Прегрях посред зима на -10

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Нед 06 яну 2008 0:06


Tinko написа:Ами на мен пък други майстори ми казаха, че главата ако не е крива и ако пасва идеално няма нужда от шлайф. И другото което е, от ауспуха не хварля вода на 15см пробвах го и на газ и на бензин с хартия. бутнах единя клапан да остане леко отворен на капачката. Всичко си е нормално маркучите са си меки и всичко е тип топ даже мисля, че не яде от водата така. Когато сложа капачката и всичките и клапи са затворени след 30 мин каране маркучите стават корави не много но не и нормално. Днес налях до горе антифриз, качих я на един баир да изкара въздуха от радиатора на парното и всичко си работи. Забравих да поясня, че когато станат твърди маркучите незнам май се образува налягане и термостата не отваря оттам не включва и перката, когато отворя капачката и всичко тръгва.

За сега сам го оставил така да си издиша по-малко въздух да видим дали ше има ефект от към загуба на антифриз. Относно антифриза вече купувам за 3 пат на агиат мисля, че беше немски от 15лв. 1.5л концентрат на -80.

Капачката е менте, кой може да ми намери оригинална?


бреее я кажи кои са тея майстори дет с просто око могат да измерят 2-3 десети от мм и да кажат че главата пасва идеално че и аз при тях да ходя. :lol:

мен лично ме съмнява в капачката да ти е проблема.иначе аз мойта като я изгубих си зех ена от моргата за 5 лв и немам проблем вече 2 години.за мен тия резки промени в температурата на мотора са от гарнитурата.нормално е кат си махнал капачката да не се втвърдяват маркучите щот системата е разхерметизирана.а пък за темостата се лъжеш щот налягането на помпата действа точно по посока на отваряне на термостата.

личен съвет иди да я тестват и със сигурност да знаеш дали ти надува.

а пък ся дали ше шлайваш или не то си е твоя работа на твойта сметка се пише :lol:




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 0:30


Ами хубаво тогава представи си го така, избие на нов мотор гарнитурата по вашата логика ще се шлайфа и глава.

Моята кола може да е стигнала малко над нормата, но никога не е прегрявана за да ми е крива главата. А що се отнася до 2 3 десети от мм не мисля,че ще се кой знае какъв проблем. Една глава тръгне ли да се шлайфа то направо си тръгва основен ремонт на мотора, сигменти биели, валове и 1000 лв минимум! От еи такова едно нищо и никакво "Ами главата се шлайфа винаги". Защото не си струва да правя сега главата и след 1 година да ми истропа нещо долу, да вадя всичко на ново и пак нали няма как да се затвори без шлайф и ще трябва пак да се шлайфа и така от мн шлайфане накрая или ще има испотрошени клапани или някое бутало ще е на две.

И другото което е 5 човека ми казаха да го направя така, ще рискувам защото те не се шлайфали пък си карат колите още. А моята кола е кола в която не си струва да набия толкова пари. Дет се вика не се знае в бъдещата година какво ще стане вече с такива 20-годишни автомобили.

А относно термостата какво има да му се лажа? карам си колата с затворена капачка, всичко се надува стрелката отива до место в което перката трябва да е включила. Слизам отварям капака пипам втория кръг студен, перка няма. Отварям капачката иссъсква, маркучите омекват като разни други работи след.... оттам се отваря втория краг става горещ и след 30 сек. се включва перката. За термостата незнам дали се лажа но казвам каквото е!!! За мен този термостат не отваря по време на налягането!!! :wink:

Последна промяна от Tinko на Нед 06 яну 2008 0:52, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 0:33


°niksi° написа:Може и от капачката да ти идват всички проблеми.

Ами на мен пък други майстори ми казаха, че главата ако не е крива и ако пасва идеално няма нужда от шлайф.

Аз така не бих си събрал мотора, но за да ти вземат по-бързо парите хората и това правят. Предполагам определят на око дали пасва идеално главата.

Сменяй капачката или вземи от някой колега работеща капачка - за проба.


Това мисля да направя. Исках да те питам за колко време трябва да надуе маркучите защото при мен ги надува и то не мн чак след 30 мин и то трябва да е загряла на макс до 90 градуса?


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Нед 06 яну 2008 1:06


точно докат загрее става въпрос.сега са 30 мин заради студа ама лятото стаа по бързо.за перката пак стаа въпрос за възд вузглавница.теб ти надува в системата изг. газове те образуват визглавница и (при мен се е случвало поради дрга причина)теб може да ти отчита 100 градуса ама те същност не са толкова.има два варианта.или ти застава виздуг там дет тие темп датчик и той измерва темп на въздуха или е застанал балон на водната помпа и тя не работи което е по лошия вариян щот застане ли въздух там тя върти ама нищо не помпа и не се и маже от антифриза и заминаа.това сичко са признаци за гарнитура.при теб шлайфа е задължителен щото кривината ти е причината да сдухаш гарнитурата.кола първо криви глава и тогава духа гарн.иначе ко сичко си пасва идеално както ти каат майсторите как ше я духне.ако понататък ти избуши после нещо и бо надолу от главата тогаа вече е въпрос на съвест както се казва дали ше я шлаифаш или не.щот тогаа и блока ше се челосва и дори да я шлайфаш че е само вятърче 0.5 - 1.0 десета


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 1:18


Да разчитам ли че в това положение при отворен клапан на капачката ако за 1 седмица не ми мръдне водата в казанчето не е гарнитура, ами капачка? Ако пак я изяде тогава вече няма какво друго да е. Иначе в момента не ми прегрява нищо а снощи е греинала повечко защото е останала без течност. Сутринта налях около 3 кила вода. От къде е избягала не мога да знам, знам само че 1 седмица преди това да стане налях 3 кила концентрат антифриз и около литар и половина вода защото сменях термостат-та и всичката течност беше вън. Сега наново съм напълнил всичко днес минах около 30км и водата не мръдна да видим за напред. ;)


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Нед 06 яну 2008 1:24


пробвай с друга капачка работеща за да си сигурен,после иди да ти я тестват за гарнитура .тестването в бургас с тея дет ти каам че приличт на големи капкомери беше без пари ся е към 5 лв.
не први изпилнения с клапан и глупости провери си работата за да си сигурен да си вържеш гащите дет се вика


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 1:43


Ами ок ще ида да пораспитам къде може да се разбере. Макар ,че ся ми казаха , че ако било гарнитура водата миришела на изгорели газове, тъй като все пак маркучите се надуват от тях а те се набиват през цилиндъра до които е избила гарнитурата.... Както и да е ще ида да го проверя това но ако се окаже, че е това ще има джета на части не ми се занимава с основен ремонт на двигател. Или ще я карам одкато овехне. :roll: :lol:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Нед 06 яну 2008 2:17


като взех стария голф ми правеше впечатление, че стрелката на температурата все минаваше средата и губех вода по 1 л на 2-3 седмици някъде. после се скъса ремъка на водната помпа и прегря за малко стигна 4 деления след средата. продължих да си карам същото си загряваше, но почна да надува водната система и да губи по 1л на седмица-излизаше през капачката. усъмних се в нея, смених няколко - все същата работа. Но нямаше разлика във вървенето нито в разхода. Обаче почна да ме дразни това наливане постоянно, като водоноска бях и градско загряваше вече на моменти до 2 деления след средата.
занесох я на майстор - оказа се спукана глава - точно между двата клапана
поглед отдолу към клапаните: О-о О о О о О о - тиренцето е пукнатото и клапаните на тоя цилиндър почнали да ръждясват.

по това, което си писал ми прилича на моя случай!

ремонта -
глава от пасат 1,8 - 120 лв.
шлайфане на главата - 20 лв.
гумички на клапаните - 15ина лв не помня точно
гарнитура на главата - 25 лв.
гарнитура на капака на клапаните - 8 лв.
ремонт - бартер

след смяната стрелката вече не минаваше средата, не надуваше системата. Майстора каза, че главата е била пукната отдавна, но малко, а след прегряването вече съм и ...

карай я така и като събереш парички я носи не е толкова страшно. ще махнеш една грижа от главата си :006:

Последна промяна от gyb на Нед 06 яну 2008 2:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 2:28


Съгласен съм но на мен не ми грее в момента, просто е прегряла защото е нямала течност ако си има си е в нормите. Но съм склонен да мисля за главата защото когато загася колата и е загряла и има едно леко съскане около кърборатора а тои се пада зад главата. Някои ми говореше за пукната генерация. А ако наистина е спукана така главата никак не ми се вярва да ти кажа да няма разлика във вървенето а и ще съска звески оттам това са сериозни детонаци все пак, но немога вече да разсъждавам всичко може да е, накрая може да излезе че от някаде просто смуче въздух или нещо подобно. :wink:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Нед 06 яну 2008 2:49


хм.колко течност е нямала? щото мина време след ремонта и ми се спука маркуча от радиатора към казанчето като качвах шипка с 4 човека и газ колкото може - гледам лампата че ми се включва перката взе много често да свети и за кратко угася ама кара си и на едно място спрях. докато сляза - под колата река. а стрелката на термометъра не минаваше едно деление след средата! налях и близо 3 литра вода! тъй, че не ти загрява нормално колата според мен

не съскаше при мен нито имаше ефект на вървенето - ако не надуваше щях още да си карам така. цепнатината беше малка.

пък ако ти е спукан изпускателен колектор по-скоро "пърди" като дадеш газ :lol:

а като загасиш колата двг не се върти - откъде вакуум за съскане?


Потребителски аватар
Denko_be_maina
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Denko_be_maina » Нед 06 яну 2008 3:30


Проблема мисля че ти е в капачката смени я трябва да се оправи

Последна промяна от Denko_be_maina на Сря 09 яну 2008 2:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Мнениеот GARTNER » Нед 06 яну 2008 8:08


Може и от капачката да ти идват всички проблеми за това почни от наи лесното успех. :lol:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 10:42


ceci_rohe написа:Може и от капачката да ти идват всички проблеми за това почни от наи лесното успех. :lol:


Ами пробвах с на явката ама и неговата е менте ;)


Към колегата с спуканата глава:
Колата в момена не грее работи си както си е работила нормално и по датчик и по всичко. :wink: и някой беше споменал че термостата бил в посоката на водата, само да поясня, че когато стане това налягане в маркучите най вероятно спира и водната помпа да движи водата. :wink: :roll:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 10:44


Аз знам как със сигурност ще разбера дали е глава.
Като извадя маркучите за водата от двигателя и всичката течност и запаля двигатея за около 10 секунди, ако духа на компресии значи е гарнитура ако не е значи е нещо друго.... парното в момента си ми работи системата си е пална до макс с течност. :roll:


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Нед 06 яну 2008 12:55


А сутрин като запалиш претриса ли за момент, 4-5 секунди. Ако е така ти набива антифриза в цилиндрите, и сутрин като запалиш претриса докато го изкара през азпуха, не е задьлжително да го хвьрля на 1 метьр. Предната ми кола започна да губи леко антифриз, леко ,леко, и така 1-година накрая вече , по 1л за 500км.Нищо друго вьрви като разпрана, нито греи нито нищо. Зимата студено пали от четвьрт претрисе няколко секунди и това е признака само(и дето губи антифриза).Гледа я познат маистор(и то много добьр) каза сигорно е заминала главата , каза докараи я ще я направим. Каза за да си сигорен за главата направи следното, примрно цял ден я караш вечерта като я оставяш отвии капачката на водата да изпусне налягането, сутринта ако запали нормално без да претресе 100% пукната глава(като изпуснеш налягането няма сила да го набие в цилиндьра). И наистина сутринта запали без претрисане без сиви пушеци без нищо. А викам си тя така още може да изкара и така още 9-месеца.Миналото лято , зимата ,че и пролета, ходих и до Белград с нея. Август месец я закарах в сервиза (се не ми остава време).Заминала гарнитура, главата пукната на 3 места(маистора вика тя как е седяла на болтовете.Тука пак отбелязвам че колата не се спираше от каране,вьрвеше като разпрана, и не грееше(само губеше антифриза). Направиха я 480лв всичко, нова гарнитура , изкьрпване на 3-те цилиндра(не можах да намеря читава втора употреба).Стана вече 5-и месец и11000 хил км няма проблем, даже вьрви още повече от преди :maaad: Защо се спука главата не можахме да разберем, не е прегрявана, не е зорена, глезена е колата с хубави масла и филтри. Само тя си знае.Та пробаи 1-2 дена така да изпускаш налягането.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 76 госта