Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 29 ное 2007 15:08


4oroi4o написа:Колеги, нека някой да пусне, снимчица на тези свещи!!!

Нещо за търсачка да сме чували ?
ЦЪК




Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Пет 30 ное 2007 10:11


gr_kanev написа:
4oroi4o написа:Колеги, нека някой да пусне, снимчица на тези свещи!!!

Нещо за търсачка да сме чували ?
ЦЪК


Благодаря, заядливко!!!
:wink:


Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Пет 30 ное 2007 10:36


Аз нямам подгреватели. :(


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Пет 30 ное 2007 20:51


rallyfan написа:По ел. схемите съм виждал ,че релетата са две,на едното е закачена една свещ, а на другото две и в зависимост от нуждата се комбинират.Иначе и моята загрява много бавно и май нещо не се пускат
да, има 2 релета - LowHeat i HighHeat. но като гледам по AUTODATA - са в един корпус. преполагам, че LowHeat сработва всеки път, когато е по-студено от 5 градуса и свеща е заминала. не знам на колко градуса се пуска второто реле. за сега не съм намерил данни за това. утре ще си поиграя да видя състоянието на свещите


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Съб 01 дек 2007 14:36


такааа, след кратко мърляне, свещите на антифриза са проверени. за щастие и нещастие - работят си нормално. за щастие, защото BERU струват 32лв./бр., а БОШ - 43лв./бр.
за нещастие, защото единственото, което остава, за да се подобри загряването е да се изпълни схемата от предишните ми постове. дано някой можещ да се навие на я изпълни


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 01 дек 2007 23:06


drju, извинявай - може да си писал по-горе, ама темата стана много дълга. Каква е колата, и какъв е проблема със загряването ? Защото на моята (пише под аватара каква е) за 2 км в града парно се появява. Е, стрелката не е на 90*С, но пък се топля. Условието - тези 2 км са с изключено парно, и с макс. обороти 2000. Понякога минавам през един баир, ама то е силно казано - взема се и на пета.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Нед 02 дек 2007 1:51


gr_kanev написа:drju, извинявай - може да си писал по-горе, ама темата стана много дълга. Каква е колата, и какъв е проблема със загряването ? Защото на моята (пише под аватара каква е) за 2 км в града парно се появява. Е, стрелката не е на 90*С, но пък се топля. Условието - тези 2 км са с изключено парно, и с макс. обороти 2000. Понякога минавам през един баир, ама то е силно казано - взема се и на пета.
значи аз съм с 1,9ТДИ 1Z. и при мен парното се появява много бързо, но колата много трудно загрява. от порядъка на 10км докато загрее до 90 градуса. по принцип ТДИ-тата загряват малко, затова си имат допълнителен електрически подгревател за антифриза - 3 свещи, подобни на тези за нафтата. палят се при определени условия - темп. на въздуха под 9 градуса и на антифриза - под 43 градуса. в зависимост от датчица за темп на поемания въздух се палят 1 или повече свещи. има опция - с поставяне на съпротивление 10k, поставено между компа и датчика и реле, което да затваря или не веригата - компа да се лъже, че темп на въздуха е много по-ниска и респективно да го кара да пуска повече свешите. и като стигне 80 градуса - релето се изключва. има вариант за тази схема и с бутон в купето - натискаш, палиш свещите и на 80 градуса сами се гасят. това е.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 14:40


gr_kanev написа:drju, извинявай - може да си писал по-горе, ама темата стана много дълга. Каква е колата, и какъв е проблема със загряването ? Защото на моята (пише под аватара каква е) за 2 км в града парно се появява. Е, стрелката не е на 90*С, но пък се топля. Условието - тези 2 км са с изключено парно, и с макс. обороти 2000. Понякога минавам през един баир, ама то е силно казано - взема се и на пета.

:да: -в крайна сметка няма да варите яйца в тия коли я.Щом като на дълъг път си прави 90 какъв е проблема.Що за 5 км. до работа непремнно трябва да ти загрее колата :?


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Чет 13 дек 2007 11:49


Rabbit_TDI написа:Има-всички ТДИ имат.


Моята няма, гледах, и не видях, иначе местото е много ясно къде е, благодаря на др Канев за хубавото файлче което ми прати,има полезни неща в него за тди


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Съб 15 дек 2007 15:21


Пловдив - Добрич - двигателя не е гасен въобще около 420 км. 5 часа единственото място дето видях 90 гр. при това за около 5 минути е участъка Шумен - Варна едно изкачване по магистралата се движех с 160 км. в ч. ама печеше яко и слънце.През останалото време 60 - 70 - 80.При това бях закрил отвора на радиатора с мокет напълно да не влиза студен въздух към двигателя.Термостата е ОК долния маркуч е ледено студен.
И аз нямам подгреватели.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 16 дек 2007 12:52


а бе не знам аз ли не чета както трябва , ама някой каза ли каква мощност отвяват тези прочути свещи и няма ли някакъв теоретически разчет , та да се види какъв процент от топлината може да даде този елемент ..... не за друго , ама като чета ювелирния начин за включване на тази подсистема , започвам да се чудя колко де факто е нейната ефективност ....някакви цифри и графики има ли ? ( или пак не съм внимавал ) :oops:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 17 дек 2007 15:46


На вуйчо ми на Мерцедеса се беше разбило релето и грееха постоянно ,а били 6А.След време грамна плетката на алтернатора :cry: Така че те хората са го измислили колко да греят - не може да му сложеш на мотора барзовар постоянно да върви.


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Мнениеот marttyy » Сря 19 ное 2008 12:01


Някои може ли да ми каже как работят тези свещи защото до сега не са ми работили никога


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Сря 19 ное 2008 16:44


Колеги, дайте да не се залъгваме, всяко ТДИ въпреки че загрява бавно стигне ли 90 градуса\ ако всичко е наред с термостата най вече\ няма мърдане от там и при минус 25 и при наклон при спускане, никой да не търси причина в тези свещи, аз съм с АФН и нямам такива свещи или поне не са на мястото като на 1З, не съм ровил на друго място но мисля че нямам.


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Мнениеот gicho76 » Чет 20 ное 2008 17:52


Аз също нямам свещи на антифриза, дори няма ел.инсталация до мястото им, но мотора си загрява нормално.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта