


Турбина IHI VF12
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
то е нормално на кола с турбо да се сложи по-голям радиатор било то заради температурата на турбото или заради по-високата темп на изгорелите газове а също и по-бързото развъртане на мотора.ама ше е хубу ко се сложи и венилатор(или два малки) на кулера който хем ше охлажда кулера хем ше духа и на радиатора.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
martineli написа:то е нормално на кола с турбо да се сложи по-голям радиатор било то заради температурата на турбото или заради по-високата темп на изгорелите газове а също и по-бързото развъртане на мотора.ама ше е хубу ко се сложи и венилатор(или два малки) на кулера който хем ше охлажда кулера хем ше духа и на радиатора.
Аз малко встрани от темата, ама все пак... някой да има идея за добра ел. водна помпа на 12 волта?
Идеята да си пусна отделна водна циркулация за турбината с не-голям радиатор ме блазни

- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
помпичка за чистачки-хихихихи
не е лоша идеята ма ми се струва че ще е обемна всмисъл-още един радиатор нова водна система вентилатор(щото предполагам че искаш да се охлажда по яко от колкото стандартно ко минаа през моторя)
иначе потърси по ВиК магазините за нещо такоа ма да не е голямо и да държи на темп и корозиика

не е лоша идеята ма ми се струва че ще е обемна всмисъл-още един радиатор нова водна система вентилатор(щото предполагам че искаш да се охлажда по яко от колкото стандартно ко минаа през моторя)
иначе потърси по ВиК магазините за нещо такоа ма да не е голямо и да държи на темп и корозиика

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Vizor написа:Машинка .. не може ли да се върже за тръбите за парното ?
Абе баце, то за моженето - може, ама тая турбина отдава ЗВЕРСКИ много топлина, идеята е да не му ебаваме на двигателя (много) температурния режим.
Пък и друго си е водата, която циркулира да не е предварително подгрята на около 100 градуса от двигателя, а да е с температурата на околната среда, нали?

- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
бе и мен ми сес трува че нема да има кой знай какъв проблем даже си мисля дали нема е по-добре ако за входящия поток антифриз къ турбината не се земе от студения маркуч на радиатора там където е най-охладен фриза а изхода да се бодне в топлия маркуч и така течността от турбото да минава само през радиатора.също може да се земе датчик на перката с който да я пуска на по ниска температура.(пък може и с копче
)
ма се ми се струва че ко е с отделно радиаторче което нема е мноо големо турбото ше работо на по висока темп отколкото ако минаа през двг-то
.
щот се пак и тя си има неква номинална температура на работа както и двигателя

ма се ми се струва че ко е с отделно радиаторче което нема е мноо големо турбото ше работо на по висока темп отколкото ако минаа през двг-то

щот се пак и тя си има неква номинална температура на работа както и двигателя

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
martineli написа:бе и мен ми сес трува че нема да има кой знай какъв проблем даже си мисля дали нема е по-добре ако за входящия поток антифриз къ турбината не се земе от студения маркуч на радиатора там където е най-охладен фриза а изхода да се бодне в топлия маркуч и така течността от турбото да минава само през радиатора.също може да се земе датчик на перката с който да я пуска на по ниска температура.(пък може и с копче)
ма се ми се струва че ко е с отделно радиаторче което нема е мноо големо турбото ше работо на по висока темп отколкото ако минаа през двг-то.
щот се пак и тя си има неква номинална температура на работа както и двигателя
Изходящите газове са с температура 900-1000 градуса... я сега пак смятай

По същата причина се слага и маслен кулер - защото маслото , което маже турбината (реално лагерите й представляват маслен филм

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София

Бате, аз ще напиша какво бих направил на твое място, а ти какво ще направиш е друга бира.

1) Никакво отделно охлаждане на турбината, тва за помпи от чистачки и прочие аматьорски 'разработки' само ще увеличат неимоверно риска от повреда на тази 'отделна охлаждаща система', а ти сам можеш да се сетиш какво ще се случи с турбината. Оригиналната водна система на двигателя си има термостат и датчик и ако всичко е наред с тях, тя си е перфектна за охлаждане на турбината, но с едно уточнение - трябва да се сложи по-голям радиатор, първо заради допълнителния топлинен товар (турбината) и второ, защото интеркулера ще ограничи охлаждащия поток към радиатора. Така че, за мен само това трябва да се смени. Аз бих сложил възможно най-големия радиатор, който може да се побере.
2) За мен би било задължително да се монтира максимално голям маслен радиатор поради следните причини: (1) допълнителен температурен товар от турбината и (2) турбо двигател работи в много по-тежки режими от атмосферен и затова колкото по-охладено и (!!!) повече масло като количество му осигуриш, толкова по-добре.
3) Някой по-горе беше споменал електрически вентилатор за кулера, което е една много добра и изпитана идея. Аз бих сложил смукателни вентилатори (2 на брой, от некво рено или пежо ги имаше в подходяща конфигурация и дименсии - пасват на голф), като бих забил и един термо датчик в обратната вода от турбото, който да ги включва.
Всичко написано по-горе се прави с една от най-важните задачи при турбо двигателите - keep it cool or keep repairing it...
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта