Турбина IHI VF12

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 22 дек 2007 13:07


Щом турбината има водно охлаждане, не е лошо да се замислиш за по-голям радиатор за водата, особено и ако ще слагаш кулер пред него. И за маслен радиатор.




Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Съб 22 дек 2007 13:43


то е нормално на кола с турбо да се сложи по-голям радиатор било то заради температурата на турбото или заради по-високата темп на изгорелите газове а също и по-бързото развъртане на мотора.ама ше е хубу ко се сложи и венилатор(или два малки) на кулера който хем ше охлажда кулера хем ше духа и на радиатора.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 22 дек 2007 13:49


martineli написа:то е нормално на кола с турбо да се сложи по-голям радиатор било то заради температурата на турбото или заради по-високата темп на изгорелите газове а също и по-бързото развъртане на мотора.ама ше е хубу ко се сложи и венилатор(или два малки) на кулера който хем ше охлажда кулера хем ше духа и на радиатора.


Аз малко встрани от темата, ама все пак... някой да има идея за добра ел. водна помпа на 12 волта?
Идеята да си пусна отделна водна циркулация за турбината с не-голям радиатор ме блазни :)


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Съб 22 дек 2007 13:56


помпичка за чистачки-хихихихи :lol:

не е лоша идеята ма ми се струва че ще е обемна всмисъл-още един радиатор нова водна система вентилатор(щото предполагам че искаш да се охлажда по яко от колкото стандартно ко минаа през моторя)

иначе потърси по ВиК магазините за нещо такоа ма да не е голямо и да държи на темп и корозиика :D


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 22 дек 2007 14:08


Машинка .. не може ли да се върже за тръбите за парното ?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 22 дек 2007 14:57


Vizor написа:Машинка .. не може ли да се върже за тръбите за парното ?


Абе баце, то за моженето - може, ама тая турбина отдава ЗВЕРСКИ много топлина, идеята е да не му ебаваме на двигателя (много) температурния режим.

Пък и друго си е водата, която циркулира да не е предварително подгрята на около 100 градуса от двигателя, а да е с температурата на околната среда, нали? :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 22 дек 2007 15:11


Абе аз за това уж слагам антифриз да не вземе да стане колкото на околната среда :lol:
да и ти си прав.. но все пак ме съмнява да има кой знае какъв проблем..


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Съб 22 дек 2007 15:24


бе и мен ми сес трува че нема да има кой знай какъв проблем даже си мисля дали нема е по-добре ако за входящия поток антифриз къ турбината не се земе от студения маркуч на радиатора там където е най-охладен фриза а изхода да се бодне в топлия маркуч и така течността от турбото да минава само през радиатора.също може да се земе датчик на перката с който да я пуска на по ниска температура.(пък може и с копче :lol: )
ма се ми се струва че ко е с отделно радиаторче което нема е мноо големо турбото ше работо на по висока темп отколкото ако минаа през двг-то :dontknow: .
щот се пак и тя си има неква номинална температура на работа както и двигателя :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 22 дек 2007 16:29


martineli написа:бе и мен ми сес трува че нема да има кой знай какъв проблем даже си мисля дали нема е по-добре ако за входящия поток антифриз къ турбината не се земе от студения маркуч на радиатора там където е най-охладен фриза а изхода да се бодне в топлия маркуч и така течността от турбото да минава само през радиатора.също може да се земе датчик на перката с който да я пуска на по ниска температура.(пък може и с копче :lol: )
ма се ми се струва че ко е с отделно радиаторче което нема е мноо големо турбото ше работо на по висока темп отколкото ако минаа през двг-то :dontknow: .
щот се пак и тя си има неква номинална температура на работа както и двигателя :roll:


Изходящите газове са с температура 900-1000 градуса... я сега пак смятай :idea:

По същата причина се слага и маслен кулер - защото маслото , което маже турбината (реално лагерите й представляват маслен филм :) ) се нагрява зверски откъм топлата му част. Повечето маслени термостати започват да отварят на 160 градуса, напълно отворени са на 180 градуса!


Потребителски аватар
shh
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот shh » Съб 22 дек 2007 16:49


някой да има идея за добра ел. водна помпа на 12 волта




от рено клио 16в седи под акомулатора :D


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 22 дек 2007 17:17


shh написа:
някой да има идея за добра ел. водна помпа на 12 волта




от рено клио 16в седи под акомулатора :D


И каква функция изпълнява? Все пак водна циркулация на турбина... аз си мисля за някаква система с около 5 литра антифриз... помпата трябва да има доста приличен дебит!


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 22 дек 2007 18:55


:arrow: Vizor
Бате, аз ще напиша какво бих направил на твое място, а ти какво ще направиш е друга бира. :wink:
1) Никакво отделно охлаждане на турбината, тва за помпи от чистачки и прочие аматьорски 'разработки' само ще увеличат неимоверно риска от повреда на тази 'отделна охлаждаща система', а ти сам можеш да се сетиш какво ще се случи с турбината. Оригиналната водна система на двигателя си има термостат и датчик и ако всичко е наред с тях, тя си е перфектна за охлаждане на турбината, но с едно уточнение - трябва да се сложи по-голям радиатор, първо заради допълнителния топлинен товар (турбината) и второ, защото интеркулера ще ограничи охлаждащия поток към радиатора. Така че, за мен само това трябва да се смени. Аз бих сложил възможно най-големия радиатор, който може да се побере.
2) За мен би било задължително да се монтира максимално голям маслен радиатор поради следните причини: (1) допълнителен температурен товар от турбината и (2) турбо двигател работи в много по-тежки режими от атмосферен и затова колкото по-охладено и (!!!) повече масло като количество му осигуриш, толкова по-добре.
3) Някой по-горе беше споменал електрически вентилатор за кулера, което е една много добра и изпитана идея. Аз бих сложил смукателни вентилатори (2 на брой, от некво рено или пежо ги имаше в подходяща конфигурация и дименсии - пасват на голф), като бих забил и един термо датчик в обратната вода от турбото, който да ги включва.
Всичко написано по-горе се прави с една от най-важните задачи при турбо двигателите - keep it cool or keep repairing it...


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Съб 22 дек 2007 19:44


Двойките 1,6 турбодизел с интеркулер имат отделна електрическа водна помпа,отделно ползват най големия радиатор с два вентилатора, така че може да ползваш доста неща от тях.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 22 дек 2007 19:50


Achim Lauritzen написа:Двойките 1,6 турбодизел с интеркулер имат отделна електрическа водна помпа,отделно ползват най големия радиатор с два вентилатора, така че може да ползваш доста неща от тях.


:bowdown


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 22 дек 2007 21:04


Achim Lauritzen написа:Двойките 1,6 турбодизел с интеркулер имат отделна електрическа водна помпа,отделно ползват най големия радиатор с два вентилатора, така че може да ползваш доста неща от тях.

Ба, много модернистични тия д(е)войки бе! Верно ли имат отделна помпа за охлаждане на турбината? :shock



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта