Здравейте,
Предстои ми малка интервенция по ел. системата на колата. Питането е каква е последователността за откачване и после закачване на акумулатора ? Имам в предвид кой полюс се откачва първо и кой се закачва първо след това.
Предполагам че като откача акумулатора компютъра ще забрави текущите си настройки. Има ли процедура за обучение ?



Как е правилно да се откачи/закачи акумулатор ?
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Предполагам става въпрос за твоята кола (това, което пише под аватара) ? Това, което може забрави, е дневния километраж (дето се нулира с бутончето), часа, и евентуално може да не се ориентира комфорт-модула къде са крайните позиции на ел. стъклата, също и радиото ако е с код, може да го поиска. Ако не ти се занимава да оправяш тези неща в последствие, може да вържеш една батерия тип "Крона" (9 волта) - например в запалката, или в багажника ако имаш изведен контакт. Братушките твърдят, че работи. Разбира се, в това време не бива да има някаква консумация (плафони, или пък даване на контакт). Аз като сменях акумулатора мислех да го правя, ама ме домързя. Сега също като ми заваряваха картера, майстора по правило е откачил акумулатора, но не е кой-знае каква загуба. За комфорт-модула (май и алармата (фабричната) - не съм сигурен) имаше някакво обучение. Ако се наложи, пиши да го потърся.
Иначе за реда са написали колегите преди мен - изхожда се от това, че минуса е свързан с масата, и първи се разкача той и последен се свързва - за да не направиш късо съединение без да искаш.
Иначе за реда са написали колегите преди мен - изхожда се от това, че минуса е свързан с масата, и първи се разкача той и последен се свързва - за да не направиш късо съединение без да искаш.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе няма съществено значение.
Аз откачам плюса че е по-лесно.
Обикновено препоръчват да се разкача минуса първи, но това не е заради някакви електрически съображения, а просто защото на теория докато развиваш клемата на плюса може да допреш някаква маса с ключа, което напрактика е възможно само ако си с две леви ръце.
Аз откачам плюса че е по-лесно.
Обикновено препоръчват да се разкача минуса първи, но това не е заради някакви електрически съображения, а просто защото на теория докато развиваш клемата на плюса може да допреш някаква маса с ключа, което напрактика е възможно само ако си с две леви ръце.

-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мерси много за отговорите. Относно колата - да за колата от гаража става дума. Питам защото веднъж ми се наложи спешно да махна акумулатора, за почистване на добре познатият отводнителен отвор
, и след това много неравномерно работеше мотора. Дори загасна няколко пъти. След като покарах известно време всичко си дойде на мястото. Та питах дали може да се избегне този момент или с каране се оправя. Или аз съм объркал нещо тогава ?!?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта