


Въпрос за динамото на Passat B3
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Въпрос за динамото на Passat B3
Много започнаха да ми вият лагерите на динамото и искам да попитам лесно ли се сменят тези лагерите на динамото? На какво трябва да обърна внимавам когато го разглобявам динамото? Ако може някой да ми каже реда на разглобяване ще е много добре, особено и ако има снимки.[/img]
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Не е сложно. Само ще ти трябва скобичка за лагерите.
Ето какви са и те
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=71939
Ето какви са и те

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=71939
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Какви са тези скобички не разбрах.Някакви кадето държат лагерите ли?Ако може да ми обясните. А след като го направя динамото, за да го измеря напрежението, което ще извади, ще трябва да запаля колата да откача клемите от акумулатора и така ли да го измеря напрежението, за да съм сигурен, че работи както трябва? 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Passat_91 написа:Какви са тези скобички не разбрах.Някакви кадето държат лагерите ли?
Не, не! Най-обикновена скоба за вадене на лагери. Ама да не е някоя грамаданска, че няма да влезнат челюстите

Passat_91 написа:...ще трябва да запаля колата да откача клемите от акумулатора и така ли да го измеря напрежението, за да съм сигурен, че работи както трябва?
В никакъв случай! Недопустимо е разкачването на акумулатора при работещ двигател! Ако го направиш рискуваш генератора да вдигне максималното напрежение, на което е способен и... кой знае какво ще изпляска!
На включен акумулатор и всички възможни консуматори мериш какво напрежение отива на клемите. Идеалния случай е там да има 14.2V, но и на 13.8 мисля, че трябва да си доволен!

- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
б-ИВАН написа:Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.
Колега, това е при алтернатори от киловат нагоре или от последните модели - разстоянието м/у ротора и статора е под половин милиметър и при пресичането на магнитните силови линии се чува виене. Тия алтернатори имат и специален еднопосочен съединител (като на велосипед, най-грубо) - ротора им е толкова тежък че при гасене на мотора този съединител отцепва и ротора се върти по инерция - иначе връща удар през ремъците!


Може да ви е направило впечатление на някои скъпи коли като се изгаси моторът едно остатъчно свирене, като на гаснещо турбо - е не е турбо, алтернатора е!
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Още не съм свършил работата, но първо викам да пробвам така:
1.Да сваля ремака на динамото да го врътна с ръка да вида лагерите как са то ще си покаже ако притъква начи е ясно лагер.
2.Може да запаля колата без динамото за 20-40 секунди да вида да не е пък от друг лагер.
Но какво викате колеги,че по принцип динамото си вие.
Чат пат при отворен капак съм го чувал при даване на газ че нещо все едно пристъргва за секунди и изчезва след известно време пак.
Ще го пробвам след празниците и малко като се позатопли времето.
Весело изкарване на новата година.
1.Да сваля ремака на динамото да го врътна с ръка да вида лагерите как са то ще си покаже ако притъква начи е ясно лагер.
2.Може да запаля колата без динамото за 20-40 секунди да вида да не е пък от друг лагер.
Но какво викате колеги,че по принцип динамото си вие.
Чат пат при отворен капак съм го чувал при даване на газ че нещо все едно пристъргва за секунди и изчезва след известно време пак.
Ще го пробвам след празниците и малко като се позатопли времето.
Весело изкарване на новата година.
- Vasseto
- Мнения: 2706
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
dimitarpetrov написа:б-ИВАН написа:Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.
Колега, това е при алтернатори от киловат нагоре или от последните модели - разстоянието м/у ротора и статора е под половин милиметър и при пресичането на магнитните силови линии се чува виене. Тия алтернатори имат и специален еднопосочен съединител (като на велосипед, най-грубо) - ротора им е толкова тежък че при гасене на мотора този съединител отцепва и ротора се върти по инерция - иначе връща удар през ремъците!![]()
![]()
Може да ви е направило впечатление на някои скъпи коли като се изгаси моторът едно остатъчно свирене, като на гаснещо турбо - е не е турбо, алтернатора е!
ЕЕЕЕЕЕЕ отдавна не бях се смял така.
Моя алтернатор е 120А .
Дава към 14.1 В .
това грубо е към 1600 W. И мяма съединител.
P.S. Всеки ден минавам около един 5 MW мотор и не се чува нищо от него.
Хахахахахахах
цитат:"то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум."
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Vasseto написа:dimitarpetrov написа:б-ИВАН написа:Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.
Колега, това е при алтернатори от киловат нагоре или от последните модели - разстоянието м/у ротора и статора е под половин милиметър и при пресичането на магнитните силови линии се чува виене. Тия алтернатори имат и специален еднопосочен съединител (като на велосипед, най-грубо) - ротора им е толкова тежък че при гасене на мотора този съединител отцепва и ротора се върти по инерция - иначе връща удар през ремъците!![]()
![]()
Може да ви е направило впечатление на някои скъпи коли като се изгаси моторът едно остатъчно свирене, като на гаснещо турбо - е не е турбо, алтернатора е!
ЕЕЕЕЕЕЕ отдавна не бях се смял така.
Моя алтернатор е 120А .
Дава към 14.1 В .
това грубо е към 1600 W. И мяма съединител.
P.S. Всеки ден минавам около един 5 MW мотор и не се чува нищо от него.
Хахахахахахах
цитат:"то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум."
Приятно ми е да накарам някого да смее,още повече за настоящите празници.Смехът е здраве!
Колкото до шумовете в алтернатора,продължавам да твърдя че идват от намотките на статора,колкото и добре да са импрегнирани,следствие на въртящото се магнитно поле.Има едно понятие - "реакция на тока на котвата",което е доста добре развито в предмета "Ел машини".
Сега за шайбата - еднопосочен съединител,наподобявящ контра на велосипед.Много добре ми е известно предназначението й и въртенето на ротора след гасене на двигателя.Точно тази шайба преработих на струг като елеменирах ролките и вече карам 5 хил км без оплаквания.
Съжалявам ако съм отегчил някого!Весела Новогодишна нощ на всички!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"Passat_91", и двете ти идеи са добри. Но за да разбереш дали са лагери, не само въртене трябва на ръка, но и разклащане на вала, за да усетиш луфтовете, ако ги има.
По принцип лагерите на генератора вият, а другите по-скоро бучат, причината е че другите валове се въртят с доста по-ниски обороти.
Иначе смяната може да е лесна, а може и да не е, зависи от късмета. Може да видиш зор с развиването на шпилките на генератора, може да видиш и зор с ваденето на старите лагери (на мен ми се наложи малкия да го чупя, по друг начин не бе възможно да се свали).
По принцип лагерите на генератора вият, а другите по-скоро бучат, причината е че другите валове се въртят с доста по-ниски обороти.
Иначе смяната може да е лесна, а може и да не е, зависи от късмета. Може да видиш зор с развиването на шпилките на генератора, може да видиш и зор с ваденето на старите лагери (на мен ми се наложи малкия да го чупя, по друг начин не бе възможно да се свали).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта