Готварска печка - кабел - начин на свързване - безопасност?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 05 дек 2007 21:58


jetttlii написа:KingoftheROAD ...си ми колега не само на пътя...земете се разберете...chefito и му вържи печката


chefito е шефът ве колега ;) Предложил съм му, и ако каже ще му я вържа. Не се познаваме лично, и това е повод на ракийка/биричка :D само, че след връзването,а не преди ;)




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 21 дек 2007 20:37


ето и печката + кабела:

Изображение

Изображение

КАКВО ДА ПРАВЯ....от дясно се вижда схемата за 220 волта...кой кабел къде и как да свържа :(


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пет 21 дек 2007 20:44


мани го тва шуко!!!
Твърда връзка!
Кабелчето ми изглежда тъничко, колко квадрата е?
Кафяв - коя да е от левите клеми
Син - коя да е от горните две десни
Жълто/зелено - долна дясна
На шукото на двете клеми синьо и кафяво, на клема зануляване - жълто-зелено.
И задължително провери дали ти е занулен контакта!
Прави се с пробна лампа или мултицет.
Ако не ти е ясно как , питай


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 21 дек 2007 21:01


Veso101 написа:мани го тва шуко!!!
Твърда връзка!
Кабелчето ми изглежда тъничко, колко квадрата е?
Кафяв - коя да е от левите клеми
Син - коя да е от горните две десни
Жълто/зелено - долна дясна
На шукото на двете клеми синьо и кафяво, на клема зануляване - жълто-зелено.
И задължително провери дали ти е занулен контакта!
Прави се с пробна лампа или мултицет.
Ако не ти е ясно как , питай


ще взема по дебел кабел и така като гледам всичко ще стане....като свържа ще удара една снимка...преди да се бутна в мрежата :headbang


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 21 дек 2007 22:43


Veso101 написа: Кафяв - коя да е от левите клеми
Син - коя да е от горните две десни
Жълто/зелено - долна дясна
На шукото на двете клеми синьо и кафяво, на клема зануляване - жълто-зелено.
И задължително провери дали ти е занулен контакта! Прави се с пробна лампа или мултицет.


Точно така, има и фазомери с две сонди, с които можеш да провериш веригата. Жълто-зленото трябва да е на корпуса на печката и перцата на шукото. Зануляването на контакта се прави с мостче между нулата и перцата на контакта. Като преди това се установява със сигурност кой проводник е фазата и кой е нулата. Ако фазата отиде на перцата на контакта, оттам се предава и на корпуса на печката. И който я докосне може да :idea: за последно. Целта на зануляването е ако се получи пробив някъде в изолацията на кабел или нагревател към корпуса на печката да даде накъсо и да изгори предпазител или падне автомат. Така се спасява задпечковото устройство от :idea: :D и печката от големи поражения.


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Varbona » Пет 21 дек 2007 22:51


chefito написа:..преди да се бутна в мрежата :headbang



чефи, да не се препечеш баце, два дни остават :?


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Пет 21 дек 2007 23:41


Varbona написа:
chefito написа:..преди да се бутна в мрежата :headbang



чефи, да не се препечеш баце, два дни остават :?


аман леле страх! не си посягай ей!


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Съб 22 дек 2007 19:32


и като вържеш и мушнеш в контакта пробвай с фазомера по корпуса на печката да не е офазена да не замирише на препечено :wink:


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Nafta » Съб 22 дек 2007 19:37


...

Последна промяна от Nafta на Пон 09 юни 2008 16:46, променено общо 1 път.


dimab
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 23:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот dimab » Съб 22 дек 2007 20:02


Абе колеги, цял реферат написахте за това свързване...Мисля,че човекът вече ще може да се справи


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Съб 22 дек 2007 21:25


dimab написа:Абе колеги, цял реферат написахте за това свързване...Мисля,че човекът вече ще може да се справи


Бебе модератор, ще заключваш ли?


nikitasz
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 окт 2008 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

k

Мнениеот nikitasz » Вто 14 окт 2008 19:23


здравейте! много съм боса в ел.техниката.чета тук за трифазен ток;кабели с 3 жила. Аз имам следния проблем:на калорифера ми няма щепсел.кабела е с 4 жила-жълт,зелен,син и черен.Как да ги свържа


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 14 окт 2008 19:32


На самия калорифер не пише ли какво захранване му е необходимо? някъде по него трябва да има табелка с мощността му и вида ток който консумира...

Другия начин е да отвориш калорифера и да се ориентираш по това коя жица къде ходи вътре в него и какво прави, но трябва да си много добре наясно с нещата...


nikitasz
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 окт 2008 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот nikitasz » Вто 14 окт 2008 19:47


ох,благодаря,но калорифера е стар,все пак може е много глупав въпрос,но тук има ли пак зануляване,цветовете играят ли някаква роля


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 14 окт 2008 19:57


Ако е с метален корпус би трябвало да има занлуляване/заземяване. Фактът че жилата са четири и в различни цветове подсказва че е трифазен, но не мога да съм сигурен докато не видя табелката му или не го отворя. Жълто/зеления вероятно е зануляването/заземяването, а останалите би трябвало да трите фази, но пак повтарям не съм сигурен 100 %. Може и да се бъркам. Най-добре го занеси на някой който знае какво да прави.

И другото което трябва да знаеш е че, когато те удари тока не можеш да му го върнеш ;) :idea:



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gogosi и 37 госта