Проблем с оборотите на празен ход! - САМА СЕ ОПРАВИ!!!!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Проблем с оборотите на празен ход! - САМА СЕ ОПРАВИ!!!!

Мнениеот Koksan » Сря 02 яну 2008 22:30


Здравейте хора! Днес ... след обилния снеговалеж ... половерчето ми обяви стачка! :( Случката е следната!
Ставам сутрнта и решавам първо да я запаля, после да я отривам! Сядам въре ... тръгвам да паля и тя аха да запали на 1/2 оборот и неможа. Рестартираха се уредитеслед като таблото угасна за секунда(часовника и дневният километраж). Случвало ми се е и преди особенно след студени сутрини. Върртя пак ..... тя аха аха да запали и пак ресетна таблото. НА третия път тръгна да върти ... завъртя 4-5 пъти и запали. аз си я отривах тя си работеше .... седнах тръгнах ... и след около 600 м на първия светофар спирам .... тя почна да играе обороти м/у 1250 и 1500 и та си играе ... дадох и гас .... и тя пак си спря на 1250 и почна да играе ... викам бре ... какво пък да е замръзнало ... тръгнах ... и на следващият светофар .... по-зле ... дигна ги на 1500 до 1750 ... и така сама си дава гас .. пшада на 1500 ... гас до 1750 и пак падат! Бързах и я закарах до работа където на паркинга и изключих акумулатора с надеждата грешка в компа и рестарт ..... да да ... ама не. като си тръгвах по същия начин 1500-1750. ТОва което ми направи впечатление седейки по светофарите беше, че при натисната спирачка като и сваля оборотите с полусъединител до към 1000 и понякога оставаха там ... понякога седят седят на 1000 и се вдигнат плавно до 1500 и пак почне да се самофорсира. пробвах с разкачане на една от свещите ... и ... пак си държи това поведение, само дето двигателя се побърква работейки на 3 цилиндъра. Другото което ми направи впечатление е че като я запаля студена си държи оборотите както е нормално около 1300 и почвайки да ги намалява стига до 1000 и изведнъж хоп на 1500 и пак се почва!
1.Проблемът дали е от прословутото моторче на празен ход? Бая теми изчетох де!
2.Да не би при тези рестартирвания на компа заради малък ток от акумулатора да съм изгорил нещо по компа и затова да се шашка?
3. Има ли друг начин за рестарт освен откачане на акумулатора(в сервиза на ХЕЕД 91 В центъра до Мола преди ми бяха казвали за рестарт при свален акумулатор да се допрат "+" и "-" клемите на колата. Това вярно ли е?)
4. Може ли моторчето за празен ход да си е забравило първоначалните настройки на дроселовата клапа и да си мисли че е нормално сега 1500 - 1750? Защотото едното студено палене ми направи впечатление че ги дигна на 1750 и ги държа докато не загря и после почна пак 1500-1750?
5. Може ли д ае замръзнал някой тъп вакуум регулатор или нещо такова по системите на двигателя!
6. Въпреки че мисля да се свържа с Ваското да ми направи една диагностичка и да настроим предварението на запалването вашите мнения също ще ми бъдат доста полезни докато стигна до Васко.
Благодаря на отзовалите се!

Последна промяна от Koksan на Пет 04 яну 2008 13:32, променено общо 1 път.




Greddy
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите на празен ход!

Мнениеот Greddy » Сря 02 яну 2008 22:43


възможно е да смуче вуздух от някуде и аз това моторчето да се шашка или датчика на дросела да се е преебал. Тои работи само на целата газ или на празен ход. По скоро се е скъсал някои маркуч и сму4е жуздох


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Сря 02 яну 2008 23:27


дали ще си каже на диагностиката? Баси .... тия сложни системи ... мамата са си ...... !!! ПИСНА МИ ВЕЧЕ!!!


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Чет 03 яну 2008 8:38


Тази сутрин идвайки на работа .... машинката беше решила че са и много 1500-1750 и играеше м/у 1250 -1500, като това което силно ми направи впечатление е, че когато я карах без гас, на висока предавка целейки сама да си върви, от съпротивлението на двигателя оборотите си падат на нормалните(около 900) и чак тогава се усеща как си подава гас автоматичният смукач, за да не угасне и се опитва да се държи както е нормално! Обаче натисна ли съединителя, веднага ги качва малко, или остават на 1000 или 1100 примерно или бавно и плавно се качва до 1250 и се започва 1250-1500 и т.н. като само веднъж остана на 1250 без да ги мотае, а ги закова!
УЖАС!!! Баси странната щайга!


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Чет 03 яну 2008 19:21


Хайде бе хора! Помогнете! Никой ли си няма и на идея за какво иде реч?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Чет 03 яну 2008 19:31


Koksan написа:Хайде бе хора! Помогнете! Никой ли си няма и на идея за какво иде реч?

Ми за диагнистика си!
Кво се чудиш
За мен е ТПС датчика - лъже компа за степента на отваряне на дросела.
Ама .....


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 03 яну 2008 19:49


Koksan написа:Хайде бе хора! Помогнете! Никой ли си няма и на идея за какво иде реч?


Потребителски аватар
asengamalov
Мнения: 285
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот asengamalov » Чет 03 яну 2008 20:03


газ имаш ли


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Чет 03 яну 2008 20:12


Ваското ми е ясен! И до него ще стигна само че сега нямам много свободно време, да не кажа НИКАКВО! И просто ще е добре ако някой знае какъв е проблема или му се е случвало да сподели!

Само на Бензин се кара колата ... предимно от Лукойл, като в останалите случаи сипвам на ОМВ супер 100.


Потребителски аватар
asengamalov
Мнения: 285
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот asengamalov » Чет 03 яну 2008 20:16


мога да ти кажа само да си провериш дросела да го почистиш имаше някаде тема другия варянт които ми хрумва е ламдасондата (макар че се съмнявам щом казваш че след ресет пак го прави) или пък заял смукач


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Чет 03 яну 2008 20:30


ехххх тоя смукач mhihi
Тая Ивана mhihi
Ти и сам да я правиш ти трябва време.
За мен е зацапан датчик, пък ти ако искаш му бай.....


Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

Мнениеот KOCMOC » Пет 04 яну 2008 10:55


Същия проблем се опитва да прати и моята кола :(
Тая сутрин като я запалих и на празен ход държеше към 2 000 обората :roll: Колата няма газова!


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Пет 04 яну 2008 13:31


Колеги да се похваля! Тази сутрин ... след температури от -20С акумулаторчето ми беше почти умряло и след дълго и продължително мъчене да запаля и многократно нулиране на километража и издаване на странни звуци ... се обадих на приятел да ме дръпне 5м да запали, че беше спряна в едни снегове и едно чудо! Та дръпна ме, запали .... изчаках я около 20 мин да загрее докато пием по-едно барзо кафе .... и като отидох при нея ... О ЧУДО!!! Вече всичко си работи нормално!
Държим си стандартните обороти вървиме си прилично и т.н. :)
НА колегите с подобни проблеми бих казал .... НЕЗНАМ КАК СТАНА ама все още си мисля че има нещо общо с нулирането на километража при нисък ток и напрежение от акумулатора и според мен или е била натрупала грешки или е била забравила някои настройки! Другият вариант е ..... просто да е имало нещо замръзнало!

Благодаря на всички които се опитаха да помогнат!
Аз отивам да си запиша час при Ваското за една центровчка на запалването! :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 04 яну 2008 15:15


Ми аз писах в темата за чистене на досела http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... E%F1%E5%EB
че след откачане на акумолатора ,дросела трябва да се "обучи" и затова колата се запалва и се оставя да работи поне 5 мин без да се подава газ и каквото и да било.

Аз малко отгоре-отгоре прочетах темата ,че много дълга ,ама то май проблема ти е в акумулатора(щом ти се нулирва часовника), виж му напрежението което дава сутрин преди да тръгнеш да го палиш и ако е под 12,2 волта го зареждай или сменяй - за това не мога да ти дам съвет


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Пет 04 яну 2008 18:59


Това е ясно за обучаването, ама то оня ден след като му разкачих акумулатора ... я оставих да работи имам няма 30мин самичка и пак ми ги правеше номерата! Явно е имала някакви грешки! А акумулатора .... го знам аз .... че е тръгнал за смяна ама има животец още. То при -20С и нов ще прай проблеми! Ще си купя ама сега много маймуни ми висят на клона и няма мърдане! :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта