Тестер за искра от молив.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Тестер за искра от молив.

Мнениеот Vasseto » Пон 31 дек 2007 16:50


Рових из руските страници за документация и се натънах на това :

Изображение


руснака се бъзга нещо-преместих го на нашия сървър...mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 31 дек 2007 20:22


Хах Хитро ей тез руснаци бе :)


Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот dekata » Вто 01 яну 2008 14:21


Извинявам се за off-а но руснаците си ги обичат моливите.НАСА похарчели 18мил.долара зада разработят писалка която да пиши в условиятя на безтегловност:gruebel .Руснаците решили проблема без да похарчат и един долар-пишели с молив mhihi


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 01 яну 2008 15:21


Гениалните неща са прости, ама кой да ги забележи :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 01 яну 2008 19:32


Гинеално наистина 8) , само, че за боксера е неудобно, а в заглавието май требва да пише - "тестер за свещ" :? ... :wink:


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Сря 02 яну 2008 2:34


Абе то хубаво... ама да не вземе тестването да се превърне във волтово хоро mhihi


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 02 яну 2008 14:08


Добра идея. :-)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Нед 13 яну 2008 12:53


Само не разбрах какво точно показва. Ако не работи някоя свещ просто като извадиш кабела и ако продължава да тресе значи не работи, слагаш една свещ на корпус , ако дава искра значи кабелите са наред.
Да не говорим, че в много случаи заради стареене свещите започват да прекъсват в по натоварените режими а на празен ход са ОК.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 13 яну 2008 13:45


dandan написа:Само не разбрах какво точно показва. Ако не работи някоя свещ просто като извадиш кабела и ако продължава да тресе значи не работи, слагаш една свещ на корпус , ако дава искра значи кабелите са наред.
Да не говорим, че в много случаи заради стареене свещите започват да прекъсват в по натоварените режими а на празен ход са ОК.

Целта е да не те "бие ток" докато пробваш някоя свещ. Освен това запазваш средата, в която работи свещта - в цилиндъра (по-точно горивната камера). Защото има разлика дали е в атмосферата (налягането и газовете са едни), друго е в двигателя (там са други).
Слагаш си молива, нищо не пипаш с пръсти, и гледаш дали прескача искра между двете части на графита. Ако ти е кеф, пипаш. Така можеш да пробваш на всякакви обороти - не само празен ход.
А за стареенето - хората (производителя) са казали на колко километри се сменят свещите. Ако в този срок не са наред - смяна на доставчика, или марката.
За по-точно наблюдение на процесите има поне още два варианта (все руски). Едното е уред, със стрелкова система. Има го някъде из гаража, трябва да го снимам. Лошото беше, че е мислен-недомислен - малко е големичък, и не се събира навсякъде. Другото е свещ със слюда за наблюдение - така може да се настройва и горивната система (количество, качество на горивната смес) - ориентираш се по цвета на пламъка.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 15 яну 2008 13:52


Имам предвид,че не поже да покаже неизправност на свещ. Единствено може би показва наличие или отсъствие на напрежение във проверявания кабел. За проверка на последното лесно се ползва глим лампа доближена до съответния кабел.
А това второто устройство и аз го имам само че не знам на кого ще му върши работа все още(подарявам го при желание от някой).


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 16 яну 2008 9:46


dekata написа:Извинявам се за off-а но руснаците си ги обичат моливите.НАСА похарчели 18мил.долара зада разработят писалка която да пиши в условиятя на безтегловност:gruebel .Руснаците решили проблема без да похарчат и един долар-пишели с молив mhihi


Брех тия руснаци, много умни бе, а янките как може да са толкова тъпи?!?!

Таз градска легенда предния път бе за 5 мил. долара, ама явно нещата се развиват :D

А дали някой може да си представи колко е пожароопасен обикновен молив в 100% кислородна атмосфера и какво може да причини графитния прах в безтегловност?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 16 яну 2008 11:27


"а янките как може да са толкова тъпи?!?! "

Ами тъпички са, най-меко казано. Работя от години с такива аборигени. Добре че е постоянния приток на свежи мозъци. Ама нещо напоследък притока поспря та почнаха и реклами за имиграция да пускат по ТВ. :-)
Там е важно пари да се правят. Колкото и неефективно, ненадеждно, скъпо и безполезно да е нещо, ако може да носи пари се предпочита и налага пред принципно по-доброто решение. Така са те в америка. Това с молива е само един от безбройните примери, и е най-изтъркания. Самите им совалки са пример как умишлено се правят сложни и ненадеждни неща защото носят печалби.


"пожароопасен обикновен молив в 100% кислородна атмосфера"

Откакто изгоряха живи няколко руски и американски космонавти при тестове на земята още преди *много* години, 100% кислородна атмосфера не се ползва. :-) Щото едно късо съединение, което при камари апаратура е неизбежно е далеч по-страшно от молива. :-)


"какво може да причини графитния прах в безтегловност?"

Там си има вентилация и филтрация. Все пак космонавтите и пърдят и се уригат и т.н. :-)



"Имам предвид,че не поже да покаже неизправност на свещ."

Може, макар и не на 100%. Не е важно наличието на напрежение по кабела, важно е дали е протекъл ток, и къде е протекъл.
Ако прескочи искра в прореза на молива, значи е протекъл ток към маса, и това е станало някъде след молива, т.е. в свеща (имайки предвид че ако е прескочил отгоре по изолатора на свеща ще се види).
Т.е. това значи че напрежението достигащо до свеща е достатъчно високо, няма утечки другаде (по палец, капачка, бобина, кабели), и искрата прескача вътре в свеща. Разбира се възможно е искрата да не прескача между електродите, а по замърсен/овъглен изолатор около централния електрод, но въпреки това по този метод правиш доста пълноценен тест на системата.
Простото откачане на кабела не е добра идея - искрата все накъде трябва да прескочи, най-често през ръцете ти :-), възможна е и повреда на бобината.


Потребителски аватар
garfi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Мнениеот garfi » Сря 16 яну 2008 11:30


dandan написа:Имам предвид,че не поже да покаже неизправност на свещ. Единствено може би показва наличие или отсъствие на напрежение във проверявания кабел. За проверка на последното лесно се ползва глим лампа доближена до съответния кабел.
А това второто устройство и аз го имам само че не знам на кого ще му върши работа все още(подарявам го при желание от някой).

Ако не ти даде искара на молива то свещта не работи! Принципа е като последователно свързани крушки, една ако изгори веригата се прекъсва и другите не светят!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 16 яну 2008 11:33


psstv18rp написа:
Откакто изгоряха живи няколко руски и американски космонавти при тестове на земята още преди *много* години, 100% кислородна атмосфера не се ползва. :-) Щото едно късо съединение, което при камари апаратура е неизбежно е далеч по-страшно от молива. :-)


Именно, тя и въпросната градска легенда датира от тогава.

psstv18rp написа:Там си има вентилация и филтрация. Все пак космонавтите и пърдят и се уригат и т.н. :-)


Т.е. да разбирам че всеки съветски молив е оборудван с микровентилационна система и филтър 450nm :shock

А доколко подобна система върши работа за диагностика... Някой по-горе бе казал има къде по надеждни и също толкова достъпни методи.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 17 яну 2008 9:37


Ако не ти даде искара на молива то свещта не работи! Принципа е като последователно свързани крушки, една ако изгори веригата се прекъсва и другите не светят!

Колега тук не става въпрос за изгорели лампи. Свеща не е лампа че да изгори. Обикновено окъсява някъде, най- вече при вътрешния изолатор който е на електрода или самите електроди, но това е най- вече при много сажди които пък се получават при неправилно изгаряне(по-малко вероятно). При нашите автомобили по-вероятните причини май са от пробив поради остаряване в свещи , кабели,капачка или направо в бобината.
и искрата прескача вътре в свеща

...и нали ако прескача вътре може и да не е между електродите, а пък ако е между електродите значи ДВГ-то ще си работи нормално. Затова казвам че по-добре е да се извади и да се провери дали има напрежение с външна свещ. В крайна сметка излиза че молива показва наличие или отсъствие на напрежение в кабела но не и повреда в свеща.
Простото откачане на кабела не е добра идея - искрата все накъде трябва да прескочи, най-често през ръцете ти , възможна е и повреда на бобината.

Напълно съгласен. Само че аз имах пред вид като се откачи това да става при изгасен ДВГ и да се сложи свещ към маса на кабела, така или иначе ако се ползва молив трябва да изгасиш ДВГ.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта