NGK
С БОШ съм вече 15 000 км. (4 електродни ) и нямам засега проблеми ,но мисля че НЖК-то са по-добри(старите ми бяха такива).Лично мое мнение .
Passat B3 1.8 моно каква марка свещи да си купЯ?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 написа:... аз си взех Бош Супер Плюс .. :
Моите са от преди ок 80 хил. км.

Когато казах, че ще карам основно на газ ми ги препоръчаха, нищо че за този мотор по принцип се монтират триелектродни.
Ако решиш пусни в Търсене "свещи", само в заглавията на темите, в техническите форуми и прегледай изписаното.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
zfa159 написа:Общо взето аз си взех Бош Супер Плюс или нещо такова бяха.Още не съм ги сложил обаче за да дам мнение.
в Елит Кар ме питаха дали колата ще работи на газ или си е на бензин и им казах че ми трябват за газ и те ми дадоха такива.Даже не съм гледал колко електродни са.....
Няма разлика в свещите за газ и бензин...това са измишльотини на некомпетентни хора....има значение САМО степента на сгъстяване защото колкото по-висока е тя толкова по-голяма устойчивост на искрата се изисква.....както и конструктивните особености на ДВГ(оптималната температура на която работи)за топлинното число на свещите....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
joker написа:Няма разлика в свещите за газ и бензин...това са измишльотини на некомпетентни хора....има значение САМО степента на сгъстяване защото колкото по-висока е тя толкова по-голяма устойчивост на искрата се изисква.....както и конструктивните особености на ДВГ(оптималната температура на която работи)за топлинното число на свещите....
Еми....те хората попитаха и понеже знам че няма да седнат да ме пъжат им казах че ще какрам на газ и те ми дадоха такива.Ако бях казал че ще карам на бензин можеше пак да ми дадат същите...
Иначе теоретично си прав ама донякъде, защото при горенето на газ развиваната температура в горивната камера е по-висока отколкото на бензин понеже газта реално погледнато е по-калорична като гориво от бензина и при горенето и се отделя по-висока температура,което пък само по себе си налага по-друг топлинен режим на работа на свещите и тогава вече както сам си казал този режим игре важна роля в подбора на конкретната свещ за конретния двигател.

Ще ме контрираш с мнението че щом газта е по-калорична защо тогава колата харчи повече на газ като по всякаква логика трябва да е обратното - отговора е в непрецизното дозиране и смесообразуване което е основния фактор за оптимално горене и съответно мощност на двигателя.При газовите инжекциони от по-новите поколения разхода на газ е дори по-малък от на бензин защото сместа е изключително оптимална и се контролира изцяло електронно доста прецизно.Нещо,което изпарителя и врътката отгоре на маркуча за газта (камоли пък Пенчо газаджията с газанализатора си) никога не могат да направят и дори да успеят сместа е оптимална за определени обороти и натоварване на двигателя а в останалото време на динамична работа е твърде бедна или твърде богата.Това не важи съвсем за ламбда контролите при моноинжекционите ама там се намесват фактори като чисто механичното време за реакция на стъпковия електромотор (който е вместо кранче в случая) при подаване на сигналите от ламбда сондата на контролера за бедна или богата смес за да я измени за да я нагоди да е оптимална.
Иначе за свещите за мен лично няма значение за газ ли са,за бензин ли и т.н.Важното е колата да работи добре с тях.Като марка съм се спрял на Бош понеже в Елит Кар са им свестни частите и поне знам че свещта си е истински Бош.
Свещи
Passat_91 написа:А какво топлинно число трябва да бъдат за Passat B3 1.8 моноинжекция 90 коня тези свещи на NGK BUR6ET триполусни или Denso Iridium.
DENSO IRIDIUM POWER IW20 мисля по данните които си дал ...
Свещи
VW_FEN написа:Denso Iridium![]()
35 лева парчето, но определено има смисъл
еднополюсни са... с голяма искра.
Еееееееее кви 35лв. ???Откъде ги купи и какъв е кода на свеща та чак 35лв. ???
- eradev
- Мнения: 257
- Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
- Автомобил: HR-V
- Двигател: D16W1
- Местоположение: Бургас
ee
ето какво казва бай руснак по темата http://www.autoreview.ru/new_site/year2004/n23/svechi/1.htm
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Свещи
nikicar написа:VW_FEN написа:Denso Iridium![]()
35 лева парчето, но определено има смисъл
еднополюсни са... с голяма искра.
Еееееееее кви 35лв. ???Откъде ги купи и какъв е кода на свеща та чак 35лв. ???
Абе аз взех от обикновените денсо, които общо ми излязоха общо 29 лв. Едно магазинче на Косер в Люлин. Искаше ми се да взема Иридиум, но друг път. Но съм карал кола с такива и мисля, че има много смисъл в тях. Иначе от обикновените денсо съм много доволен и пак има малко живване на двигателя. Не го знам кода на свещта, ще отида и ще ги питам пак. Ако напишеш в youtube.com денсо иридиум, има клипчета с тях. Същите са. От друга страна пък 100 лв и отгоре за свещи звучи малко като лудост, при положение, че могат да се вземат за по 4 лв обикновени. Но аз следващите свещи, които ще взема определено са денсо иридиум.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта