Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
N-fan
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 14 сеп 2007 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот N-fan » Пон 10 дек 2007 16:31


kam_tod написа:От известно време съм без кола по технически причини и ме развозват разни хора из София. Прави ми впечатление, че дори хора с дългогодишен опит зад волана допускат грешки при шофиране, които се отразяват на техническото състояние на автомобилите им във времето. Без да се опитвам да ги систематизирам, ето някои от нещата, които трябва да променим и да 'извадим' от шофьорските си навици, за да предпазим автомобила си от повреди и ускорена амортизация на отделни системи:

1. Неудоскоряване. Доста хора с цел пестене на гориво превключват от по-ниска на по-висока предавка при обороти на двигателя, по-ниски от необходимите. Оборотите, естествено зависят от типа на двигателя и неговата мощност и за това не може да се даде единен пример, но при всички случаи е по-добре за двигателя да се превключва при малко 'по-високи' обороти, отколкото при 'малко по-ниски'. Естествено зависи дали изкачваме налкон, дали сме на равен път или спускаме по надолнище;
2. Движение на висока предавка с ниска скорост. Свързан е отчасти с горния проблем;
3. Държане на колата на наклон на 'полусъединител';
4. Спускане по надолнище на неутрална предавка;
5. Плавно тръгване на първа предавка, при по-високите предавки съединителя се пуска без 'задържане' в точката на зацепване;
6. При неочаквано препятствие (като лежащ полицай) спирачката се рита и се държи дори при преминаване през препятствието. Важи и за дупките, трамвайните релси и др.;
7. Преминаване през препядствия като гореописаните с включена предавка или без да се натисне съединителя;
8. Ускоряване, а не намаляване при преминаване през такова препятствие. Общо разпространен мит е, че е по-добре да ускориш, вместо да намалиш като минаваш през трамвайни релси, например;
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);
10. Каране дълго време на ниска предавка на високи обороти (особено характерно за жени, примерно на втора с 50 км/ч в града);
11. Непрекъснати корекции с волана при плавен завой. Например плавен завой вдясно да се взима 'на етапи';
12. Палене на двигателя без да е натиснат съединителя;
13. Късно спиране (много лош навик, особено при лоши пътни условия);
14. Липса на чувство за дистанция при съответната скорост на движение;
15. Системно шофиране с лошо настроени огледала за обратно виждане, замърсени прозорци, нехайство по отношение на износени чистачки, липса на течност за чистачки, замърсени фарове и стопове.

Това се сещам засега, надявам се изнформацията да е полезна. Всеки, който има други впечатления за вредни навици е добре дошъл в темата.


Имаш доста неща, който не са много правилни. Едно от тях е навиването на волана докрай дето казваш, че се правело от неопитните. Кажи ми как се отразява това на колата. Това за корекцийте с вола в плавен завой също е малко глупаво. А да не говорим за карането във високи обороти. Няма зависимост от предавката, понеже за двигателя е все едно дали кара на високи обороти с 50 или 150. По-мощните двигатели не се трогват много от това, а и то си е до желание. Всеки си кара както е свикнал. Представям си ти колко грешки правиш докато караш.




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот madmen » Пон 10 дек 2007 16:44


N-fan написа:Имаш доста неща, който не са много правилни. Едно от тях е навиването на волана докрай дето казваш, че се правело от неопитните. Кажи ми как се отразява това на колата. Това за корекцийте с вола в плавен завой също е малко глупаво. А да не говорим за карането във високи обороти. Няма зависимост от предавката, понеже за двигателя е все едно дали кара на високи обороти с 50 или 150. По-мощните двигатели не се трогват много от това, а и то си е до желание. Всеки си кара както е свикнал. Представям си ти колко грешки правиш докато караш.

1-во.Ами попрочети малко техническа литература -> особенно наблегни на хидравликите в автомобилите.
2-ро Темата е "как да предпазим автомобила от себе си" и всичко изписано в първия пост е абсолютно правилно.
3-то Това че всеки си кара както е свикнал е абсолютната горчива истина. Затова караме гробници, затова задръстванията са огромни, затова има повече загинали по улиците отколкото в Косово....


Потребителски аватар
oho
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот oho » Пон 10 дек 2007 17:41


Няколко грешки, които правих до скоро:

Изключването от скорост при по-голямо разстояние от сфетофарите и спиране само със спирачки - трябва да се оставя и мотора да действа като такава.

Рязкото подаване на газ при превключване на нова предавка - усеща се друсване в тези случаи и така може да се скъса ремък.

ПП: Благодаря за полезната тема.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пон 10 дек 2007 17:51


Хм, аз пък мисля, че колата си "казва" всичко, докато я караш. И ако се научиш да я "слушаш", няма да правиш глупости. И тя ще те "слуша".
Не че не съм правил глупости - сигурно повечето от написаните. Ама после сърцето боли... Много боли...


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 10 дек 2007 18:48


Днес изпитах на гърба си още един абсурд - качвам се в такси, а бакшиша рупа някакъв тостер. Културно ме пита "Нали нямаш нищо против?". Естествено, че нямам, но си мислех, че първо ще си изяде обяда и после ще ме вози, ама не стана така. Чичката запали, потегли, даде мигач, превключи (това всичко с лявата ръка!). На два-три пъти и аз 'натисках' спирачката, защото чичката гледаше да не капне я майонеза, я горчица, я нещо друго върху гащите му и така поне 1-2 минути се разнасяхме, като отвсякъде го псуваха и освиркваха заради 'арабските' му маневри.
Някой по-горе беше написал че тази тема не става и си беше представил как карам аз. Ами не карам така. Сигурно и аз допускам страшно много грешки и затова всеки отговор по темата или наблюдение върху шофьорските ни навици са добре дошли, защото безгрешни няма. И аз чета темата с интерес!


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот Tougi » Пон 10 дек 2007 19:31


kam_tod написа:....
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);


На това нещо много малко хора обръщат внимание. Замислете се за налягането на хидравликата и главно - свободния ход на колелата и цялата лостова система....


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 10 дек 2007 20:30


Сега излезена една друга тема в основния форум с възмутителен (според мен) въпрос.
Още един ужасно нагъл приом: монтиране на детектор срещу радари. Щото малко вече измряха по пътищата, та давайте да юриме като обезумели и само ако ни изписка джаджата, тогава да намаляваме!
Писна ми от рацери със слаби двигатели. Все едно, че слушам за страшни еба*и с малки пишки!
Хора, осъзнайте се, има си писти за тия работи, само 10 лв. е участието да си начешем крастата.
Не го правете на пътя!


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 10 дек 2007 21:09


Извинявам се за емоционалното мнение.
Всички рационални мнения са добре дошли, особено ако могат да помогнат.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 10 дек 2007 23:06


moerte написа:Аз смятам, че е по-добре да се пали когато колата не е на скорост без натиснат съединител. А за навика: Винаги преди да запаля натискам съединителя и проверявам дали съм на скорост и тогава въртя ключа.


То едно е да смята, а съвсем друго е истината :wink: Колегата kam_tod по-горе много ясно е обяснил, че когато е натиснат съединителя двигателя се тормози най-малко, а сутрин при първо стартиране му е най-тежко на мотора, та е редно с каквото можем да му помогнем, това включва освен натискането на педала на съединителя, така и използването на правилно масло през зимния период :idea:

Иначе поне навика ти е много правилен :wink:


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот Mustang GT-R » Вто 11 дек 2007 9:32


kam_tod написа:5. Плавно тръгване на първа предавка, при по-високите предавки съединителя се пуска без 'задържане' в точката на зацепване;

Тук кое е неправилното, че нещо не стоплям :roll:

group® написа:1. Преди палене (особено зимата) се пускат фаров или друг консуматор на ток за 1-2 секунди. Целта е по силен стартов ток.
:gruebel
И това, не го схванах :oops:


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Вто 11 дек 2007 9:38


че пак трябва да се задържа съединителя в точката на зацепване дори и да тръгваш на 2ра/3та


Потребителски аватар
N-fan
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 14 сеп 2007 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот N-fan » Вто 11 дек 2007 9:57


madmen написа:
N-fan написа:Имаш доста неща, който не са много правилни. Едно от тях е навиването на волана докрай дето казваш, че се правело от неопитните. Кажи ми как се отразява това на колата. Това за корекцийте с вола в плавен завой също е малко глупаво. А да не говорим за карането във високи обороти. Няма зависимост от предавката, понеже за двигателя е все едно дали кара на високи обороти с 50 или 150. По-мощните двигатели не се трогват много от това, а и то си е до желание. Всеки си кара както е свикнал. Представям си ти колко грешки правиш докато караш.

1-во.Ами попрочети малко техническа литература -> особенно наблегни на хидравликите в автомобилите.
2-ро Темата е "как да предпазим автомобила от себе си" и всичко изписано в първия пост е абсолютно правилно.
3-то Това че всеки си кара както е свикнал е абсолютната горчива истина. Затова караме гробници, затова задръстванията са огромни, затова има повече загинали по улиците отколкото в Косово....


Караме гробници, понеже няма пари. Малка грешка. А това, че има задръствания е понеже улиците не са направени за този брой автомобили. А колкото до литературата, карал съм всичко от лек автомобил до тир, така че няма особенно нужда, но все пак благодаря.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 11 дек 2007 10:02


napster написа:че пак трябва да се задържа съединителя в точката на зацепване дори и да тръгваш на 2ра/3та

Глупости!
Има се предвид, че и при превключване от 1-2; 2-3; 3-4; 4-5 и т.н. (че и обратно), пак трябва да се отпуска плавно съединителя, а не рязко с подскок.
Не иде реч за тръгване на 3-5-8-10-та скорост... :roll:
Я так думаю! :wink:


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10074
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот group® » Вто 11 дек 2007 10:47


1. Преди палене (особено зимата) се пускат фаров или друг консуматор на ток за 1-2 секунди. Целта е по силен стартов ток. :gruebel
И това, не го схванах :oops:


Най-просто казано акумулатора се 'загрява' преди употреба (както загряваш мускулите преди да спортуваш). Иначе казане (несъм спец) електролитите се сгъстяват (или нещо от род) ;)


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Вто 11 дек 2007 11:25


Нека се включа и аз в темата. От баща ми, дядо ми и инструктора знам 75% от нещата в тази тема (за което съм им много благодарен). Друго, което също така бих искал да споделя, е:

1) Избягвайте въртенето на гуми при старт (повечко газ и по-рязко отпускане на съединителя). Цифра неща се товарят.
2) Избягвайте подаването на много газ при остър завои - каретата им се е*ава мамата.
3) В зимни условия е добре да не оставяте колата на ръчна, ако не е крайно необходимо (замръзват задните апарати и спирачката остава задействана).
4) НЕ закачайте нищо на огледалото за задно виждане - от личен опит го казвам. Бях сложил едно ароматизаторче - е няма такова разсейване. След 10 мин. го разкарах.
5) Като цяло избягвайте да се занимавате със странични дейности докато карате - сменяне на диск, говорене по телефона, ядене и т.н.
6) Следете уредите на таблото (лампа за масло, темепературен датчик и т.н.).
7) Бъдете колкото се може по-спокойно докато шофирате. :)

Хев фън :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта