Зимни гуми - лошо се държат на мокро. Коментари от опит???

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 26 дек 2007 20:34


За колегите, дето казват че зимните гуми са само за сняг - ЖОКЕР - надписа M+S надявам се знаете какво значи.... (Mud and Snow - демек кал и сняг)
обаче на лигав асфалт няма значение зимна-лятна - влага +прах=смазка.
Също и факта, че зимната гума е със състав, който я пази еластична и мека до мноооого по-ниски температури. Лятната гума на студено се удървя като на умрял циганин ръката :lol: и нито тръгва, нито спира - личен косоизправящо-космопобеляващ опит от едни всесезонни Файърстоун на 2 сезона. Изхвърлих ги и си взех 2 комплекта Дебица - Пассио за лятос и Фриго за зимата. Не е супер великата гума, но за цената си и за моят маниер на каране е чудесна




Потребителски аватар
Пилето
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Пилето » Сря 26 дек 2007 21:37


Aз имам ABS и си спира и с летните гуми без проблеми.
Имам чувството, че ако караш с 50в града и с ръчната само ще спреш, а ако вдигнеш 120 и с най- хубавите гуми- пак ще те дават по новините.
:D :D :D


Потребителски аватар
maniak
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maniak » Сря 26 дек 2007 22:34


Aз имам ABS и си спира и с летните гуми без проблеми.
Имам чувството, че ако караш с 50в града и с ръчната само ще спреш, а ако вдигнеш 120 и с най- хубавите гуми- пак ще те дават по новините.

Троши си главата с летните галоши зимата но не съветвай и другите да правят това!
Като бях на 18-20г изкарах две зими с летни гуми и твойте разсъждения. После пробвах нови зимни гуми за зимата и осъзнах огромната разлика в полза на зимните. А ако знаеш колко трудно се спира с 50 точно когато искаш да спреш...

По-темата. Сега пътищата са хем мокри хем прашни хем една идея заледени, сцеплението е различно на всеки метър. Като сложим отгоре и палавата задница на баварката и и веселбата е готова.
Колко километра направи на гумите? Знам ( И съм усещал) че си добиват качествата след изминаване 400-500км. Аз карам с Goodyear UG7 и на мокро студено се държат по-добре от летните ми P6000.

[/img]


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 27 дек 2007 1:42


мръсотия, леко позаледила..
няма шанс никаква гума...за летни да не говорим..
зрънчо оня ден на трета газ.. и върти гумета.. ;)
адски дзвер...


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Чет 27 дек 2007 17:51


бе да не се изказвам и аз с мастерите, ма личния ми опит тази година показа че 4 зимни ласита немат нищо общо с 2 зимни отпред и 2 летни за търкаляне отзад.... колата ми не е некоя да е мощна ма като цело съм в диапазона 3-4к оборота и общо взето агресивен стил на каране и маневриране...
Та както казах може и аз нещо да съм в грешка ама за тръгване колата си тръгва за разлика от лятос когато се прави на палава и поприпилва гумета.... живея в Виница отскоро и завоите и нагоре и надолу си ги взимам с порядъчни скорости, а там е обикновено минимум мокро и порядъчно опесъчено.... и си е като лепната... пу-пу да не ги урочасам нещо....
т.е. личното ми мнение е че нема гума дет да те удържи в пътя ако не си прайш корекции в шоферлъка ака зимно/лятно шофиране :wink:
П.С. преди две години на прибиране от Русе към Варна имаше порядъчно задръстване на един от снежните байри в посока Шумен.... позачаках малко с натрупалата се тълпа... и чух мнения че с тия две смотани турски гумеа къде съм тръгнал и аз да се мера с маркови машини с гуми за по 200 евра..... е дребосъка единствен изкопа байра, скъпарите останаха кой къде го застигнало да си чекат снегорина и опесъчаването :lol:


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 27 дек 2007 18:14


Ами който си кара агресивно, той да му мисли. Аз карам с 50 и спирам точно тогава, когато искам и когато трябва. Не може да караш с над 80 на мокро и хлъзгаво и да искаш да се държи като на сухо.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Чет 27 дек 2007 20:22


Общо взето понеже трябва да си слагам на пасата зимни гумета и поразпитвам и вчера един приятел дето е маняк перфекционист и изчел всички списания и вестници и така нататъка и си сложил Мишелин Алпин Пилот А3 /умирай трудно 3/ му викам аз и вика въобще не си заслужават парите. Той търкаля нов авензис. за Дънлоп някои друг ми каза че не си заслужавали парите. Аз си търкалям служебното Ренде със корморан и съм адски недоволен- вчерна вална малко сняг и да е жив и здрав бащата и тоя дето е измислил Паджерото та ме извади от снега,
въобще мисълта ми е че всеки очаква чудеса от гумите, амам не са само гумите, те не могат да направят чудеса със автомобила, трябва и път. А и автомобила е важен.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 27 дек 2007 20:41


Пилето написа:Aз имам ABS и си спира и с летните гуми без проблеми.
Имам чувството, че ако караш с 50в града и с ръчната само ще спреш, а ако вдигнеш 120 и с най- хубавите гуми- пак ще те дават по новините.
:D :D :D
    Абе пиле шарено на какво имаш ABS на вратата на кокошарника ли :don't worry
    Айде спри с тъпите си съвети да не ти клюмне гребенчето безвреме :wink:


Потребителски аватар
VeilSide
Мнения: 856
Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VeilSide » Чет 27 дек 2007 21:17


Абе, няма ли да се спрете с тези летни и всесезонни гуми през зимата, това си е чисто (само)убийство. Карам с 4 нови Fulda Crystal Supremo.и са бетон на лед, сняг, мокър асфалт, мокър асфалт с пясък.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Пет 28 дек 2007 10:26


.. всички зимни гуми имат по лошо сцепление на мокро .. както и влошен спирачен път .. за първото основната причина е липсата на прави канали .. за второто ламелите които се огъват и влошават спирането .. дебатирал съм темата с един от петимата/май са/ експерти в Бг .. имащи TUV сертификат даващ им прави да определят един дефект на гума гаранционен ли е .. или се дължи на друго .. човека е специализирал в заводите на почти всички марки собственост на Гудиър в Европа .. та от него знам .. че са противоположности тези неща .. добро сцепление на сняг изисква дълбок грайфер много нарези под определен ъгъл .. за лед са ламелите колкото повече по добре и мека конструкция .. за сухо обратното за сняг и лед .. за мокро твърда конструкция и прави канали .. всяка зимна гума е някакъв компромис м/у тези качества .. вижте по тестовете в Аутобилд напр. .. най добрите в една от категориите /сняг, лед, сухо, мокро/ се дънят на другите и накрая печелят комплексно тези които са били в средата на отделните дисциплини .. и накрая като се прибави и компромисите по отношение сцелпение/съпротивление при търкаляне за по нисък разход на гориво и съдържание каучук/силикон за износоустойчивост .. вижте последния Автобилд от 28.12.2007 има тест за зимни гуми 8000км. тест .. тези с най добри показатели се износват най бързо ..


Потребителски аватар
menkata123
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 17 авг 2007 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот menkata123 » Съб 29 дек 2007 9:20


Nokkian W 175/70/13 напрво му заспаха на голфето.Финландия няма да се дънят я.перфектни са на мокро и на лед ,за сняг ще видим като падне.


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Съб 29 дек 2007 12:45


Това е мойта гума и на мокро се държи перфектно, даже по-добре от летните ми Goodyear Eagle NCT5, които са глупави гуми :x Единственото лошо на тези гуми им е цената...355лв/бр.

Изображение


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Съб 29 дек 2007 16:27


rado_mit написа:.. всички зимни гуми имат по лошо сцепление на мокро .. както и влошен спирачен път .. за първото основната причина е липсата на прави канали .. за второто ламелите които се огъват и влошават спирането .. дебатирал съм темата с един от петимата/май са/ експерти в Бг .. имащи TUV сертификат даващ им прави да определят един дефект на гума гаранционен ли е .. или се дължи на друго .. човека е специализирал в заводите на почти всички марки собственост на Гудиър в Европа .. та от него знам .. че са противоположности тези неща .. добро сцепление на сняг изисква дълбок грайфер много нарези под определен ъгъл .. за лед са ламелите колкото повече по добре и мека конструкция .. за сухо обратното за сняг и лед .. за мокро твърда конструкция и прави канали .. всяка зимна гума е някакъв компромис м/у тези качества .. вижте по тестовете в Аутобилд напр. .. най добрите в една от категориите /сняг, лед, сухо, мокро/ се дънят на другите и накрая печелят комплексно тези които са били в средата на отделните дисциплини .. и накрая като се прибави и компромисите по отношение сцелпение/съпротивление при търкаляне за по нисък разход на гориво и съдържание каучук/силикон за износоустойчивост .. вижте последния Автобилд от 28.12.2007 има тест за зимни гуми 8000км. тест .. тези с най добри показатели се износват най бързо ..

С всичко останало съм съгласен, но не и с това. Стига сте спекулирали по темата. Истината е, че зимната гума е МНОГО по-добра от коя да е лятна гума при температури на въздуха под 0 градуса.

Зимните гуми увеличават безопасността при ниски температури при всякакви зимни условия.
Дори в страни, където няма законово изискване за употреба на зимни гуми, си заслужава да се помисли за тяхното използване през есента, когато климатичните и пътните условия силно се влошават и рискът от катастрофи се увеличава .
През зимата, върху хлъзгавите и студени зимни пътища, летните гуми губят сцепление много по-бързо вследствие на специалните технологии за летни гуми и на специалната лятна каучукова смес на протектора. Ако водачите оставят летните гуми през зимата, това може да означава по-дълъг спирачен път. Модерните зимни гуми, със специалните технологии, използващи ламели, са разработени по начин да осигурят по-добро сцепление не само на сняг и лед, но и на студени и покрити с киша зимни пътни повърхности. По-меката каучукова смес на протектора на зимните гуми осигурява по-добро поведение на автомобила при ниските зимни температури на студени повърхности, отколкото лятната каучукова смес.
Пример: Автомобил, снабден със зимни гуми, движещ се с начална скорост от 80 км/ч по снежна повърхност, спира след около 70 метра. При същата начална скорост, същият автомобил, но снабден с летни гуми, ще има нужда от повече от 110 метра, за да може да спре – 40 метра повече отколкото автомобил със зимни гуми.
Подобни тестове, направени при температури под 0° на мокра настилка показват същите предимства за автомобила, снабден със зимни гуми. По принцип, зимните гуми имат много по-добри показатели от летните при ниските зимни температури.
В райони, където никога няма сняг и лед, всесезонните гуми биха били добър компромис, освен ако водачът не използва автомобила си по време на зимната си ваканция или за дълги пътувания в райони с тежки зимни условия. Всесезонните гуми могат да бъдат подходящ избор за втората семейна кола, която се използва само в града и от която няма нужда в ранните утринни часове.


Всеки, който обича да кара на границата на сцеплението, ще ви каже това от личен опит. При ниски температури каучука на лятната гума става като ПЛАСТМАСА, и колата се пързаля като шейна, дори и на мокро, а за киша и сняг - да не говорим. Никакви канали, ламели и т.н. не могат да ви спасят, когато гумата ви е като пластмаса.
Зимните гуми се избират ПО-ТЕСНИ. Колкото по-тясна е една гума, толкова по-бързо избутва водата под себе си, толкова по-трудно влиза в аквапланинг, толкова по-голямо сцепление има на сняг и лед.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Съб 29 дек 2007 16:53


Мдам,в тоя ред на мисли зимна гума 225/45 на БМВ1 е доста голям компромис между функционалност и изглед отстрани :dontknow:


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Съб 29 дек 2007 23:56


Това е мойта гума и на мокро се държи перфектно, даже по-добре от летните ми Goodyear Eagle NCT5, които са глупави гуми Mad Единственото лошо на тези гуми им е цената...355лв/бр.

мойте са Good Year Exellence и са летни, но имат същата шарка на мокро са УНИКАЛНИ :!: не се учедвам за твойте сега ...
иначе е нормално зимната гума да не се държи на мокро добре особено сега на павета е просто чудно няма тръгване :lol: няма завиване :lol: веселба



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта