Ламбда
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Ламбда
Здравейте!Искам да попитам как мога да си проверим ламбдата дали е заминала (1.8 ми ABS)Ламбдата е с един кабел.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Сензорът за кислород е предназначен да изследва потока на газовете. Той наблюдава съдържанието за кислород на газове в ауспуха. Ниско съдържание (богата смес) на кислород увеличава изходното напрежение на сензорът. По този начин единицата за контрол постоянно е информирана на съотношението на въздух / гориво.
output voltage: 200 - 850 mV
waveform information: hot engine running idle.
by WorkShop.
output voltage: 200 - 850 mV
waveform information: hot engine running idle.
by WorkShop.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако ти се намира под ръка стрелкови високоомен волт метър - става и с него, но само да разбереш дали ламбдата генерира някакъв сигнал. С осцилоскоп е най-правилно и по вида на графиката ще разбереш всичко за състоянието и.
Та:
Поставяш волтметъра на обхват 1 - 3 или 5V (в зависимост от уреда)
Сондата (-) някъде на добра маса (най-добре (-) на акумулатора)
Сондата(+) с помоща на тънка карфица, ако нямаш т.нар. "пробождаща сонда" , към сигналният кабел на ламбдата.
Внимавай да не разкъсваш веригата по време на мерене!
1. закачаш кабелите (в.ж. по-горе)
2. палиш двигателя.(Преди това трябва да е загрят до нормална температура 70-90С)
Следиш показанията на стрелката. Ако всичко е наред трябва на 1-2 сек. стрелката да се колебае между 0,2V и ~1V.
Може и да форсираш двигателя и да гледаш как се изменят показанията.
Има и схеми със светодиодни стълбици които показват "on line" показанията по време на работата на двигателя
Та:
Поставяш волтметъра на обхват 1 - 3 или 5V (в зависимост от уреда)
Сондата (-) някъде на добра маса (най-добре (-) на акумулатора)
Сондата(+) с помоща на тънка карфица, ако нямаш т.нар. "пробождаща сонда" , към сигналният кабел на ламбдата.
Внимавай да не разкъсваш веригата по време на мерене!
1. закачаш кабелите (в.ж. по-горе)
2. палиш двигателя.(Преди това трябва да е загрят до нормална температура 70-90С)
Следиш показанията на стрелката. Ако всичко е наред трябва на 1-2 сек. стрелката да се колебае между 0,2V и ~1V.
Може и да форсираш двигателя и да гледаш как се изменят показанията.
Има и схеми със светодиодни стълбици които показват "on line" показанията по време на работата на двигателя
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Мерси много за отговорите.Ще се пробам да е измерим с волтметър или ше идем да диагностика.
Датчика за темперетурата на водата дет се намира при главата на двигатела( на маркуча към радиатора) кви омове трябва да дава и на кои клеми да ги мерим.
Питам тия работи щот ми се струва че ми харчи повече(карам на бенз).
Вярно, че и времето захладня и сега е нормално да харчи повече, но според мен е по добре да си проверя
Датчика за темперетурата на водата дет се намира при главата на двигатела( на маркуча към радиатора) кви омове трябва да дава и на кои клеми да ги мерим.
Питам тия работи щот ми се струва че ми харчи повече(карам на бенз).
Вярно, че и времето захладня и сега е нормално да харчи повече, но според мен е по добре да си проверя
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
bobcho написа:Датчика е от втория тип с 4 пина.Мерих на зелените стрелки ама нищо не ми отчита.На работещ двигател ли трябва да мерим или няма значение
Въпроса е дали е топъл или студен. Т.е. мери се при посочените температури. И понеже е трудно да направиш 20 °C, мериш при така да се каже "стайна" температура, т.е. на студен двигател.
И след като не ти показва нищо - нов датчик ще оправи положението.
За всеки случай премери и на червените стрелки. Реално двата датчика са еднакви и по устройство, и по съдържание. С тази разлика, че при теб е един двоен. Т.е. на зелените трябва да ти показва каквото и на червените (не вярвам и двата да са сдали багажа наведнъж...).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: shikov1954 и 49 госта