Въпрос за динамото на Passat B3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Въпрос за динамото на Passat B3

Мнениеот Passat_91 » Пет 28 дек 2007 10:42


Много започнаха да ми вият лагерите на динамото и искам да попитам лесно ли се сменят тези лагерите на динамото? На какво трябва да обърна внимавам когато го разглобявам динамото? Ако може някой да ми каже реда на разглобяване ще е много добре, особено и ако има снимки.[/img]




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пет 28 дек 2007 13:43


Разглобявне на алтернатора ще трябва за да смениш лагерите.
Аз на моя направих пълна профилактика - Лагери + Нов блок с реле и четки и сега си кове 14,2 В


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 28 дек 2007 14:01


Не е сложно. Само ще ти трябва скобичка за лагерите.
Ето какви са и те ;)
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=71939


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пет 28 дек 2007 17:16


Радо както винаги по обстоен :D


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Пет 28 дек 2007 21:19


Какви са тези скобички не разбрах.Някакви кадето държат лагерите ли?Ако може да ми обясните. А след като го направя динамото, за да го измеря напрежението, което ще извади, ще трябва да запаля колата да откача клемите от акумулатора и така ли да го измеря напрежението, за да съм сигурен, че работи както трябва? :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 28 дек 2007 21:50


Passat_91 написа:Какви са тези скобички не разбрах.Някакви кадето държат лагерите ли?

Не, не! Най-обикновена скоба за вадене на лагери. Ама да не е някоя грамаданска, че няма да влезнат челюстите ;)
Passat_91 написа:...ще трябва да запаля колата да откача клемите от акумулатора и така ли да го измеря напрежението, за да съм сигурен, че работи както трябва? :roll:

В никакъв случай! Недопустимо е разкачването на акумулатора при работещ двигател! Ако го направиш рискуваш генератора да вдигне максималното напрежение, на което е способен и... кой знае какво ще изпляска!
На включен акумулатор и всички възможни консуматори мериш какво напрежение отива на клемите. Идеалния случай е там да има 14.2V, но и на 13.8 мисля, че трябва да си доволен! ;)


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Пет 28 дек 2007 22:29


Мерси много за информацията.


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Нед 30 дек 2007 19:12


Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 30 дек 2007 20:04


б-ИВАН написа:Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.

Колега, това е при алтернатори от киловат нагоре или от последните модели - разстоянието м/у ротора и статора е под половин милиметър и при пресичането на магнитните силови линии се чува виене. Тия алтернатори имат и специален еднопосочен съединител (като на велосипед, най-грубо) - ротора им е толкова тежък че при гасене на мотора този съединител отцепва и ротора се върти по инерция - иначе връща удар през ремъците! :shock :shock
Може да ви е направило впечатление на някои скъпи коли като се изгаси моторът едно остатъчно свирене, като на гаснещо турбо - е не е турбо, алтернатора е!


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Нед 30 дек 2007 22:49


Още не съм свършил работата, но първо викам да пробвам така:
1.Да сваля ремака на динамото да го врътна с ръка да вида лагерите как са то ще си покаже ако притъква начи е ясно лагер.
2.Може да запаля колата без динамото за 20-40 секунди да вида да не е пък от друг лагер.
Но какво викате колеги,че по принцип динамото си вие.
Чат пат при отворен капак съм го чувал при даване на газ че нещо все едно пристъргва за секунди и изчезва след известно време пак.
Ще го пробвам след празниците и малко като се позатопли времето.
Весело изкарване на новата година.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2706
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 30 дек 2007 22:54


dimitarpetrov написа:
б-ИВАН написа:Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.

Колега, това е при алтернатори от киловат нагоре или от последните модели - разстоянието м/у ротора и статора е под половин милиметър и при пресичането на магнитните силови линии се чува виене. Тия алтернатори имат и специален еднопосочен съединител (като на велосипед, най-грубо) - ротора им е толкова тежък че при гасене на мотора този съединител отцепва и ротора се върти по инерция - иначе връща удар през ремъците! :shock :shock
Може да ви е направило впечатление на някои скъпи коли като се изгаси моторът едно остатъчно свирене, като на гаснещо турбо - е не е турбо, алтернатора е!




ЕЕЕЕЕЕЕ отдавна не бях се смял така.


Моя алтернатор е 120А .
Дава към 14.1 В .
това грубо е към 1600 W. И мяма съединител.


P.S. Всеки ден минавам около един 5 MW мотор и не се чува нищо от него.


Хахахахахахах

цитат:"то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум."


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Пон 31 дек 2007 11:32


Vasseto написа:
dimitarpetrov написа:
б-ИВАН написа:Колега - добре си решил,предполагам вече си свършил работата.Ако виенето продължава,то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум.

Колега, това е при алтернатори от киловат нагоре или от последните модели - разстоянието м/у ротора и статора е под половин милиметър и при пресичането на магнитните силови линии се чува виене. Тия алтернатори имат и специален еднопосочен съединител (като на велосипед, най-грубо) - ротора им е толкова тежък че при гасене на мотора този съединител отцепва и ротора се върти по инерция - иначе връща удар през ремъците! :shock :shock
Може да ви е направило впечатление на някои скъпи коли като се изгаси моторът едно остатъчно свирене, като на гаснещо турбо - е не е турбо, алтернатора е!




ЕЕЕЕЕЕЕ отдавна не бях се смял така.


Моя алтернатор е 120А .
Дава към 14.1 В .
това грубо е към 1600 W. И мяма съединител.


P.S. Всеки ден минавам около един 5 MW мотор и не се чува нищо от него.


Хахахахахахах

цитат:"то е от намотките на машинката и въртящото магнитно поле,което си е нормален шум."

Приятно ми е да накарам някого да смее,още повече за настоящите празници.Смехът е здраве!
Колкото до шумовете в алтернатора,продължавам да твърдя че идват от намотките на статора,колкото и добре да са импрегнирани,следствие на въртящото се магнитно поле.Има едно понятие - "реакция на тока на котвата",което е доста добре развито в предмета "Ел машини".
Сега за шайбата - еднопосочен съединител,наподобявящ контра на велосипед.Много добре ми е известно предназначението й и въртенето на ротора след гасене на двигателя.Точно тази шайба преработих на струг като елеменирах ролките и вече карам 5 хил км без оплаквания.
Съжалявам ако съм отегчил някого!Весела Новогодишна нощ на всички!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 02 яну 2008 14:01


"Passat_91", и двете ти идеи са добри. Но за да разбереш дали са лагери, не само въртене трябва на ръка, но и разклащане на вала, за да усетиш луфтовете, ако ги има.
По принцип лагерите на генератора вият, а другите по-скоро бучат, причината е че другите валове се въртят с доста по-ниски обороти.

Иначе смяната може да е лесна, а може и да не е, зависи от късмета. Може да видиш зор с развиването на шпилките на генератора, може да видиш и зор с ваденето на старите лагери (на мен ми се наложи малкия да го чупя, по друг начин не бе възможно да се свали).


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Passat_91 » Сря 02 яну 2008 22:34


"psstv18rp" А какви лагери сложи.Нещо размери, барзооборотни имали значение. :roll:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 03 яну 2008 10:52


Май бяха 6303 и 6201, но не съм 100% сигурен - по-добре първо го разглоби и виж какви са при теб, че до колкото знам се срещат различни варианти.
Купих ги от магазин за авточасти. По принцип няма смисъл да се пести от лагери и трябва да се купуват качествени.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта