Гасне след първите 500 метра - решено май

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Гасне след първите 500 метра - решено май

Мнениеот spokomen » Пет 28 дек 2007 21:35


Пасат 1,8 RP газова Ловато. Прави го и на газ и на бензин - без значение как я паля и на какво тръгвам. Пали от раз. След около 500 - 1000 метра гасне и не иска да запали, нито на газ нито на бензин. Добре че ми е нов акомулатора. Въртя като луд в продължение на 2 - 3 минути по средатата на платното - представете си сутрин тъкмо съм навлязъл в трафика и какво се случва. След като запали, повече не гасне и върви нормално. Ако съм по нанадолнище и загасне в момента на изключване от скорост - опитвам да запаля като включа и от инерцията. Пали много трудно и в момента в който си махна крака от газта, или не поддържам около 3000 оборота- гасне. Пак следва процедурата с продължителните опити и така докато запали нормално. Вечер след като е изстинала хубаво - пак същото упражнение. Ако я загася около 20 секунди след повторното запалване - тя май изобщо не е успяла да загрее за тези 500 - 100 метра, но след 30 минути опитам пак - пали и нямам проблеми. А да, компа се ресетва след всяко изваждане на контактния клщч - така го направи газаджията преди 3 години когато слагах газовата.
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва. :oops:

Последна промяна от spokomen на Сря 09 яну 2008 16:36, променено общо 2 пъти.




ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот ikonoma » Пет 28 дек 2007 21:40


Я за всеки случай прегледай датчика на Хол.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 28 дек 2007 21:43


Да не би да се дави?
Виж да не ти изпуска клапанчето на изпарителя.


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Пет 28 дек 2007 21:57


Днеска хлапака я кара на реглаж на газовата. Споменал е на газаджията за проблема, но той му е казал че газовата е наред и в момента всичко си е ОК. Трябва да се гледа в момента в който изгасне. Аз освен че нищо не разбирам, едва ли сутрин на шосето ще постигна нещо. А за датчика на Хол - ами като за лаик. Къде се намитра и какво да му погледна ( това да не беше нещо за празния ход?)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пет 28 дек 2007 22:31


Този датчик се намира в делкото. Замества чукчето и наковалнята така да се нарече.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 28 дек 2007 22:35


Ами дано газаджията си е свършил работата както трябва, не само да се заблуждаваш...
spokomen написа: А за датчика на Хол - ами като за лаик. Къде се намитра и какво да му погледна ( това да не беше нещо за празния ход?)

Не, датчика на Хол се намира в делкото. Външно можеш да видиш буксата му с 3 кабелчета:'+', сигнален и '-'. Работата му е да подаде сигнал на контролера кога да пусне искра (и кога да впръсне дюзата, и кога да работи бензиновата помпа...)
Принципно със светодиод със запоен резистор можеш да видиш дали от средния му извод излизат импулси спрямо маса (кафевия проводник), като въртиш стартера (трябва да мига), но малко е трудно да го правиш сам, и то насред улицата, докато заобикалящите те с мъка колеги те благославят! :evil: Гаче на тях не може да им се случи, ама...
:lol: Стенли, тоз път си по-бръз! ;)


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гасне след първите 500 метра

Мнениеот Dpop » Сря 02 яну 2008 19:10


spokomen написа:Пасат 1,8 RP газова Ловато. ...
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.


Какво стана колега, намерихте ли мизерника?
:wink: Ще се опитам да ти помогна като препатил лаик. Имах аналогичен на твоя проблем, дори помня че изписах невероятна кореспонденция по този повод с един страхотен колега тук. Както и да е, Ваското 1 ме светна, че това е ламбда сондата.
Така, че според мен най-добре е да ти провери някой(щом си в София, мисля че знаеш кого да потърсиш) какво казва компютъра. Имаш ли колебание в оборотите на празен ход, когато двигателя е достигнал нормална работна температура? Случва ли се автомобила да ти предръпне по време на движение?


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Сря 02 яну 2008 20:01


Кога са сменяни свещите и каква марка са?


ikonoma
Мнения: 419
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Гасне след първите 500 метра

Мнениеот ikonoma » Сря 02 яну 2008 22:05


Dpop написа:
spokomen написа:Пасат 1,8 RP газова Ловато. ...
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.


Какво стана колега, намерихте ли мизерника?
:wink: Ще се опитам да ти помогна като препатил лаик. Имах аналогичен на твоя проблем, дори помня че изписах невероятна кореспонденция по този повод с един страхотен колега тук. Както и да е, Ваското 1 ме светна, че това е ламбда сондата.
Така, че според мен най-добре е да ти провери някой(щом си в София, мисля че знаеш кого да потърсиш) какво казва компютъра. Имаш ли колебание в оборотите на празен ход, когато двигателя е достигнал нормална работна температура? Случва ли се автомобила да ти предръпне по време на движение?


От ламбда-сондата е невъзможно да гасне и да не пали колата.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Чет 03 яну 2008 4:53


Търси проблема по запалителна система.Датчик на Хол(проверява се с светодиод).
Пусни търсачката и късмет в търсенето


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гасне след първите 500 метра

Мнениеот Dpop » Чет 03 яну 2008 10:17


ikonoma написа:
Dpop написа:
spokomen написа:Пасат 1,8 RP газова Ловато. ...
Ако някой има идеи ( като за лаик - ама наистина лаик) да казва.


... . Както и да е, Ваското 1 ме светна, че това е ламбда сондата.
Така, че според мен най-добре е да ти провери някой(щом си в София, мисля че знаеш кого да потърсиш) какво казва компютъра. Имаш ли колебание в оборотите на празен ход, когато двигателя е достигнал нормална работна температура? Случва ли се автомобила да ти предръпне по време на движение?


От ламбда-сондата е невъзможно да гасне и да не пали колата.


Може може колега, вервай ми защото го изпитах на собствен гръб.

Това което е описал колегата-автор на темата отговаря много точно на това, което ми се случи преди време. А именно автомобила пали, но след n-на брой стартирания и то става обикновенно 5-10 мин. след първоначалното запалване(от раз) и двигателя е поработил.
Смених преди това палец, дистриб. капачка и кабели, ходих на стенд за проверка на запалване и работа на ел. частта и накрая :idea: ламбда, която подава някакъв импулс, но като в предсмъртна агония.


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Нед 06 яну 2008 10:13


Благодаря за мненията. За сега карам служебната, а когато ни се наложи да използувам пасата - поддържам около 3000 оборота докато премине през проблема и зазпочне да върви нормално. Като се постопли малко - ще го карам на майстор.


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Сря 09 яну 2008 16:34


Абе казвам Ви аз, обяснявайте като на лаик, ама... "датчик на хол". " виж си запалването"..... А то се почва с - отвори капака на колата, Тоя отпред! Виж има ли двигател..... :oops: Та на въпроса:
Почти едновременно със запалването, започнаха проблеми и с отоплението. Духаше студено, или съвсем малко топло. Като форсирам - започваше да духа топло. Реших си. че радиаторчето се е позапушило и на по високи обороти помпата вдига малко по голямо налягане и прокарва малко антифриз през него. Тъкмо се чудех дали има смисъл от някакво продухване или трябва да се сменя когато поглеждайки ( случайно) нивото на охладителната течност в казанчето, ми направи впечатление, че от доста време си седи точно до едно и също ниво малко над минимума. То казанчето вместо да е прозрачно е едно мръснокафяво от ръждата и трябва доста въображение докато прецениш до къде е антифриза. Реших да го отворя - и отвътре разбира се - сухо. Просто съм се заблуждавал до къде е пълно - нали толкова внимателно гледам. Побра около литър и двеста. Веднага след доливането парното заработи като лудо и колата спря да гасне. Не знам каква е връзката между липсата на антифриз и гасненето на колата - но проблена изчезна. Та - отваряш капака - тоя предния .....


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 яну 2008 16:45


Връзката е логична - на газ охладителната течност затопля изпарителя и това го кара да работи....няма течност - няма отопление - няма изпаряване на газта - няма газ - няма гориво - няма работа на двигателя.Точно 500 метра му трябват за да замръзне качествено и да не иска да работи изобщо.
Иначе нямането на охладителна течност може да доведе до това да остане на сухо един датчик,който определя работата на двигателя (говори си с комп-а за температурата на течността за да му казва колко да е богата горивната смес и какви обороти да държи).
По повод доливането - виж откъде тече ;)
Имам едно подозрение ама първо кажи,че се губи и тогава ще разискваме по темата.
Успех!


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Сря 09 яну 2008 16:53


По скоро връзката е с тоя датчик който си " говорел" с компа защото гаснеше и на бензин. Тепърва ще търся от къде тече и ще пиша...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта