Проблем с оборотите на двигател PN с инжекция от RP 1.8

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с оборотите на двигател PN с инжекция от RP 1.8

Мнениеот nenko70 » Пон 10 дек 2007 14:25


Проблема е следния:
Когато запали двигателя нормално включва автоматичния смукач. Оборотите се дигат над 1000 и след като загрее слизат на към 800.
Ако колата поддържа нормална температура всичко е наред.
Обаче, ако по някаква причина( например при студено време се спускам дълго време н апо висока предавка или я изгася за известно време и пак запаля) температурата падне под "нормалната" започва да губи обороти(основно на празен ход) и дори изгасва. Проблема е и при движение се усеща губене на мощност дори, когато двигателя е над 2000 оборота. Стигна се до там, че вчера ми изгасна на пътя. След няколко опита да я запаля(палеше и въобще не можех да вдигна оборотите и с подаване на газ), поизстина още(около 10 минути престой), след което запали без проблем се прибрах до София.
Забелязал съм, че ако температурата е малко над втората черта на термометъра(незнам каква е абсолютната температура) проблема не се появява. Ако температурата се върне дотам, че стрелката е в/у втората черта се появява проблема.
Имам няколко инжекцион глави и съм ги сменял, но проблема си остава.
Миналата зима я карах с вестник в/у радиатора :)))
Колата е GOLF II с двигател PN 1.6 моноинжекция. Няма газова уредба.
Ако някой има някаква идея или това е коментирано в някоя тема(прегледах доста но не намерих този проблем), ще му бъда много благодарен, ако ме насочи към решаване на проблема.
Бих се радвал и ако някой ме насочи към сервиз, които може да ми реши проблема. Ходил съм на доста места , но досега само дигат рамене и ми взимат пари :))))
Предварително благодаря за всякакви съвети.

Последна промяна от nenko70 на Пон 10 дек 2007 21:10, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Пон 10 дек 2007 14:33




Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Пон 10 дек 2007 14:35


pn голфовете не са моно инжекция колега а карбуратори пиетбург с елетростъпково моторче за празен ход и то ти прави мизерии закачи я на стенд за да изчистят грешките от компа карал съм същия голф 3г и му знам ималките зъбки виж и елетромагнитния клапан това ем е проблема на pn-голфовете


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Пон 10 дек 2007 14:56


Аз доста години карах Opel Kadet 1.3i. И понеже на него му научих и кътните зъби реших че тук системата е подобна :((((
Този голф го карам втора зима и почва да ме притеснява да не ме остави някъде по път.
Като му сваля акумулатора не се ли изчистват грешките(така беше поне на кадета)?
Забелязал съм че след сваляне на акумулатора му трябва време(няколко десетки километра) на "компютъра" за да нормализира оборотите. В началото ги държи доста над 1000 дори на загрял мотор.
Няма ли някакъв начин да се четат грешките с подръчни средства(на опелските моноинжекции това става много лесно)?


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Пон 10 дек 2007 15:58


anonimko написа:pn голфовете не са моно инжекция колега а карбуратори пиетбург с елетростъпково моторче за празен ход и то ти прави мизерии закачи я на стенд за да изчистят грешките от компа карал съм същия голф 3г и му знам ималките зъбки виж и елетромагнитния клапан това ем е проблема на pn-голфовете

колега на този компютър няма как да му се чистят грешки.Пропуснал си едно кариесче. :lol: :lol: :lol:
Ако се е бъгнал модула за управление на дросела,варианта за чистене на грешки е друг карбуратор но вече без компютър.


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Пон 10 дек 2007 16:56


Забравил съм да спомена една "малка" подробност.
Колата оригинално беше с 1.8 моно инжекция двигател(не помня точно буквите на двигателя, но мисля че беше RP (1,8л, 8V, 66 кВт / 90 лс, Инжектор (MKB RP)).
Двигателя е сменен с PN 1.6, като е запазено изцяло моно инжекцията от другия мотор.
До момента е навъртяла над 80 000 километра с този двигател и се държи доста добре. Върви по-добре от PN мотор с карбуратор. Проблема с оборотите си го е имала още в началото, но се е проявявал много рядко и то само на празен ход. Сменяни са няколко инжекцион глави и не е имало промяна.

P.S. Колата е майсторена от брат ми, който за съжаление е в Германия(там на автомонтьорите плащат по-добре отколкото тук :((( ).


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Пон 10 дек 2007 22:27


Някой няма ли да каже каквъв може да е проблема.
По коледа с тази кола ми се налага да пътувам чак до Хановър.
Досега съм навъртял над 30 000 километра с нея без да ме остави никъде, но зне ли човек :)).
Искам преди да тръгна да и направя и някаква профилактика, но не знам към кой да се обърна.
Засега за пътуването съм сменил маслото, филтри(маслен и въздушен), ремък на динамото, накладки(предни и задни), предни пружини с амортисьори +лагери на макверсона. Ще сменя и свещи, палец и дистрибуторна капачка.
Дайте съвет какво още да погледна.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Вто 11 дек 2007 11:46


а бе незнам аз,ама ходих по сто майстора и оборотите ми е... майката,падат,стават...Та накрая,колегата Кокоо имаше стъпково моторче,за моноинжекцион говорим нали?Та като го смених,ела да видиш как върви колата.Ходих преди това на Бош сервиз,диагностики,на Хеед...нищо.Не знаеха какво му е.Само тук в Дружба имаше един,на МКомплект 33,ама не му работеше за диагностиката компа,само той предположи че е стъпков мотор.


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Вто 11 дек 2007 11:47


Никой не ще да дава съвети :)
Поне някой може ли да каже някой сервиз за диагностика близо до Дружба 2 или Лозенец.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Вто 11 дек 2007 11:48


ааа,ей ме на,на Дружба 5 част,Мкомплект 33,там дето спират маршрутките отзад ... май той най си разбира от нещата


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Вто 11 дек 2007 12:54


Сещам се къде е . Благодаря, че ме подсети.
При мен сменях инжекцион главата цялата и няма промяна.
Имам 2 резервни.
Нещо ме съмняват датчиците за температура(аз имам 2 един червен и един син, сложени точно един до друг)
Днес смених свещите и оборотите се дигнаха малко. Абе това ECU явно ги променя от доста параметри.
Наблюденията са ми че щом температурата е малко над втората черта проблема изчезва(досега никога не се е появявал при това условие)


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Вто 11 дек 2007 13:02


Пиши какво е станало.


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Вто 11 дек 2007 14:40


Ако намеря решение на проблема ще пиша задължително.
Както е тръгнало май накрая ще се наложи да науча и този инжекцион :)))
Ако някой има проблеми с ECU Multec мога да помагам. Иамам и няколко ECU та.
Предната ми кола беше( и още е просто не я карам) Opel Kadet 1.3i :)))


Потребителски аватар
jetta75
Мнения: 89
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:40
Автомобил: VW BORA Variant 4motion
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Бургас

Мнениеот jetta75 » Сря 12 дек 2007 9:16


При мене има подобен проблем.Карам Jetta с RP мотор и когато стрелката на термометъра подмине леко средата при работа на бензин започва да тресе и лошо работи до около 2500 оборота, а на газ спадат оборотите на празен ход.При откачане на + на акумулатора временно си решавам проблема иначе в сервиза ми казаха че е степ моторчето.Посетих втори сервиз оторизиран на VW там монтьора ми каза че е ламбда сонда.Несъм сменил нито едното.Приятел с Пасат RP с такъв проблем си го е решил със смяна на температурен датчик, който е за компютъра.Аз смятам да опитам също със смяна на датчик.


nenko70
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nenko70 » Сря 12 дек 2007 10:05


jetta75 написа:При мене има подобен проблем.Карам Jetta с RP мотор и когато стрелката на термометъра подмине леко средата при работа на бензин започва да тресе и лошо работи до около 2500 оборота, а на газ спадат оборотите на празен ход.При откачане на + на акумулатора временно си решавам проблема иначе в сервиза ми казаха че е степ моторчето.Посетих втори сервиз оторизиран на VW там монтьора ми каза че е ламбда сонда.Несъм сменил нито едното.Приятел с Пасат RP с такъв проблем си го е решил със смяна на температурен датчик, който е за компютъра.Аз смятам да опитам също със смяна на датчик.


Мерси за информацията. При мен го прави точно когато е в/у втората чертичка на термометъра(незнам колко градуса са това).
А сега ако някой каже кой датчик подава температурата към ECU то няма да е лошо. При мен има 2 датчика син и червен, ако не се лъжа.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта