Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Gorgotov
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gorgotov » Пет 04 яну 2008 16:13


Когато карате нощем зад друг автомобил не карайте на дълги. Много неприятно е за човека пред вас и опасно.




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: :)

Мнениеот didoriginal » Пет 04 яну 2008 16:55


Growsy написа:Извинете ме но някой ще може ли да ми обясни за...

"9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори); "

и дали това се отнася за колите без хидравлик ??? :roll:


Не, когато си без хидравлика няма проблем. Когато обаче си с хидравлика, помпата издава много "интересни" стържещи звуци в крайно положение, защото се товари много и може или да протече някъде системата, или да се прецака помпата. :wink:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пет 04 яну 2008 17:15


Някои от колегите по назад бяха питали какво точно пише в АвтоБилд.
Сега ви го пиша тущ дословно
,, Една широко разпространена заблуда - след запалване на двигателя го оставяте да поработи малко на празен ход, за да загрее. Ясно е - това е напълно безсмислено, и освен повишен разход на гориво и миризлив въздух не печелите нищо".
Това беше от мен поне за сега. :wink:


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Пет 04 яну 2008 17:36


Мисля, че е лош навик да се държи волана най-горе или най-долу и то в повечето случаи с един или два пръста. Изключено е да реагираш оптимално бързо, ако се наложи.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Пет 04 яну 2008 23:11


Не знам от къде ми е останало в акъла,но съм виждал и много шофъори да го правят.Винаги когато тръгвам(говоря ако колата е стояла повече от няколко часа на едно място),ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? :)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 04 яну 2008 23:25


faf4o написа:Не знам от къде ми е останало в акъла,но съм виждал и много шофъори да го правят.Винаги когато тръгвам(говоря ако колата е стояла повече от няколко часа на едно място),ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? :)


Никога не го правя, но доста хора са ми го казвали, дори и инструктори?
Някакво логично обяснение?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 05 яну 2008 3:01


faf4o написа:ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? :)


бяхме разисквали навремето темата :wink: Общо взето идва от това, че задната скорост няма синхронизатор и понякога, въпреки, че е много рядко, може да се случи ако се опиташ на място да включиш направо задна, да не "влезе" :wink: Има обаче по-елегантно решение на проблема, като вместо да тръгваш първо напред, включваш задна още преди да запалиш колата и така си сигурен, че си я включил :idea: Вече ако на място не влиза, палиш, мръдваш леко напред и тогава включваш задна... ама както казах по-горе, това да не "влезе" от раз задната е едно на 1000 опита :wink:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 05 яну 2008 3:06


Rijo написа:Иначе карането "по инерция" на свободна скорост ми е голяма мания. Само при суха настилка, естествено!


това е един от най-опасните навици, особенно със съвременен автомобил :idea: Само се сети, ако случайно по неведоми пътища ти изгасне мотора, каква веселба настава, особенно ако има и по-остри завои - няма спирачки, няма серво на вола, кеф и паника :twisted: Ако се сетиш в този момент да включиш на скорост - добре, ама аз залагам 10 лева, че в критична ситуация може би 10% от хората ще се сетят, останалите панически ще натискат спирачката, или ще въртят контактния ключ ... С две думи - не си струва карането "по инерция" :wink: Може чак след много години да ти се случи... ама съм убеден, че парите за ремонта на тенекиите ще са повече от колкото са спестените от гориво... и дай Боже да са само тенекии...


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Съб 05 яну 2008 17:09


Gorgotov написа:Когато карате нощем зад друг автомобил не карайте на дълги. Много неприятно е за човека пред вас и опасно.


Когато на прав и безлюден път автомобила пред вас започне да премигва с аварийните, знайте че му е писнало да го заслепявате с дългите.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 05 яну 2008 18:48


musura написа:
Rijo написа:Иначе карането "по инерция" на свободна скорост ми е голяма мания. Само при суха настилка, естествено!


това е един от най-опасните навици, особенно със съвременен автомобил :idea: Само се сети, ако случайно по неведоми пътища ти изгасне мотора, каква веселба настава, особенно ако има и по-остри завои - няма спирачки, няма серво на вола, кеф и паника :twisted: Ако се сетиш в този момент да включиш на скорост - добре, ама аз залагам 10 лева, че в критична ситуация може би 10% от хората ще се сетят, останалите панически ще натискат спирачката, или ще въртят контактния ключ ... С две думи - не си струва карането "по инерция" :wink: Може чак след много години да ти се случи... ама съм убеден, че парите за ремонта на тенекиите ще са повече от колкото са спестените от гориво... и дай Боже да са само тенекии...



И аз тъй правя :oops: :oops:


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Съб 05 яну 2008 18:56


musura написа:
faf4o написа:ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? :)


бяхме разисквали навремето темата :wink: Общо взето идва от това, че задната скорост няма синхронизатор и понякога, въпреки, че е много рядко, може да се случи ако се опиташ на място да включиш направо задна, да не "влезе" :wink: Има обаче по-елегантно решение на проблема, като вместо да тръгваш първо напред, включваш задна още преди да запалиш колата и така си сигурен, че си я включил :idea: Вече ако на място не влиза, палиш, мръдваш леко напред и тогава включваш задна... ама както казах по-горе, това да не "влезе" от раз задната е едно на 1000 опита :wink:

От нетехническа гледна точка съм чувал от много шофери, че се тръгва първо напред за да ти върви, а назад не за да не е на карък :wink:


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 05 яну 2008 19:28


jetttlii написа:
musura написа:
faf4o написа:ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? :)


бяхме разисквали навремето темата :wink: Общо взето идва от това, че задната скорост няма синхронизатор и понякога, въпреки, че е много рядко, може да се случи ако се опиташ на място да включиш направо задна, да не "влезе" :wink: Има обаче по-елегантно решение на проблема, като вместо да тръгваш първо напред, включваш задна още преди да запалиш колата и така си сигурен, че си я включил :idea: Вече ако на място не влиза, палиш, мръдваш леко напред и тогава включваш задна... ама както казах по-горе, това да не "влезе" от раз задната е едно на 1000 опита :wink:

От нетехническа гледна точка съм чувал от много шофери, че се тръгва първо напред за да ти върви, а назад не за да не е на карък :wink:


Може и някакво суеверие да е :) Най вече съм виждал да го правят шофъори на туристически автобуси,както и това че повечето тръгват на втора :lol:


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Съб 05 яну 2008 19:29


охх и аз незнам какво да правя като седна зад волана (и особено ако съм със приятели) лигнята минава граници (не всеки път). а и + това гледам така да си държа колата в обороти ( над 5и 500) демек карам като идиот :oops:

пп забравих да кажа и без колан :oops:


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 05 яну 2008 19:33


stoqn_g60 написа:охх и аз незнам какво да правя като седна зад волана (и особено ако съм със приятели) лигнята минава граници (не всеки път). а и + това гледам така да си държа колата в обороти ( над 5и 500) демек карам като идиот :oops:

пп забравих да кажа и без колан :oops:


С право се червиш.Искаш да направиш впечатление ли?Да знаеш че впечатление се прави като направиш това ,което другите не очакват да направиш.В случая караш нормално с колан,и почват да се чудят приятелите какво ти има,почват да те пипат по челото и да си шушукат.И ето впечатлението си го направил а си жив и здрав и никого не си убил.


Потребителски аватар
vekatap
Мнения: 209
Регистриран на: Пон 18 юли 2005 16:27
Автомобил: Lupo
Двигател: AUA
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот vekatap » Съб 05 яну 2008 22:09


Tougi написа:
Gorgotov написа:Когато карате нощем зад друг автомобил не карайте на дълги. Много неприятно е за човека пред вас и опасно.


Когато на прав и безлюден път автомобила пред вас започне да премигва с аварийните, знайте че му е писнало да го заслепявате с дългите.

и когато има мъгла не карайте зад някой на 2 метра от него, защото нестига че тоя отпред яко се взира в пътя, ми Вие отзад допълнително го изнервяте, и когато пуска аварийни и даже се налага да спре, за да го изпреварите и след това отзад Ви светне на далги и се залепи на 2 м TOГАВА РАЗБИРАТЕ ЯКО ЛИ ЕЕЕЕЕЕЕЕ аман от тъпанари.....



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта