Има ли смисъл да я ъпгрейдна? (VW Jetta 1.3)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19287
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Има ли смисъл да я ъпгрейдна? (VW Jetta 1.3)

Мнениеот stefan4o » Нед 02 дек 2007 16:15


Здравейте драги съфорумци. Търкалям си старата семейна Джета с мотор 1.3 карбуратор и като й гледам невървежа започнах да се замислям за някакви ъпгрейди по нея. Не търся някаква красота (визирам оптичен тунинг, той не ме грее особено), а по-скоро по-добро ускорение, доускорение. Чисто и просто не ме кефи мисълта, че максималната й скорост е 120-130 км/ч (говоря за каране на газ, на бензин няма да е кой знае каква разликата). Ако има някой от форума, дето да си е сменял двигателя на колата с по-мощен нека сподели как стоят нещата. Знам следните неща:
1. Необходим ми е двигател+скоростна кутия (читави)
2. Необходим ми е майстор, но не в кавички, който да го "трансплантира"
3. Може би ще е нужно да се пипне и окачването, тук искам да задам някои въпроси:
- смятам, че има разлика в окачването на Джета 1.3 карбуратор и Джета 1.8 карбуратор/моно примерно, прав ли съм?
- ако е така какво трябва да се смени по ходовата част.
4. Прави ми силно впечатление, че при скорости от сорта на 120 км/ч този автомобил е много нестабилен и податлив към губене на контрол, вятърът много му пречи (как няма, все пак вижте му дизайна). Как стоят нещата при останалите коли, но с по-мощни двигатели? Гледам външно нямат разлика, представям си да летя със 180 км/ч с тази кола, може би ще летя, но в буквалния смисъл.
5. Как стои въпросът с регистрацията в КАТ след тези интервенции, смисъл каква сума пари ще трябва да си заделя?
6. Как стои въпросът със спирачната система, смятам, че е е необходимо да се сложат дискове и на задните колела въпреки малкото тегло на колата. Става ли да се присадят просто спирачните дискове от друг ФауВе. Освен задните, да се сменят и предните с вентилирани дискове.
7. И не на последно място струва ли си цялата тази работа всички пари, които евентуално ще се хвърлят или да се ориентирам към по-нова кола.
Ако трябва да съм честен съм реалист и знам, че все пак това е кола модел 1986г. но купето й е все още в приличен вид, има тук-таме ръжда, но тя може да бъде отстранена за много малко пари. Наясно съм, че колата е с почти нулева система за пасивна/активна безопасност и това няма как да бъде променено. Няма ABS и другите "благинки" за по-спокойно шофиране.
Най-накрая реших да пиша такава тема, бях инспириран от едно момче в квартала, което си е направило страшно добре Голф 1 (то работи в Аутохит - Стара Загора, може би оттам малко си е помогнал), просто изглежда като нов, освежен е много добре с нови фарове, дискови спирачки на всички колела и т.н. Обещавам при първа възможност да го снимам. Може да прозвучи глуповато и сантиментално, но си обичам колата, въпреки, че не искам да й служа, а просто да изпитвам удоволствие от карането й (което към момента не е така никак). Не искам цигански тунинг-изпълнения, не искам да бъда гледан, искам просто да ми прави кеф да я карам... Очаквам предложения и съвети, не се стеснявайте да давате такива :lol:
Поздрави




Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Мнениеот svetlin » Нед 02 дек 2007 16:43


Няма смисъл колега много голяма главоблъсканица е а и е свързано с много пари това което искаш да направиш. Да не говорим че ако не попаднеш на читав майстор най много само да набиеш пари и нищо да не стане. Иначе е възможно потърси из форума има теми за подобни трансплантации. Ако питаш мен насочи се към друга кола. Най-лекия и евтин вариант :wink:


Потребителски аватар
yori
Мнения: 493
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 22:22
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PB 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот yori » Нед 02 дек 2007 17:02




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 02 дек 2007 20:04


Вместо да се заниваш с трансплантаций по добре продай колата и си вземи нещо по мощно,ще ти излезе по евтино.Ако си решил да сменяш двигатела на всяка цена потърси ударен голф и си вземи необходимите части като преди това си намериш майстор който да те посъветва какво е необходимо.Според мен ти трябват-обурудван двигател 1,6/1,8 (карбуратор за да няма смяна на инсталация и за да можеш да си ползваш газовата уредба),скоростна кутия 020 със полуоските и много нерви :D Успех!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 02 дек 2007 22:17


4. Прави ми силно впечатление, че при скорости от сорта на 120 км/ч този автомобил е много нестабилен


Това си е от окачването, колега. Сменяш всички тампони, амортисьори и пружини с качествени, по възмоност "спорнтни" и получаваш много по-стабилно поведение на пътя, за сметка на загуба на комфорта, разбира се :wink:

Иначе, по въпроса за трансплантацията - много играчка и със сигурност много пари, които вече ти трябва да прецениш, дали си заслужават. В твоя случай, при положение, че трябва да се сменя цалото окачване и евентуално спирачна система, плюс джанти и гуми (предполагам, че си с някой много "широки" такива в момента) и играчката по двигателя - ще ти излезе направо златна операцията. Ако автомобила няма някаква сантиментална стойност за теб, по-добре продавай и срещу още няколко 1-2к си взимаш едно ГТИ и се радваш на относителна мощност (в сравнение с 1.3) и стабилност :wink:


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Нед 02 дек 2007 22:36


Като човек вкарал се във този филм (от 1.3 към 1.8) мога да ти кажа, че има смисъл единствено и само ако тази кола означава нещо за теб и смяташ да и се радваш още време, защото иначе както казаха колегите си е чисто хвърляне на пари,време, труд и нерви.
В моето 1.3 има много повече от израза "просто кола за возене" няма да казвам какво е,че ще ме обявят за фанатик.

Ако все пак решиш да го правиш, най-добре намираш една джета ударена и си взимаш всичко необходимо директно от нея, без да е свалено. Разбира се това е идеалния вариант, иначе ще трябва да набавяш нещата чарк по чарк и накрая като теглиш чертата и ще ти стане лошо. Имай предвид, че не е само двигател+скорости.После идват полуоските с каретата,спирачките също ще трябва да се сменят с по-големи и т.н.

Казаха ми,че полуоските от 1.3 могат да се ползват като хватката ставала само със смяната на чашките на ск.кутия, но още не съм пробвал....

Ако имаш желание - всичко е възможно, просто си прецени дали си заслужава


:wink:


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Мнениеот 6669 » Пон 03 дек 2007 0:44


на някой 1.3 и на 1.8 са еднакви полуоските :wink: аз на моя 1.3 като му сложих 1.8 се оказа че полуоските са еднакви :wink:


Потребителски аватар
Сашо Белята
Мнения: 1748
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот Сашо Белята » Пон 03 дек 2007 2:23


Колега тва че колата ти е нестабилна при скорост от 120 км си е лично твое наблюдение спрямо твоята кола.Моята е 1.6 карбуратор 88 година и ненамирам такова осещане при тази скорост..


Потребителски аватар
Insect
Мнения: 1602
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 23:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл да я ъпгрейдна? (VW Jetta 1.3)

Мнениеот Insect » Пон 03 дек 2007 9:54


Не те съветвам да се мяташ в този мрак. Много пари, много време, много нерви...


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Има ли смисъл да я ъпгрейдна? (VW Jetta 1.3)

Мнениеот FreeSoul » Пон 03 дек 2007 14:17


Insect написа:Не те съветвам да се мяташ в този мрак. Много пари, много време, много нерви...


Важно е желание да имаш и средства, от друго няма какво да се плашиш


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Пон 03 дек 2007 15:36


Според мен в този случай не си заслужава :no-no


Потребителски аватар
ico_one
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 19:37
Автомобил: golf mk2 G40
Двигател: PY
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ico_one » Пон 03 дек 2007 19:33


Абе ако ти е на сърце колата направи си я и си я караи.Аз така направих с моята :wink:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Пон 03 дек 2007 19:58


ico_one написа:Абе ако ти е на сърце колата направи си я и си я караи.Аз така направих с моята :wink:


и аз се заиграх точно поради тази причина mhihi


Потребителски аватар
hose
Мнения: 611
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 20:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот hose » Пон 03 дек 2007 20:02


alpine написа:
ico_one написа:Абе ако ти е на сърце колата направи си я и си я караи.Аз така направих с моята :wink:


и аз се заиграх точно поради тази причина mhihi






Май сме доста такива..... :roll:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Пон 03 дек 2007 20:10


ами сладка работа брат , караш си кола от която всяко болче ти е минало през ръцете , какво по хубаво от това :wink: Всичко си е по твоя вкус :drive :lady_dance_party:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта