Сериозен разход на масло голф4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Сериозен разход на масло голф4

Мнениеот pastora_bg666 » Чет 13 дек 2007 22:15


Почти нищо не разбирам от коли, така че моля ви помагайте :)
Колата ми е Голф 4 1998г 1.4 16V на 164000 км.
Проблемите започнаха при първата смяна на маслото. Сложих едно доста гадно масло Несте. След исвестно време колата започна да гасне при освобождаване от скорост и да харчи масло. Отидох на диагностика и те ми казаха да махна катализатора( явно са сложили прекалено много масло) Махнах катализатора , но продължи да гасне. Междувременно смених маслото със Кастрол 10 В 40. След това отидох на друга диагностика, настроиха ми дроселовата клапа и проблема се оправи но за месец някъде. Сега виждам, че ауспусите са изгнили. Разхода на масло е 1л на 1000 км и повече.
Въпросите ми са:
1. Дали да слагам резонатор и има ли нещо общо разстройването на дросела с ауспусите.
2. Дали е безопасно да карам при този разход на масло.
А аз че ще ходя пак на диагностика да ми настроят дроселовата клапа това е ясно.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 13 дек 2007 22:22


1 литър масло на 1000 км е вече сигнал за основен ремонт.
Затова иди и премери компресия при читав майстор.
Този двигател е малко калпав като конструкция (да не се сърдят собствениците ама е така).Имам предвид като хардуер не е хубав (моят пък софтуерно не е добър :lol: ).
Подготви се психически за смяна на сегменти,биелни лагери,гумички на клапани,водачи,някой друг повдигач (най-добре всичките).
Но се прегледай преди всичко при читав майстор.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 13 дек 2007 22:25


andro_ написа:1 литър масло на 1000 км е вече сигнал за основен ремонт.
Затова иди и премери компресия при читав майстор.
Този двигател е малко калпав като конструкция (да не се сърдят собствениците ама е така).Имам предвид като хардуер не е хубав (моят пък софтуерно не е добър :lol: ).
Подготви се психически за смяна на сегменти,биелни лагери,гумички на клапани,водачи,някой друг повдигач (най-добре всичките).
Но се прегледай преди всичко при читав майстор.


съгласен съм с андро...аз лично бих заложил само на маслени сегменти...тва и слабостта на ahw....няма да е кой знае колко скъпо...но все пак ти трябва читав майстор...


Потребителски аватар
kiko
Мнения: 799
Регистриран на: Чет 30 ное 2006 14:30
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kiko » Чет 13 дек 2007 22:34


колега не си писал дали си проверил за теч на масло-това че го губи -не означава ,че го гори....виж на сутринта на сухо място да няма течове под колата...1л на 1000 е много...говоря от опит-едно венто на познат губеше масло в подобни стойности---тъкмо събра пари за ремонт и се откри причината-чисто механична -пренавита и смачкана пробка на картера.направихме ескперимент -стар леген под колата за 24 прокапаха към 100 мл....за 10 дена 1 л..просто давам пример...но за едно са правин колегите-спешно премери компресия...айде пиши после къде е проблема...


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 дек 2007 11:35


Ако наистина ти гори повече от 1 литър масло на 1000км, то като караш след себе си ще правиш синя мъгла на кадели :wink: Аз бих те посъветвал, да отидеш при някой от форумните майстори да ти погледнат колата, например Vaskoto 1.... Доста често проблемите с внезапното гаснене са породени от проблеми в запалителната система и загуба на искра, но в случая може проблема наистина да е в дроселовата клапа и потенциометъра й, ако има такъв....
1.Можеш спокойно да сложиш тръба на мястото на катализатора, вместо резонатор, защото има и ментета, виждал съм стопени резонатори(made in BG), няма гаранция, че ще попаднеш на нещо хубаво...От гледна точка на колата и на джоба ти, по-добре сложи тръба :wink:
2.Не е опасно да караш с такъв разход на масло, просто ще си доливаш, докато отстраниш проблема :wink: Развийте свещите и вижте дали има маслен нагар, ако гори 1/1000, то трябва да има следи по тях :wink:


Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

днес отидох да го пооправя

Мнениеот pastora_bg666 » Пет 14 дек 2007 18:53


Днеска ходих по сервизи. Първо ходих и си оправих гърнетета, че и средното беше заминало, сложих и резонатаор Унгарски. После ходих на диагностика сервиз Дуневи мисля че беше в Слатина. Изглежда голям и сериозен сервиз. Пренастроиха дроселовата клапа и я почистиха и сега не гасне. По свещите имаше нагар и казаха че съм за смяна на гумички пък после ако не се оправи други неща. В книжката пише че 1 л. на 1000 е максималния разход. Кво да правя, 6те се дават кинти явно :(


Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

A и забравих да ви питам....

Мнениеот pastora_bg666 » Пет 14 дек 2007 20:19


Колко нормално сервизите взимат за смяна на гумичкии тези ми казаха 260 лв и повече ако се сменя кякъква верига.
И МНОГО ВИ БЛАГОДАРЯ ЗА СЪВЕТИТЕ !!!


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: A и забравих да ви питам....

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 дек 2007 23:38


pastora_bg666 написа:Колко нормално сервизите взимат за смяна на гумичкии тези ми казаха 260 лв и повече ако се сменя кякъква верига.
И МНОГО ВИ БЛАГОДАРЯ ЗА СЪВЕТИТЕ !!!

Ти не четеш ли раздел Сервизи и негативните мнения за този сервиз :?:


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Сериозен разход на масло голф4

Мнениеот mufin » Съб 15 дек 2007 18:55


pastora_bg666 написа:1. Дали да слагам резонатор и има ли нещо общо разстройването на дросела с ауспусите.
2. Дали е безопасно да карам при този разход на масло.
А аз че ще ходя пак на диагностика да ми настроят дроселовата клапа това е ясно.


1.4 16В е и моя мотор, та почетох доста за него по руските форуми.
Наистина е често да се появи проблем с маслото
Руснаците в техните форуми са стигнали от опит до две възможни причини:
1. Износване от пробег над 250 000 - задължително се появява разход на масло. Тоест ако не си сигурен в пробега на колата, нищо чудно това да е и твоя случай. особенно с тия изгнили гърнета.
2. Прегряване в резултат на продължително каране със скорост > 150 км/ч/ тогава оборотите са прекалено високи и маслото загрява. Ако подържаш такава скорост дълго - прецакваш сегментите.

Лечението в двата случая :
1. В първия - основен ремонт (сума 1000-1500 лв)
2 В втория - сегменти (500-800 лв)

Разстройването на дросела всъщност е обикновенно зацапване и се получава също при голям пробег.
Най-хубаво е да си сложиш катализатор, но и резонатор става.

Ауспусите и дросела нямат нищо общо с такъв разход на масло.
По разхода на масло съм експерт :banghead: - предишното ми Ауди 100 мина и през сегменти и през смяна на мотор......



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта