Половера е 6N 1.6 AEA с газова уредба.
Знам че има прецакана ламда сонда - в багажника е новата (Лъче, мерси). Колата е със сменен акумолатор. Значи ако си я палиш всеки ден всичко е ОК, но ако седи 2 дни без палене - забравяш - въртиш кат откАчен и няма палене.След 5-7 минути трошене на стартер и батерия евентуално започва да се чуди дали да запали и след още 10тина завъртания пали, но с много мъка. Пуши чернилка отзад и смърди на бензин, което според мене е от ламбдата.
Възможно ли е ламбдата да ми прави този номер и каква е логиката - защо не е всеки ден така?
Също е склонна към тези номера като е влажно.Уж й гледаха бобината-била си наред, кабели са ОК, ще сменям и свещи с ламбдата на куп.
Дайте идеи, че вече ми писна...
След 2 дни стоене не пали
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Относно какво стана с нагара като започнах да карам с нормално работеща ламбда сонда:
Един метод за чистене на нагара (мен много ме е шубе да го направя):
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%E3%E0%F0
Относно какво може да стане ако при описаният начин на чистене се даде на двигателя да пие повечко вода от допустимото:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%EE%E4%E0
Anbuch написа:Аз 2 години карах полото AAU, с откачен реотан на ламбдасондата. Поенеже, германеца не я е монтирал на колекторите горе ,а долу на катализатора ,на сондата и е нужна висока температура за да дава верен сигнал и затова и е нужен реотан. Или с деве думи ,хем съм карал със сонда хем без. След като оправихме нещата (просто запоихме една жичка) ,нямах никаква разлика в разхода ,обаче във вървежа имах.Примерно на 4-та скорост с повече от 70 км неможех да карам ,защото колата започваше да бучи зверски и напрактика при скорост от над 65 километра беше "по-пъргава" на 5-та отколкото на 4-та. След запояването на въпросната жичка вдигнах 110 на 4-таи се уплаших и не я напънах повечеНа диагностиката,пъроначалната диагноза беше,че сондата е "ленива" и трябва да се смени. Имах няколко варианта но си спомням ,че се спрях на втора употреба, NGK за 80лв с 1 година гаранция!
Обаче най-големият проблем беше,че заради сондата сместа ми беше много богата и се образуваше много нагар в горивната камера.Свещите ми се самопочистваха много трудно и почти винаги изглеждаха така:
Истинският проблем настъпи когато сондата започна да работи адекватно и нагара в горивната камера започна да се почиства под формата на парченца, които се набиваха между електродите на свещите. Беше голям смях тогава, Носих си в колата една четка за зъби и щом някоя свещ преставаше да работи ,спирах колата за почистване на "зъбките" на свещите![]()
![]()
Мисля ,че без ламбдасонда, и твоята смес ще е преобогатена
Един метод за чистене на нагара (мен много ме е шубе да го направя):
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%E3%E0%F0
Относно какво може да стане ако при описаният начин на чистене се даде на двигателя да пие повечко вода от допустимото:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%EE%E4%E0
- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така, това за водопоя го знам - смисъл че съм го чел тука , когато излезна темата, но аз лично не бих дал някой да го причини това на колата ми освен ако не го е правил мноооооооооого пъти преди. Даже и тогава не знам - ако майстора се навие и ми даде гаранция, че ако стане нещо ще му излиза от джоба
може.
Това с четката е интересно, но жената едва ли ще й хареса (половера се кара повече от нея,аз си имам:) ).
Иначе за сместа си прав - здраво мирише на суров бензин от ауспуха и први сажди където я запалиш.
Само този нагар много ме притеснява и чернилката от ауспуха.
ПС Автоматично това би означавало,че след смяна на свещи, ще се оправи, така ли?...макар и временно, докато не се набие нещо между полюсчетата на свещите?

Това с четката е интересно, но жената едва ли ще й хареса (половера се кара повече от нея,аз си имам:) ).
Иначе за сместа си прав - здраво мирише на суров бензин от ауспуха и први сажди където я запалиш.
Само този нагар много ме притеснява и чернилката от ауспуха.
ПС Автоматично това би означавало,че след смяна на свещи, ще се оправи, така ли?...макар и временно, докато не се набие нещо между полюсчетата на свещите?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Милослав написа:ПС Автоматично това би означавало,че след смяна на свещи, ще се оправи, така ли?...макар и временно, докато не се набие нещо между полюсчетата на свещите?
Не , имам в предвид ,че като смениш ламдасондата и сместа е иделно дозирана ,тогава при високи обороти този нагар започва да се отделя под формата на парченца които се набиват между електродите на свещите и напрактика свеща престава да работи. Отделянето на тези парченца(или по-скоро набиването им) става най-вече като се изфорсира(натовари) колата докато е студена. Все пак не се знае колко нагар се е натрупал (може и да не става както при мен) ,но ако нагара е като моят ще-неще ще им "чисти зъбките"
п.п. Аз си мислех, че става въпрос за голфарата.... ,а то полото на жена ти със същият двигател ли е?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта