гори масло или така ми се струва

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

гори масло или така ми се струва

Мнениеот стефанов » Вто 18 дек 2007 9:50


Здравейте колеги. Отскоро карам Пасат - В4 бензин и газ - и ми се струва че май гори маслото. Значи на нивомерната щека не забелязвам да пада драстично нивото - минал съм около 1000 км. - но ми се струва че изгорелите газове миришат на масло, дори и когато е на газ. Какво да гледам и какво да предприема ако е така - пълен ремонт, само сегменти ли?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 18 дек 2007 10:12


Не бързай с ремонтите ;)
Първо огледай за течове!
Колата на канал и гледаш какво става по картера. Ако има дори само улято от масълце, без да е с капка, вероятно загубите са ти от теч някъде. Може да е от гарнитурата на картера (на мен от там ми тече! Даже знам от кой незатегнат болт, тъй-като лично му такоах такоата на резбата! :( ) Може теча да е от семеринга на колянвия вал (чест случай), или от гарнитурата на капака на клапаните.
Ако гори масло наистина, това значи, че маслообиращи сегменти са ти запекли. Рядко запича само 1 сегмент. По-вероятно е да има и компресионни, да му правят компания! В такъв случай ще има голямо налягане на картерните газове, а това веднага ще се усети, като дръпнеш щеката за проверка на маслото. Духа ли от там - лошо!


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Не бързай с ремонтите

Мнениеот стефанов » Вто 18 дек 2007 11:29


Значи гледах я отдолу.Омаслено е само около капака на картера пред полуоските.И не капе. Това за щеката го пропуснах но и него ще пробвам. Едно време на москвича и ладата наливах газ за осветление в цилиндрите да разкарат сегментите - познавах ги по това че почваше да събира масло около свещите. И даваше ефект. от капачката за наливане на масло обаче не духа - това го проверих. Притеснява ме само това че отзад ми мирише на изгоряло масло, де да знам, може вече и да си внушавам, но иначе двигателя е пушка тествам си го на един баир - към 40 градуса е наклона , първа , 20 км и веднага трета. Горе - около 500 м.- излиза на 60 - 70 км. Та затова предполагам че мотора е добре и не е издухан за ремонт. А е на 260 х.


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Вто 18 дек 2007 17:16


Колега карай си колата и свиркай. Щом на щеката не ти мърда и нямаш сериозни течове газ и толкоз :wink: !


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Вто 18 дек 2007 18:54


Привет колега
имах подобен проблем с пасата и аз, само че при мен изведнъж ламята почна да лапа масло, в началото по малко по малко и накрая почна по 1 (един) литър на 150-180 км. никакви течове от никъде, най интересно е че отзад не миришеше на масло че и аспуха не беше мазен
оказаха се запекли маслени сегменти на всички цилиндри, явно някога е била карана с кофти масло.

Колега сменявани ли са скоро гумичките на клапаните? защото и от тях може да похапва масълце


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Мнениеот quattro^^ » Вто 18 дек 2007 20:20


Скоро сменяно ли ти е маслото и филтъра :?:


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Не бързай с ремонтите

Мнениеот walentin » Вто 18 дек 2007 21:47


стефанов написа:Значи гледах я отдолу.Омаслено е само около капака на картера пред полуоските.И не капе. Това за щеката го пропуснах но и него ще пробвам. Едно време на москвича и ладата наливах газ за осветление в цилиндрите да разкарат сегментите - познавах ги по това че почваше да събира масло около свещите. И даваше ефект. от капачката за наливане на масло обаче не духа - това го проверих. Притеснява ме само това че отзад ми мирише на изгоряло масло, де да знам, може вече и да си внушавам, но иначе двигателя е пушка тествам си го на един баир - към 40 градуса е наклона , първа , 20 км и веднага трета. Горе - около 500 м.- излиза на 60 - 70 км. Та затова предполагам че мотора е добре и не е издухан за ремонт. А е на 260 х.
Колега, не се пуаши,всички пасатори хапват по малко. Ама какъв е тоя баир- Еверест ли катериш -40 градуса - това са близо 90% наклон.Такова нанагорноще нема ни по Искъро ни на Витоша и никъде нема по свето .И у Своге/мойо роден край/ нема!!!


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Сря 19 дек 2007 8:14


orgasmatron написа:Привет колега
имах подобен проблем с пасата и аз, само че при мен изведнъж ламята почна да лапа масло, в началото по малко по малко и накрая почна по 1 (един) литър на 150-180 км. никакви течове от никъде, най интересно е че отзад не миришеше на масло че и аспуха не беше мазен
оказаха се запекли маслени сегменти на всички цилиндри, явно някога е била карана с кофти масло.

Колега сменявани ли са скоро гумичките на клапаните? защото и от тях може да похапва масълце



Собственика от когото я взех май само я е юркал. Не вярвам да е сменял гумичките на клапаните.
Има ли начин да се разкарат , ако има запечени сегменти, без да се отваря двигателя.


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Сря 19 дек 2007 9:09


Няма мотор, които да не харчи масло. Първо го смени с хубаво и може да спре да харчи. Ако не е сменяно отдавна са му се влошили качествата, затова харчи.


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Сря 19 дек 2007 10:17


GOLF@ написа:Няма мотор, които да не харчи масло. Първо го смени с хубаво и може да спре да харчи. Ако не е сменяно отдавна са му се влошили качествата, затова харчи.


Какво да му слагам. Все пак е на близо 260 х. км. Разни спецове на местно ниво ми разправят за масла за по износен двигател - нещо което ме озадачава.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Не бързай с ремонтите

Мнениеот radotom » Сря 19 дек 2007 10:36


стефанов написа:Значи гледах я отдолу.Омаслено е само около капака на картера пред полуоските.И не капе.

Ама прясно масълце ли е, или е старо?
Ако е прясно, напълно възможно е от там да са ти загубите.
Това, за гумичките на клапаните е много вероятно да са износени и от там да ти погорява масълце. Дори е по-вероятно, защото ако изгаря маслото в цилиндрите едва ли ще усетиш мириса му.
Сменят се лесно. Дори може да се сменят без да сваляш главата, но не е препоръчително.
За масла за по-износени мотори... айде моля! Да си сипват в техните коли бозите! :evil: Аман от отворковци!
На моя километраж като пише 240 000 (на колко е в действителност никой не знае!) защо нямам никакво износване в мотора?
Не карам със синтетика, защото нямам пари, а и ми таи картера, но минерално няма да сложа посмъртно!
10W40-MOTUL -> това масло си ползвам и съм доволен! (На него пак пише, че е синтетично, но всъщност е смес 70%/30% в полза на синтетиката според каталозите на Мотул)


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Не бързай с ремонтите

Мнениеот стефанов » Сря 19 дек 2007 13:27


[/quote]
Ама прясно масълце ли е, или е старо?

Старо е. А сегментите?Не разбрах, пилее ли се двигателя или може и по леко да мине. Или да замеря компресията и тогава да го мисля


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 19 дек 2007 14:32


Щом е старо, значи наистина не е това ;)
За сегментите... Мини, наистина, първо да премериш компресията.
И преди се е писало за идеята със светилен газ, предполагам, ще стане не само на Жигула, ами и на Пассат, но като просмуче м/у сегментите и се стече в картера вероятно ще се наложи да се сменя маслото.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 19 дек 2007 15:16


Азобаче никъде не прочетох в постинга ,че е мерено дали пада нивото на маслото....колегата пише,че само му мирише на масло от изгорелите газове.Нека го премери пък тогава да пише....


Потребителски аватар
стефанов
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот стефанов » Сря 19 дек 2007 15:54


joker написа:Азобаче никъде не прочетох в постинга ,че е мерено дали пада нивото на маслото....колегата пише,че само му мирише на масло от изгорелите газове.Нека го премери пък тогава да пише....




Нееее. Писах че за тия близо 1000 км. падна - ако може да се засече по щеката точно - около три четири милиметра. т. е. пада но не драстично.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта