Как е правилно да се откачи/закачи акумулатор ?

Техническа и сервизна информация за Passat
dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как е правилно да се откачи/закачи акумулатор ?

Мнениеот dimitar iv » Вто 18 дек 2007 9:36


Здравейте,
Предстои ми малка интервенция по ел. системата на колата. Питането е каква е последователността за откачване и после закачване на акумулатора ? Имам в предвид кой полюс се откачва първо и кой се закачва първо след това.
Предполагам че като откача акумулатора компютъра ще забрави текущите си настройки. Има ли процедура за обучение ?




Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 18 дек 2007 10:11


Откачаш първо минус,закачаш първо плюс.


Потребителски аватар
pavelkv
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 28 ное 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чирпан
Контакти:

Мнениеот pavelkv » Вто 18 дек 2007 10:13


аз първо махам минуса после плюса. а когато закачам първо плюса и после минуса. това го прочетох в някакъв руски сайт. при тази последователност даже да се допре ключа до нещо няма да даде на късо.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 18 дек 2007 10:43


Предполагам става въпрос за твоята кола (това, което пише под аватара) ? Това, което може забрави, е дневния километраж (дето се нулира с бутончето), часа, и евентуално може да не се ориентира комфорт-модула къде са крайните позиции на ел. стъклата, също и радиото ако е с код, може да го поиска. Ако не ти се занимава да оправяш тези неща в последствие, може да вържеш една батерия тип "Крона" (9 волта) - например в запалката, или в багажника ако имаш изведен контакт. Братушките твърдят, че работи. Разбира се, в това време не бива да има някаква консумация (плафони, или пък даване на контакт). Аз като сменях акумулатора мислех да го правя, ама ме домързя. Сега също като ми заваряваха картера, майстора по правило е откачил акумулатора, но не е кой-знае каква загуба. За комфорт-модула (май и алармата (фабричната) - не съм сигурен) имаше някакво обучение. Ако се наложи, пиши да го потърся.
Иначе за реда са написали колегите преди мен - изхожда се от това, че минуса е свързан с масата, и първи се разкача той и последен се свързва - за да не направиш късо съединение без да искаш.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 18 дек 2007 12:42


Абе няма съществено значение.
Аз откачам плюса че е по-лесно.
Обикновено препоръчват да се разкача минуса първи, но това не е заради някакви електрически съображения, а просто защото на теория докато развиваш клемата на плюса може да допреш някаква маса с ключа, което напрактика е възможно само ако си с две леви ръце. :-)


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Вто 18 дек 2007 15:36


Мерси много за отговорите. Относно колата - да за колата от гаража става дума. Питам защото веднъж ми се наложи спешно да махна акумулатора, за почистване на добре познатият отводнителен отвор ;), и след това много неравномерно работеше мотора. Дори загасна няколко пъти. След като покарах известно време всичко си дойде на мястото. Та питах дали може да се избегне този момент или с каране се оправя. Или аз съм объркал нещо тогава ?!?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 18 дек 2007 16:20


Мисля, че не си объркал - с каране се оправя. не съм много запознат с бензиновите двигатели


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 18 дек 2007 16:43


С ключе номер 10


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Вто 18 дек 2007 21:50




Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Пет 21 дек 2007 0:21


L&R написа:С ключе номер 10


цар :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kamaza11 и 32 госта