софтуерно намаляване на данните на MAF сензора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

софтуерно намаляване на данните на MAF сензора

Мнениеот drju » Пон 03 дек 2007 8:30


айде една академична тема, ако нямате против.
аз съм с 1Z двигател.
в TDIClub форума предлагат увеличение на показанията на MAF сензора чрез ВагКом от 32768 на 33768 или малко по-малко, което би довело до намаляване работата на EGR-то.
въпросът ми е следния. това няма ли да доведе до увеличение на разхода? компютъра няма ли да отчете много по-голямото количество въздух и да пусне повече гориво? няма ли да се получи същия ефект на голям разход, ако се затапи физически EGR-a? до колкото чета - това води до голямо увеличение на показанията на MAF-a. не трябва ли MAF-a да се пипне през ВагКом? и ако да - с колко?
малеее, с толкова въпроси това наистина може да стане докторска дисертация :D




drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Пон 03 дек 2007 11:14


:arrow:


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Пон 03 дек 2007 13:27


знаещи колеги, айде малко помощ моля


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 13:43


Ще доведе до разлика в респонса.Разликата ще е много малка за да отчетеш реално разлика в разхода.Разлика в разхода ще забележиш като почне отзад да пуши постоянно черно ,или ако много лагнеш мотора/от въпросните настройки/и се налага да компенсираш с повече натискане на педала.
P.S.Не е ли намаляване на работата на ЕГР което да доведе до повече въздух минал през дебитомера?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 03 дек 2007 15:16


Горивната смес при определен двигател, като количество, е винаги константа. Ако имаме това предвид, какво ще стане ако в горивната смес добавим още въздух? Трябва да се намали горивото, за да се запази общото количество на горивната смес, нали така? Или бъркам? Ето защо, принципно, автомобили с въздушен филтър с по-голяма пропускливост, при еднакъв режим на работа, би трябвало да имат по-нисък разход на гориво. Така е според мен, а и според един небезизвестен преподавател в техникум Вилхем Пик :wink: .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 15:30


То тука се бара горивовъздушното отношение ,само че в толкова финни граници ,че просто няма как да го видиш в резервоара.По принцип има горивовъздушно отношение/мисля че се бележи с ламбда/ което е равно на 1-това е количството въздух необходимо за изгарянето на дадено количество гориво.Ако искаш обаче колата да дава повече мощност ти трябва малко повече гориво към ту ламбда 0.95.Ако продължиш по-нататък ще я задавиш.Ако караш на ламбда 1.05 ще е една идея по-икономична колата.Всичко това е обаче на теория при еднакво натоварване и оборти.От тук нататък идват ени датчици за оборти,ени вмакумни регулатори,ени компютърни 3Д карти ено чудо.При дизела нещата поне са по-лесни щото няма дроселова клапа,ама при бензина съвсем става мазало.В практиката обаче има един такъв момент ,че можеш си направиш колата да работи на леко бедна смес и ще е икономична ако се движиш постоянно с 90 -ама кога се движиш постоянно с 90-Никога.Като ускоряваш на бедна смес ще натискаш повече газта и ще постигнеш обратния ефект.Същото е и с предвките най-икономична е колата на 5та с постоянна скорост ,ама най-икономично ускоряваш на 1ва :wink:


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Пон 03 дек 2007 16:26


ясно. значи ще го пробвам тоя дебитомер да му задам по-високата стойност, ако изобщо приеме де... че днеска сутринта като си гледах параметрите в лаптопа - пак си беше на 32768, а аз вчера го оставих на 32368. ще го правя на 33766, както предлагат по немските сайтове, за да огранича цапането от EGR-a и като се позатопли - Ventoman, ако е навит, да ме оперира и мен с чистене на колектори и затапване на EGR-a.
P.S. при теб като си запуши ЕГР-то имаше ли повишение на разхода на гориво? защото допускам, че само си затапил и не си правил никакви корекции по компютъра


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 16:28


Нямаше.Всъщност може да е имало ама да не се забелязва.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Пон 03 дек 2007 16:33


Rabbit_TDI написа:Нямаше.Всъщност може да е имало ама да не се забелязва.
много ти благодаря!!!
последно питане - може би е по-добре на ЛС да ми кажеш, ако нямаш против. колко време и колко пари е процедурата по чистене и затапване


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: софтуерно намаляване на данните на MAF сензора

Мнениеот Rumen » Пон 03 дек 2007 18:04


drju написа:айде една академична тема, ако нямате против.
аз съм с 1Z двигател.
в TDIClub форума предлагат увеличение на показанията на MAF сензора чрез ВагКом от 32768 на 33768 или малко по-малко, което би довело до намаляване работата на EGR-то.
....

Това дето го четеш в TDI Club канал 3 ли касае (ако ползваш VAG-COM и си наясно с login code 12233 значи разбираш какво те питам)?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 03 дек 2007 21:50


доста съм търсил информация за ограничаването на ЕГР - посредством ваг-ком или с тапа(за 1Z става въпрос).
Малко увод:
Повече аванс при ТДИ(ТД) - означава по-бързо достигане на макс.обороти, мотора работи по-остро, по-шумен на високи обороти,по-добър разход,по-лесно палене(затова на издухани дизели им дават як аванс), по-висока темп. на изгорелите газове, по-голям стрес(натоварване) в цилиндъра, както и.........повече вредни емисии!!!!
Обратно, със закъснение - по-мека работа, и .т.н , както и по-добър torque при ниски обороти с което съм съгласен.
ТДИ-та идват по-принцип със закъснение за да покрият нормите за вредни емисии.
Когато през ваг-кома ограничиш работата на ЕГР-а, компютъра се светка, че няма достатъчни отработени изгорели газове и сам променя центровката на мотора.За някой не знаещи в ограничен диапазон центровката може да се пипа и през ваг-кома.За това се е светнал колега от tdiclub който връща стойностите както са си били и е бил изумен как върви колата.
Аз подкрепям твърдението му, защото миналата година карах известно време така и като си върнах дефолтните стойности , колата вървеше по-добре.Имаше по-плътно така да се каже ускорение.
Какво се получава като го ограничиш с тапа?
Мисля чв колата не променя центровката , въпреки че не съм много убеден вече.
Моя ЕГР работи перфектно.Но мисля че при затапен колата върви по-добре.Вентомана видя каква е разликата.
Може би обаче милиграмите гориво се променят от перфектните 2.2 падат на 1.8 със затапен ЕГР.
Тези дни смятам пак да върна ЕГР да видя как е положението.
В една друга тема колега предлага да се затапи ЕГР-а с тапа а през Ваг-кома да се направи обратното да му се повиши фукнцията(ако правилно съм разбрал) , което е можи би някаква идея.
Въпреки че аз мисля, че колата си върви най-добрекогато е по дефолт.Просто ЕГР-а си участва в процеса на работа на ТДИ-то.
Най-добре ще е ако компютъра не знае за него.Тогава може би ще се постигнат най-добри резултати.
Въпреки че с егр-а колата загрява една идея по-бързо.Разхода би трябвало да падне и .н.
Аз лично разлика не видях.
Това е от мен, ще се радвам и други да коментират


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 22:02


WasteLand_TD написа:Аз подкрепям твърдението му, защото миналата година карах известно време така

Как точно си карал :?: преди да върнеш дефолтните стойности.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 03 дек 2007 22:41


с максимално намален егр


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 22:53


Мхм.Един вид искаш да кажеш че пускането на ЕГР на максимално отворен/компа мисли за малко вредни газове/ дава повече аванс в работния режим ,а не лъже МАФ-а?


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Вто 04 дек 2007 8:34


колега WasteLand_TD. EGR-то няма никакъв датчик. става дума за 1Z. там компютъра изобщо не знае какво точно става. EGR-a се управлява от вакуум. аз лично си мисля следното. за да се ограничи високата температурата на горене, характерна за директно впръскващите дизели, в целия обем гориво-въздушна смес ако я приемем за 1 влизат примерно - 0,5 гориво, 0,4 въздух и 0,1 газове от ауспуха. това води до по-"задушна" горивна среда. ако махнем EGR-а и като се има предвид, че количеството гориво се подава от датчика за иглата на 3-тата дюза - количеството гориво при едно и също положение на педала на газта не би трябвало да се променя. тогава сместа ще е 0,5 гориво и 0,5 въздух - по-кислородна среда, по-добро и бурно изгаряне, което би трябвало да даде повече мощ от единица гориво и от там нататък - намаляване на разхода. това, което колегите правят с намаляване на стойностите на MAF-a, когато са със затапен EGR - лично според мен води до поведение на колата, сходно с това, когато EGR-a работи. без цапането де...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта