


гори масло или така ми се струва
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
гори масло или така ми се струва
Здравейте колеги. Отскоро карам Пасат - В4 бензин и газ - и ми се струва че май гори маслото. Значи на нивомерната щека не забелязвам да пада драстично нивото - минал съм около 1000 км. - но ми се струва че изгорелите газове миришат на масло, дори и когато е на газ. Какво да гледам и какво да предприема ако е така - пълен ремонт, само сегменти ли?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Не бързай с ремонтите
Първо огледай за течове!
Колата на канал и гледаш какво става по картера. Ако има дори само улято от масълце, без да е с капка, вероятно загубите са ти от теч някъде. Може да е от гарнитурата на картера (на мен от там ми тече! Даже знам от кой незатегнат болт, тъй-като лично му такоах такоата на резбата!
) Може теча да е от семеринга на колянвия вал (чест случай), или от гарнитурата на капака на клапаните.
Ако гори масло наистина, това значи, че маслообиращи сегменти са ти запекли. Рядко запича само 1 сегмент. По-вероятно е да има и компресионни, да му правят компания! В такъв случай ще има голямо налягане на картерните газове, а това веднага ще се усети, като дръпнеш щеката за проверка на маслото. Духа ли от там - лошо!

Първо огледай за течове!
Колата на канал и гледаш какво става по картера. Ако има дори само улято от масълце, без да е с капка, вероятно загубите са ти от теч някъде. Може да е от гарнитурата на картера (на мен от там ми тече! Даже знам от кой незатегнат болт, тъй-като лично му такоах такоата на резбата!

Ако гори масло наистина, това значи, че маслообиращи сегменти са ти запекли. Рядко запича само 1 сегмент. По-вероятно е да има и компресионни, да му правят компания! В такъв случай ще има голямо налягане на картерните газове, а това веднага ще се усети, като дръпнеш щеката за проверка на маслото. Духа ли от там - лошо!
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Не бързай с ремонтите
Значи гледах я отдолу.Омаслено е само около капака на картера пред полуоските.И не капе. Това за щеката го пропуснах но и него ще пробвам. Едно време на москвича и ладата наливах газ за осветление в цилиндрите да разкарат сегментите - познавах ги по това че почваше да събира масло около свещите. И даваше ефект. от капачката за наливане на масло обаче не духа - това го проверих. Притеснява ме само това че отзад ми мирише на изгоряло масло, де да знам, може вече и да си внушавам, но иначе двигателя е пушка тествам си го на един баир - към 40 градуса е наклона , първа , 20 км и веднага трета. Горе - около 500 м.- излиза на 60 - 70 км. Та затова предполагам че мотора е добре и не е издухан за ремонт. А е на 260 х.
- orgasmatron
- Мнения: 1333
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
- Автомобил: Passat B4 Syncro
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Привет колега
имах подобен проблем с пасата и аз, само че при мен изведнъж ламята почна да лапа масло, в началото по малко по малко и накрая почна по 1 (един) литър на 150-180 км. никакви течове от никъде, най интересно е че отзад не миришеше на масло че и аспуха не беше мазен
оказаха се запекли маслени сегменти на всички цилиндри, явно някога е била карана с кофти масло.
Колега сменявани ли са скоро гумичките на клапаните? защото и от тях може да похапва масълце
имах подобен проблем с пасата и аз, само че при мен изведнъж ламята почна да лапа масло, в началото по малко по малко и накрая почна по 1 (един) литър на 150-180 км. никакви течове от никъде, най интересно е че отзад не миришеше на масло че и аспуха не беше мазен
оказаха се запекли маслени сегменти на всички цилиндри, явно някога е била карана с кофти масло.
Колега сменявани ли са скоро гумичките на клапаните? защото и от тях може да похапва масълце
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Не бързай с ремонтите
Колега, не се пуаши,всички пасатори хапват по малко. Ама какъв е тоя баир- Еверест ли катериш -40 градуса - това са близо 90% наклон.Такова нанагорноще нема ни по Искъро ни на Витоша и никъде нема по свето .И у Своге/мойо роден край/ нема!!!стефанов написа:Значи гледах я отдолу.Омаслено е само около капака на картера пред полуоските.И не капе. Това за щеката го пропуснах но и него ще пробвам. Едно време на москвича и ладата наливах газ за осветление в цилиндрите да разкарат сегментите - познавах ги по това че почваше да събира масло около свещите. И даваше ефект. от капачката за наливане на масло обаче не духа - това го проверих. Притеснява ме само това че отзад ми мирише на изгоряло масло, де да знам, може вече и да си внушавам, но иначе двигателя е пушка тествам си го на един баир - към 40 градуса е наклона , първа , 20 км и веднага трета. Горе - около 500 м.- излиза на 60 - 70 км. Та затова предполагам че мотора е добре и не е издухан за ремонт. А е на 260 х.
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
orgasmatron написа:Привет колега
имах подобен проблем с пасата и аз, само че при мен изведнъж ламята почна да лапа масло, в началото по малко по малко и накрая почна по 1 (един) литър на 150-180 км. никакви течове от никъде, най интересно е че отзад не миришеше на масло че и аспуха не беше мазен
оказаха се запекли маслени сегменти на всички цилиндри, явно някога е била карана с кофти масло.
Колега сменявани ли са скоро гумичките на клапаните? защото и от тях може да похапва масълце
Собственика от когото я взех май само я е юркал. Не вярвам да е сменял гумичките на клапаните.
Има ли начин да се разкарат , ако има запечени сегменти, без да се отваря двигателя.
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
GOLF@ написа:Няма мотор, които да не харчи масло. Първо го смени с хубаво и може да спре да харчи. Ако не е сменяно отдавна са му се влошили качествата, затова харчи.
Какво да му слагам. Все пак е на близо 260 х. км. Разни спецове на местно ниво ми разправят за масла за по износен двигател - нещо което ме озадачава.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Не бързай с ремонтите
стефанов написа:Значи гледах я отдолу.Омаслено е само около капака на картера пред полуоските.И не капе.
Ама прясно масълце ли е, или е старо?
Ако е прясно, напълно възможно е от там да са ти загубите.
Това, за гумичките на клапаните е много вероятно да са износени и от там да ти погорява масълце. Дори е по-вероятно, защото ако изгаря маслото в цилиндрите едва ли ще усетиш мириса му.
Сменят се лесно. Дори може да се сменят без да сваляш главата, но не е препоръчително.
За масла за по-износени мотори... айде моля! Да си сипват в техните коли бозите!

На моя километраж като пише 240 000 (на колко е в действителност никой не знае!) защо нямам никакво износване в мотора?
Не карам със синтетика, защото нямам пари, а и ми таи картера, но минерално няма да сложа посмъртно!
10W40-MOTUL -> това масло си ползвам и съм доволен! (На него пак пише, че е синтетично, но всъщност е смес 70%/30% в полза на синтетиката според каталозите на Мотул)
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Не бързай с ремонтите
[/quote]
Ама прясно масълце ли е, или е старо?
Старо е. А сегментите?Не разбрах, пилее ли се двигателя или може и по леко да мине. Или да замеря компресията и тогава да го мисля
Ама прясно масълце ли е, или е старо?
Старо е. А сегментите?Не разбрах, пилее ли се двигателя или може и по леко да мине. Или да замеря компресията и тогава да го мисля
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Щом е старо, значи наистина не е това
За сегментите... Мини, наистина, първо да премериш компресията.
И преди се е писало за идеята със светилен газ, предполагам, ще стане не само на Жигула, ами и на Пассат, но като просмуче м/у сегментите и се стече в картера вероятно ще се наложи да се сменя маслото.

За сегментите... Мини, наистина, първо да премериш компресията.
И преди се е писало за идеята със светилен газ, предполагам, ще стане не само на Жигула, ами и на Пассат, но като просмуче м/у сегментите и се стече в картера вероятно ще се наложи да се сменя маслото.
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
joker написа:Азобаче никъде не прочетох в постинга ,че е мерено дали пада нивото на маслото....колегата пише,че само му мирише на масло от изгорелите газове.Нека го премери пък тогава да пише....
Нееее. Писах че за тия близо 1000 км. падна - ако може да се засече по щеката точно - около три четири милиметра. т. е. пада но не драстично.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта