Ламбда

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Ламбда

Мнениеот bobcho » Вто 20 сеп 2005 17:27


Здравейте!Искам да попитам как мога да си проверим ламбдата дали е заминала (1.8 ми ABS)Ламбдата е с един кабел.




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 20 сеп 2005 17:32


1. Връзваш я на осцилоскоп и я гледаш какви сигнали подава.
2. Отиваш на диагностика, закачват я на стенда, пак и следят сигнала и ти казват как е.
3. Пак на диагностика - закачват те и ти е високо (ниско) СО-то, оттам емулират ламбдата през компа и следят СО-то, ако дойде нормално - ламбда капут.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 20 сеп 2005 18:34


Сензорът за кислород е предназначен да изследва потока на газовете. Той наблюдава съдържанието за кислород на газове в ауспуха. Ниско съдържание (богата смес) на кислород увеличава изходното напрежение на сензорът. По този начин единицата за контрол постоянно е информирана на съотношението на въздух / гориво.

output voltage: 200 - 850 mV
waveform information: hot engine running idle.

by WorkShop.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Вто 20 сеп 2005 19:57


Ако ти се намира под ръка стрелкови високоомен волт метър - става и с него, но само да разбереш дали ламбдата генерира някакъв сигнал. С осцилоскоп е най-правилно и по вида на графиката ще разбереш всичко за състоянието и.
Та:
Поставяш волтметъра на обхват 1 - 3 или 5V (в зависимост от уреда)
Сондата (-) някъде на добра маса (най-добре (-) на акумулатора)
Сондата(+) с помоща на тънка карфица, ако нямаш т.нар. "пробождаща сонда" , към сигналният кабел на ламбдата.
Внимавай да не разкъсваш веригата по време на мерене!
1. закачаш кабелите (в.ж. по-горе)
2. палиш двигателя.(Преди това трябва да е загрят до нормална температура 70-90С)
Следиш показанията на стрелката. Ако всичко е наред трябва на 1-2 сек. стрелката да се колебае между 0,2V и ~1V.
Може и да форсираш двигателя и да гледаш как се изменят показанията.
Има и схеми със светодиодни стълбици които показват "on line" показанията по време на работата на двигателя


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 21 сеп 2005 11:12


Най-добре може да го провери с осцилоскоп - трябва да се гледа не само амплитудата и честотата, но и формата
Изображение
- има дефект - т.нар. "лениви" сонди.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 21 сеп 2005 13:26


Мерси много за отговорите.Ще се пробам да е измерим с волтметър или ше идем да диагностика.
Датчика за темперетурата на водата дет се намира при главата на двигатела( на маркуча към радиатора) кви омове трябва да дава и на кои клеми да ги мерим.
Питам тия работи щот ми се струва че ми харчи повече(карам на бенз).
Вярно, че и времето захладня и сега е нормално да харчи повече, но според мен е по добре да си проверя


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Сря 21 сеп 2005 19:58


Зависи от кой тип ти е датчика!
Ако е от този:Изображение или този Изображение

с Омметър трябва да измериш съпротивление:
2000 - 3000 ohms / 20 °C
и съответно съпротивление:
200 - 300 ohms / 90 °C

by WorkShop

Успех!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 24 сеп 2005 11:49


Датчика е от втория тип с 4 пина.Мерих на зелените стрелки ама нищо не ми отчита.На работещ двигател ли трябва да мерим или няма значение


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Съб 24 сеп 2005 18:50


bobcho написа:Датчика е от втория тип с 4 пина.Мерих на зелените стрелки ама нищо не ми отчита.На работещ двигател ли трябва да мерим или няма значение

Въпроса е дали е топъл или студен. Т.е. мери се при посочените температури. И понеже е трудно да направиш 20 °C, мериш при така да се каже "стайна" температура, т.е. на студен двигател.

И след като не ти показва нищо - нов датчик ще оправи положението.

За всеки случай премери и на червените стрелки. Реално двата датчика са еднакви и по устройство, и по съдържание. С тази разлика, че при теб е един двоен. Т.е. на зелените трябва да ти показва каквото и на червените (не вярвам и двата да са сдали багажа наведнъж...).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта