Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: :)
Growsy написа:Извинете ме но някой ще може ли да ми обясни за...
"9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори); "
и дали това се отнася за колите без хидравлик ???
Не, когато си без хидравлика няма проблем. Когато обаче си с хидравлика, помпата издава много "интересни" стържещи звуци в крайно положение, защото се товари много и може или да протече някъде системата, или да се прецака помпата.

- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Някои от колегите по назад бяха питали какво точно пише в АвтоБилд.
Сега ви го пиша тущ дословно
,, Една широко разпространена заблуда - след запалване на двигателя го оставяте да поработи малко на празен ход, за да загрее. Ясно е - това е напълно безсмислено, и освен повишен разход на гориво и миризлив въздух не печелите нищо".
Това беше от мен поне за сега.
Сега ви го пиша тущ дословно
,, Една широко разпространена заблуда - след запалване на двигателя го оставяте да поработи малко на празен ход, за да загрее. Ясно е - това е напълно безсмислено, и освен повишен разход на гориво и миризлив въздух не печелите нищо".
Това беше от мен поне за сега.

- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Не знам от къде ми е останало в акъла,но съм виждал и много шофъори да го правят.Винаги когато тръгвам(говоря ако колата е стояла повече от няколко часа на едно място),ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? 

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
faf4o написа:Не знам от къде ми е останало в акъла,но съм виждал и много шофъори да го правят.Винаги когато тръгвам(говоря ако колата е стояла повече от няколко часа на едно място),ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя?
Никога не го правя, но доста хора са ми го казвали, дори и инструктори?
Някакво логично обяснение?
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
faf4o написа:ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя?
бяхме разисквали навремето темата




- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Rijo написа:Иначе карането "по инерция" на свободна скорост ми е голяма мания. Само при суха настилка, естествено!
това е един от най-опасните навици, особенно със съвременен автомобил



- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
musura написа:Rijo написа:Иначе карането "по инерция" на свободна скорост ми е голяма мания. Само при суха настилка, естествено!
това е един от най-опасните навици, особенно със съвременен автомобилСамо се сети, ако случайно по неведоми пътища ти изгасне мотора, каква веселба настава, особенно ако има и по-остри завои - няма спирачки, няма серво на вола, кеф и паника
Ако се сетиш в този момент да включиш на скорост - добре, ама аз залагам 10 лева, че в критична ситуация може би 10% от хората ще се сетят, останалите панически ще натискат спирачката, или ще въртят контактния ключ ... С две думи - не си струва карането "по инерция"
Може чак след много години да ти се случи... ама съм убеден, че парите за ремонта на тенекиите ще са повече от колкото са спестените от гориво... и дай Боже да са само тенекии...
И аз тъй правя


- jetttlii
- Мнения: 1198
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
musura написа:faf4o написа:ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя?
бяхме разисквали навремето тематаОбщо взето идва от това, че задната скорост няма синхронизатор и понякога, въпреки, че е много рядко, може да се случи ако се опиташ на място да включиш направо задна, да не "влезе"
Има обаче по-елегантно решение на проблема, като вместо да тръгваш първо напред, включваш задна още преди да запалиш колата и така си сигурен, че си я включил
Вече ако на място не влиза, палиш, мръдваш леко напред и тогава включваш задна... ама както казах по-горе, това да не "влезе" от раз задната е едно на 1000 опита
От нетехническа гледна точка съм чувал от много шофери, че се тръгва първо напред за да ти върви, а назад не за да не е на карък

- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
jetttlii написа:musura написа:faf4o написа:ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя?
бяхме разисквали навремето тематаОбщо взето идва от това, че задната скорост няма синхронизатор и понякога, въпреки, че е много рядко, може да се случи ако се опиташ на място да включиш направо задна, да не "влезе"
Има обаче по-елегантно решение на проблема, като вместо да тръгваш първо напред, включваш задна още преди да запалиш колата и така си сигурен, че си я включил
Вече ако на място не влиза, палиш, мръдваш леко напред и тогава включваш задна... ама както казах по-горе, това да не "влезе" от раз задната е едно на 1000 опита
От нетехническа гледна точка съм чувал от много шофери, че се тръгва първо напред за да ти върви, а назад не за да не е на карък
Може и някакво суеверие да е


- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
stoqn_g60 написа:охх и аз незнам какво да правя като седна зад волана (и особено ако съм със приятели) лигнята минава граници (не всеки път). а и + това гледам така да си държа колата в обороти ( над 5и 500) демек карам като идиот![]()
пп забравих да кажа и без колан
С право се червиш.Искаш да направиш впечатление ли?Да знаеш че впечатление се прави като направиш това ,което другите не очакват да направиш.В случая караш нормално с колан,и почват да се чудят приятелите какво ти има,почват да те пипат по челото и да си шушукат.И ето впечатлението си го направил а си жив и здрав и никого не си убил.
- vekatap
- Мнения: 209
- Регистриран на: Пон 18 юли 2005 16:27
- Автомобил: Lupo
- Двигател: AUA
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Tougi написа:Gorgotov написа:Когато карате нощем зад друг автомобил не карайте на дълги. Много неприятно е за човека пред вас и опасно.
Когато на прав и безлюден път автомобила пред вас започне да премигва с аварийните, знайте че му е писнало да го заслепявате с дългите.
и когато има мъгла не карайте зад някой на 2 метра от него, защото нестига че тоя отпред яко се взира в пътя, ми Вие отзад допълнително го изнервяте, и когато пуска аварийни и даже се налага да спре, за да го изпреварите и след това отзад Ви светне на далги и се залепи на 2 м TOГАВА РАЗБИРАТЕ ЯКО ЛИ ЕЕЕЕЕЕЕЕ аман от тъпанари.....
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта