


Акумулатор Монбат не зарежда...купих нов :)
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Акумулатор Монбат не зарежда...купих нов :)
Колеги,днес ми падна акумулатора.Уж необслужваем(което и така не разбрах какво означава) но отгоре има една пластмаса която като се отвори се откриват всички клетки и се вижда водата вътре.Сложих го да се зарежда отначало почна на 4 ампера да се зарежда но сега падна на 1 а са минали само 3-4- часа.Докрай е усилено зарядното обаче не мърда.Дали нещо е прецакан акумулатора.Колата не щеше да пали но като сложих друг акум.запали без проблем.
Последна промяна от Plumber на Пет 14 дек 2007 19:03, променено общо 2 пъти.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
И аз имах такъв преди време и на 2-рата год. спря да върти в началото на зимата. Уж необслужваем но като махнах с малко напъване цялото капаче на клетките отдолу всичко като на обикновено аку но с тапи вместо със завиващи се капачки
Долях вода в клетките че беше доста намаляла сложих го на колата и завъртя от раз даже без да съм го зареждал
Изкара още 1г и умря този път безвъзвратно 



- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Значи сутринта запалих.Изкарах я от гаража и я изгасих щот трябваше да вляза у нас.И като излязах цък и тва е.Тръгнах за работа а баща ми пробва от аку-то на сестра ми с кабели.Интересно е че пак не е искал да запали.Само въртял бавно бавно стартера като при слаб акумолатор.До сега го блъндиках,долях вода и сега го изтощавам напълно и утре смятам до го изпържа на колкото най-много ампери има зарядното да заври и ако има няой боклук застанал някъде да излезе.Дали ще стане или да взимам нов?
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Значи да питам.От известно време ми се получава едно притрисане на двигателя,което като включа фарове или друго консуматори доста се усилва/Възможно ли е алтернатора да не работи добре и да не се зарежда акумулатора като хората?И какво освен четки може да се скапе по него.Иначе лампата за зареждането не ми свети след като запаля двигателя.
faf4o написа:Значи да питам.От известно време ми се получава едно притрисане на двигателя,което като включа фарове или друго консуматори доста се усилва/Възможно ли е алтернатора да не работи добре и да не се зарежда акумулатора като хората?И какво освен четки може да се скапе по него.Иначе лампата за зареждането не ми свети след като запаля двигателя.
Проблема е в двигателя. Когато включиш консуматори натоварваш алтернатора а той товари двигателя. Може да са му ниски оборотите.
По темата: Взимаш си един мултимер за 5 лв. и мериш напрежението при зарен акумулатор и работещ двигател да е 13.8-14.2V. При неработещ двигател и включени фарове да не се срива под 12V. Ако при заряд със зарядно се отнесе над 15V значи е заминал или е седял дълго разреден което обикновенно е същото. Виж дали има вода - трябва да покрива оловото.
пп Бавното въртене с другия акумулатор сигурно е от кабелите. По магазините се продават кабели с мед 1-2 квадрата и дебела изолация като на високоволтов кабел за фасон, напрежението отива по тях а не в стартера.
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Теодор написа:faf4o написа:Възможно ли е алтернатора да не работи добре и да не се зарежда акумулатора като хората?Или другия вариант, акум.да е толкова слаб че при вкл. повече консуматори да не може да поддържа оптимално напр. което е по вероятно
![]()
Ема нали като запалиш вече двигателя и консуматорите ползват ток от алтернатора а акумукулатора само си се зарежда?Или аз бъркам нещо?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
faf4o написа:Теодор написа:faf4o написа:Възможно ли е алтернатора да не работи добре и да не се зарежда акумулатора като хората?Или другия вариант, акум.да е толкова слаб че при вкл. повече консуматори да не може да поддържа оптимално напр. което е по вероятно
![]()
Ема нали като запалиш вече двигателя и консуматорите ползват ток от алтернатора а акумукулатора само си се зарежда?Или аз бъркам нещо?
- Ползват от алтернатора разбира се но ако акум. е заминал алтернатора вместо да поддържа другите консуматори се стреми да зареди акуто и се товари много повече от нормалното. Не че е невъзмажно да не зарежда добре но това лесно ще разбереш като премериш какво напрежение подава

- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Теодор написа:faf4o написа:Теодор написа:faf4o написа:Възможно ли е алтернатора да не работи добре и да не се зарежда акумулатора като хората?Или другия вариант, акум.да е толкова слаб че при вкл. повече консуматори да не може да поддържа оптимално напр. което е по вероятно
![]()
Ема нали като запалиш вече двигателя и консуматорите ползват ток от алтернатора а акумукулатора само си се зарежда?Или аз бъркам нещо?Ползват от алтернатора разбира се но ако акум. е заминал алтернатора вместо да поддържа другите консуматори се стреми да зареди акуто и се товари много повече от нормалното. Не че е невъзмажно да не зарежда добре но това лесно ще разбереш като премериш какво напрежение подава
![]()
Има логика


- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Теодор написа:faf4o написа:Теодор написа:faf4o написа:Възможно ли е алтернатора да не работи добре и да не се зарежда акумулатора като хората?Или другия вариант, акум.да е толкова слаб че при вкл. повече консуматори да не може да поддържа оптимално напр. което е по вероятно
![]()
Ема нали като запалиш вече двигателя и консуматорите ползват ток от алтернатора а акумукулатора само си се зарежда?Или аз бъркам нещо?Ползват от алтернатора разбира се но ако акум. е заминал алтернатора вместо да поддържа другите консуматори се стреми да зареди акуто и се товари много повече от нормалното. Не че е невъзмажно да не зарежда добре но това лесно ще разбереш като премериш какво напрежение подава
![]()
Има логика


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 52 госта