Още няколко неща, особено важни за млади шофьори без опит, които не познават добре автомобила, който ще карат, но важи и за тези с опит. Преди тръгване на извънградско пътуване (а при курсове само в града се прави периодично, поне веднъж в седмицата), се проверява:
1. Ниво на маслото на двигателя;
2. Ниво на охладителната течност;
3. Налягане на гумите;
4. Ниво на течност за чистачки (особено за извънградско каране);
5. Ниво на хидравличната течност;
6. Изправност на светлини, стопове и мигачи.
Ако вземате кола от приятел или познат, не забравяйте да проверите дали всички документи са налице и са в ред, особено дали има валидна гражданска отговорност и преглед. Просто човека, който ви дава автомобила си може да е забравил да провери. Един приятел така си караше голфа около 11 месеца без преглед - просто беше забравил. Важното в случая е, че актът го отнася водача, а не собственика на колата.
Също така важно е, ако вземате чужда кола, карайте я малко по-спокойно в началото, за да си дадете време да свикнете с нея, как се ускорява, как спира, как е в завоите и т.н. На мен лично ми трябват около 5 минути и забравям, че съм в друг автомобил, независимо от марка и модел, но по-неопитните колеги трябва да покарат поне 10-15 км с повишено внимание, докато овладеят колата и се почувстват по-комфортно на пътя.
Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
веселин написа:Аз си го обяснявам като подаване на сигнал на този зад нас, че сме спрели и не се каним да тръгнем, а когато тръгваме стоповете изгасват и това подсказва и на колегата зад нас да включи на първа и да потегля... иначе сигурно доста бавно щеше да става изтеглянето на сфетофари.
Лично на мен ми се е случвало да гледам този пред мен, че стоп светлините му изгасват и той потегля. Инстинктивно и аз потеглям. И какво става след малко. Нашия пич решил, че не му се чака повече и тръгнал още докато е червено. Останалите би-бийп, после и на мен би-бийп.

Друго което не разбирам, какъв е смисъла да се лепиш зад някой на 2-3 сантиметра от бронята му. Такъв като ми се лепне, яко форсаж на прекъсвач, поне да се надиша на "планински въздух"
Друго: Спира пред вас жена/учебна кола на баир с намерение да потегли щом се увери, че е свободно. Спира се най-малко на два метра зад нея с готовност да се качвате на бордюра или да скачате в канавката!
Колега Веселин. Искам да се пофаля, че ти намерих една правописна грешка - пише се светофар, не сфетофар

- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Вчера ме блъснаша отзад на едноп Т-образно кръстовище. Аз съм в лявата лента, светва жълто, после червено и аз си спирам. Този в дясната лента си мина най-нагло на чисто червено. Този дето ме блъсна отзад явно си е мислил, че и аз ще мина. Е да ама не. И ся какво, тази вечер ще ходим в кат да му пишат акт, че като викнахме патрулката, на старшината му беше свършила смяната и само провери за алкохол и документи.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
веселин написа:Ами - не знам дали някоой го спомена - според мен при изчакване на светофар е излишно да се държи натиснат спирачния педал при положение , че колата не е под наклон - а ако се налага с ръчната е по-удачно май!
bachest написа:Колега Веселин. Искам да се пофаля, че ти намерих една правописна грешка - пише се светофар, не сфетофар
А аз искам да ти се похваля , че съм добре все още със зрението - това,че ти си цитирал не моето мнение си е твой проблем!

Освен , че съм написал - някоой, друга грешка нямам , апропо - в твоята реплика към мен - не се пише поФаля , а поХВаля




имам предложение темата да се премести в ПОЛЕЗНИ, защото наистина е много полезна.
Искам да добавя нещо за пазенето на спирачките. При дълго спускане на наклон го правете винаги на скорост ( иначе има опасност след спускането да останете без феродо
). Винаги на предавката на която бихте изкачили наклона (например при много стръмен наклон които бихте изкачили на 1ва се спускате на 1ва, аналогично и за останалите предавки)
Искам да добавя нещо за пазенето на спирачките. При дълго спускане на наклон го правете винаги на скорост ( иначе има опасност след спускането да останете без феродо

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
snoopgod написа:правилно ако не искаш да ти "продруса" двигателяvpg написа:Аз лично когато минавам на по ниска предавка подавам междинна газ.Според вас това правилно ли е или не?само че май не е много полезно за скоростите
Напротив, така се щадят скоростите, инак , без междинна газ много натоварваш валовете вътре и лагерите им, а да не говорим за синхронизаторите на зъбчатките(ако има такива)!
kam_tod, идеята ти за тази тема е гениална
на половинката за да види, че не и говоря празни приказки
. И аз се поприсетих за някои неща. Например на последък рядко вдигам щеката
.
Някои колеги писаха, но и аз да добавя - не пестете от крушки и електричество. Още не съм виждал кола с електромер, а за много колеги по пътищата мигачите са просто аксесоар, а фаровете се използват само в краен случай
Много елементарна икономия
Мисля, че е редно тази тема да остане във "важни", за да е под ръка на всички, без да "иползват търсачката"




Някои колеги писаха, но и аз да добавя - не пестете от крушки и електричество. Още не съм виждал кола с електромер, а за много колеги по пътищата мигачите са просто аксесоар, а фаровете се използват само в краен случай

Много елементарна икономия

Мисля, че е редно тази тема да остане във "важни", за да е под ръка на всички, без да "иползват търсачката"

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран
kam_tod написа:5. Плавно тръгване на първа предавка,
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);
2 въпроса:
т.5 - това какво означава, че трябва с въртене на гуми ли да се тръгва
?! т.е. не ми става ясно какъв е проблема с плавното тръгване
т.9 - колко е "вредно" и защо? то понякога при паркиране просто се налага да се върти волана до упор...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта