Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.
Гасне след първите 500 метра - решено май
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Гасне след първите 500 метра - решено май
Пасат 1,8 RP газова Ловато. Прави го и на газ и на бензин - без значение как я паля и на какво тръгвам. Пали от раз. След около 500 - 1000 метра гасне и не иска да запали, нито на газ нито на бензин. Добре че ми е нов акомулатора. Въртя като луд в продължение на 2 - 3 минути по средатата на платното - представете си сутрин тъкмо съм навлязъл в трафика и какво се случва. След като запали, повече не гасне и върви нормално. Ако съм по нанадолнище и загасне в момента на изключване от скорост - опитвам да запаля като включа и от инерцията. Пали много трудно и в момента в който си махна крака от газта, или не поддържам около 3000 оборота- гасне. Пак следва процедурата с продължителните опити и така докато запали нормално. Вечер след като е изстинала хубаво - пак същото упражнение. Ако я загася около 20 секунди след повторното запалване - тя май изобщо не е успяла да загрее за тези 500 - 100 метра, но след 30 минути опитам пак - пали и нямам проблеми. А да, компа се ресетва след всяко изваждане на контактния клщч - така го направи газаджията преди 3 години когато слагах газовата.
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.
Последна промяна от spokomen на Сря 09 яну 2008 16:36, променено общо 2 пъти.
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Днеска хлапака я кара на реглаж на газовата. Споменал е на газаджията за проблема, но той му е казал че газовата е наред и в момента всичко си е ОК. Трябва да се гледа в момента в който изгасне. Аз освен че нищо не разбирам, едва ли сутрин на шосето ще постигна нещо. А за датчика на Хол - ами като за лаик. Къде се намитра и какво да му погледна ( това да не беше нещо за празния ход?)
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19731
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ами дано газаджията си е свършил работата както трябва, не само да се заблуждаваш...
Не, датчика на Хол се намира в делкото. Външно можеш да видиш буксата му с 3 кабелчета:'+', сигнален и '-'. Работата му е да подаде сигнал на контролера кога да пусне искра (и кога да впръсне дюзата, и кога да работи бензиновата помпа...)
Принципно със светодиод със запоен резистор можеш да видиш дали от средния му извод излизат импулси спрямо маса (кафевия проводник), като въртиш стартера (трябва да мига), но малко е трудно да го правиш сам, и то насред улицата, докато заобикалящите те с мъка колеги те благославят!
Гаче на тях не може да им се случи, ама...
Стенли, тоз път си по-бръз! 
spokomen написа: А за датчика на Хол - ами като за лаик. Къде се намитра и какво да му погледна ( това да не беше нещо за празния ход?)
Не, датчика на Хол се намира в делкото. Външно можеш да видиш буксата му с 3 кабелчета:'+', сигнален и '-'. Работата му е да подаде сигнал на контролера кога да пусне искра (и кога да впръсне дюзата, и кога да работи бензиновата помпа...)
Принципно със светодиод със запоен резистор можеш да видиш дали от средния му извод излизат импулси спрямо маса (кафевия проводник), като въртиш стартера (трябва да мига), но малко е трудно да го правиш сам, и то насред улицата, докато заобикалящите те с мъка колеги те благославят!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гасне след първите 500 метра
spokomen написа:Пасат 1,8 RP газова Ловато. ...
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.
Какво стана колега, намерихте ли мизерника?
Така, че според мен най-добре е да ти провери някой(щом си в София, мисля че знаеш кого да потърсиш) какво казва компютъра. Имаш ли колебание в оборотите на празен ход, когато двигателя е достигнал нормална работна температура? Случва ли се автомобила да ти предръпне по време на движение?
-
ikonoma
- Мнения: 420
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Гасне след първите 500 метра
Dpop написа:spokomen написа:Пасат 1,8 RP газова Ловато. ...
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.
Какво стана колега, намерихте ли мизерника?Ще се опитам да ти помогна като препатил лаик. Имах аналогичен на твоя проблем, дори помня че изписах невероятна кореспонденция по този повод с един страхотен колега тук. Както и да е, Ваското 1 ме светна, че това е ламбда сондата.
Така, че според мен най-добре е да ти провери някой(щом си в София, мисля че знаеш кого да потърсиш) какво казва компютъра. Имаш ли колебание в оборотите на празен ход, когато двигателя е достигнал нормална работна температура? Случва ли се автомобила да ти предръпне по време на движение?
От ламбда-сондата е невъзможно да гасне и да не пали колата.
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гасне след първите 500 метра
ikonoma написа:Dpop написа:spokomen написа:Пасат 1,8 RP газова Ловато. ...
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.
... . Както и да е, Ваското 1 ме светна, че това е ламбда сондата.
Така, че според мен най-добре е да ти провери някой(щом си в София, мисля че знаеш кого да потърсиш) какво казва компютъра. Имаш ли колебание в оборотите на празен ход, когато двигателя е достигнал нормална работна температура? Случва ли се автомобила да ти предръпне по време на движение?
От ламбда-сондата е невъзможно да гасне и да не пали колата.
Може може колега, вервай ми защото го изпитах на собствен гръб.
Това което е описал колегата-автор на темата отговаря много точно на това, което ми се случи преди време. А именно автомобила пали, но след n-на брой стартирания и то става обикновенно 5-10 мин. след първоначалното запалване(от раз) и двигателя е поработил.
Смених преди това палец, дистриб. капачка и кабели, ходих на стенд за проверка на запалване и работа на ел. частта и накрая
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Абе казвам Ви аз, обяснявайте като на лаик, ама... "датчик на хол". " виж си запалването"..... А то се почва с - отвори капака на колата, Тоя отпред! Виж има ли двигател.....
Та на въпроса:
Почти едновременно със запалването, започнаха проблеми и с отоплението. Духаше студено, или съвсем малко топло. Като форсирам - започваше да духа топло. Реших си. че радиаторчето се е позапушило и на по високи обороти помпата вдига малко по голямо налягане и прокарва малко антифриз през него. Тъкмо се чудех дали има смисъл от някакво продухване или трябва да се сменя когато поглеждайки ( случайно) нивото на охладителната течност в казанчето, ми направи впечатление, че от доста време си седи точно до едно и също ниво малко над минимума. То казанчето вместо да е прозрачно е едно мръснокафяво от ръждата и трябва доста въображение докато прецениш до къде е антифриза. Реших да го отворя - и отвътре разбира се - сухо. Просто съм се заблуждавал до къде е пълно - нали толкова внимателно гледам. Побра около литър и двеста. Веднага след доливането парното заработи като лудо и колата спря да гасне. Не знам каква е връзката между липсата на антифриз и гасненето на колата - но проблена изчезна. Та - отваряш капака - тоя предния .....
Почти едновременно със запалването, започнаха проблеми и с отоплението. Духаше студено, или съвсем малко топло. Като форсирам - започваше да духа топло. Реших си. че радиаторчето се е позапушило и на по високи обороти помпата вдига малко по голямо налягане и прокарва малко антифриз през него. Тъкмо се чудех дали има смисъл от някакво продухване или трябва да се сменя когато поглеждайки ( случайно) нивото на охладителната течност в казанчето, ми направи впечатление, че от доста време си седи точно до едно и също ниво малко над минимума. То казанчето вместо да е прозрачно е едно мръснокафяво от ръждата и трябва доста въображение докато прецениш до къде е антифриза. Реших да го отворя - и отвътре разбира се - сухо. Просто съм се заблуждавал до къде е пълно - нали толкова внимателно гледам. Побра около литър и двеста. Веднага след доливането парното заработи като лудо и колата спря да гасне. Не знам каква е връзката между липсата на антифриз и гасненето на колата - но проблена изчезна. Та - отваряш капака - тоя предния .....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Връзката е логична - на газ охладителната течност затопля изпарителя и това го кара да работи....няма течност - няма отопление - няма изпаряване на газта - няма газ - няма гориво - няма работа на двигателя.Точно 500 метра му трябват за да замръзне качествено и да не иска да работи изобщо.
Иначе нямането на охладителна течност може да доведе до това да остане на сухо един датчик,който определя работата на двигателя (говори си с комп-а за температурата на течността за да му казва колко да е богата горивната смес и какви обороти да държи).
По повод доливането - виж откъде тече
Имам едно подозрение ама първо кажи,че се губи и тогава ще разискваме по темата.
Успех!
Иначе нямането на охладителна течност може да доведе до това да остане на сухо един датчик,който определя работата на двигателя (говори си с комп-а за температурата на течността за да му казва колко да е богата горивната смес и какви обороти да държи).
По повод доливането - виж откъде тече
Имам едно подозрение ама първо кажи,че се губи и тогава ще разискваме по темата.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта
