Решен проблем с оборотите на празен ход/студен двг.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stan_golf3
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 окт 2007 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Решен проблем с оборотите на празен ход/студен двг.

Мнениеот stan_golf3 » Пон 07 яну 2008 17:39


Ако си спомняте бях Ви се оплакал преди от следният проблем:
Нестабилни и ниски обороти на празен ход при студен двигател, претрисане и понякога гаснене на мотора.
Ходих по препоръка на приятелите от форума при Вальо в "Елкона" на Вальо и Ицо до околовръсното (над ОМВ бензиностанцията). Лично Вальо се зае с Голф-чето ми. :D
Оказа се пренатегнато жило на газта, което, пък държи отворено някакво ключе, и компютърчето на мотора не може да усети, че мотора трябва да е в режим "празен ход" .
А иначе всички други показания (температури, налягания, корекции, ламбда сонда и т.н.) бяха в нормите или по-добри от желаните, центровката ми беше почти отлична (донаправиха я).
Много се кефя ! :D :yeaha: :beer
Ихааа, сега "Малкото ми бяло бижу", стана "Малка бяла светкавица" ( и сега е цяло удоволствие да се кара, че иначе беше много неприятно при студен мотор, за да не изгасне/претриса го държа в обороти с натисната газ, а при приближаване на кръстовище спирах с ръчната - кошмар, особено сега като е хлъзгаво) - пу, да не му е уроки !

Моята "Одисея" най-накрая приключи ! :D :yeaha: :drive :beer :applause: Проблемът ми е решен ! :D :yeaha: :drive :beer :applause:
Благодаря много на всички за помощта, съветите и съпричастността ! :D :yeaha: :drive :beer :applause:
:bowdown
Ще опиша и тук откритите проблеми и решението им - може би ще е полезно и за някой друг изтерзан нещасник като мен:
1: Пренатегнато жило на газта - Решение: регулировка.
2: Повредено/износено ключе/прекъсвач в стъпковото моторче "Бош" (с 4 извода) - Решение: замяна с чисто ново стъпково моторче пак "Бош".
3: Регулировка на (не знам точно как се нарича) това което задейства ключето/прекъсвача в стъпковото моторче, като при мен беше повреден и вътрешният шестограм с който да стане регулировката и се наложи Вальо (свестният елконист (благодаря много за отделеното време и внимание !!! - :D :yeaha: :drive :beer :applause: :bowdown ! ) да набива инструмент с "еврейска звезда" за да може да го завърти/настрои.

Предполагам, че предният "майстор" пфу !!! - Христо от елкона срещу малкото "Пикадили" (в гаражите) е прецакал и настройката с жилото, и вътрешният шестограм и заради него сменях напразно датчик на хол и заради него щях да сменя и бобина с комутатор и т.н., а за изхабените нерви ... ! Той от 7 неща сгреши 5 !!!? А ми го препоръчаха ?!
Аз лично никога няма да ходя при Христо от елкона срещу малкото "Пикадили" (в гаражите) !!!

Но винаги бих отишъл пак при Вальо в "Елкона" на Вальо и Ицо (сервизът се нарича "Макс Лаив") до околовръсното (над ОМВ бензиностанцията). :D :yeaha: :drive :beer :applause: :bowdown (дано не се налага де) !!!

Последна промяна от stan_golf3 на Пет 18 яну 2008 9:59, променено общо 13 пъти.




Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Пон 07 яну 2008 17:48


"Нестабилни и ниски обороти на празен ход при студен двигател, претрисане и понякога гаснене на мотора. "
"Оказа се пренатегнато жило на газта, което, пък държи отворено някакво ключе, и компютърчето на мотора не може да усети, че мотора трябва да е в режим "празен ход" . "

как така - ако е пренатегнато жилото на газта няма ли да са ти високи оборотите? не схващам връзката между това което си описал.
а иначе - честито колега, радвай се на колата и много безаварийни километри, аз също имах доскоро малък проблем с оборотите, за който бях писал тук и който оправих.


stan_golf3
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 окт 2007 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот stan_golf3 » Пон 07 яну 2008 18:36


Ами явно в моят случай като е пренатегнато жилото, някакво малко ключе стои отворено и "ЕКУ"-то си мисли, че аз съм подал газ (а не съм), и не подава команда на стъпковото моторче да поддържа добри обороти при студеният мотор.
Не знам дали го обясних достатъчно добре - освен, някои който е по-наясно (а тук са много) да внесе повече светлина ?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 07 яну 2008 18:55


Айде честито и безпроблемна година. :D Радвам се че се оправиха нещата с голфчето ти.
Точно снощи приключих с ремонта на стъпковото моторче, за което си говорихме на "Морската".

Мисля, че май схванах какво е било станало(не претендирам, че ще го опиша научно издържано). :wink: Само се сети кой последно ти е бърникал настройката за обтегнатост на жилото. Има една метална пластина с която се определя това положение, пред гумения опръстен който държи кожуха на жилото към корпуса на моното. По-добре е дори жилото да стои малко хлабаво, защото когато лостчето на степ моторчето стои във въздуха не реагира и затова си нямал нормален празен ход. Разбира се пренатегнатото жило е държало в някакво положение дрос. клапа, но не и така че да имаш стабилен празен ход. Правилно си посочил, че компютъра се е обърквал от така създадената ситуация.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 07 яну 2008 19:50


Да, има такъв "end switch" в системата за П.Х. на моноинжекцията.Още при подаване на контакт степ- мотора (що ли се нарича така, като не е такъв) се ориентира в начална позиция по този микро-ключ.След това заема необходимата ъглова позиция.Руснаците описват подробно начина на центровка на микро-ключа, когато е имало интервенция в механизма, ма в момента не успях да я намеря.Описаният дефект и решението му имат достоверност и обяснение


stan_golf3
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 окт 2007 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот stan_golf3 » Вто 08 яну 2008 9:07


За съжаление, май не е съвсем решен проблемът. Вчера, при съвсем изстинал мотор пак ми направи същият номер. Обадих се на човека и пак ще ходя. Той и предният път искаше съвсем студена кола за теста, ама пусто време - като не стига ! :(
Май го урочасах горкото...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 08 яну 2008 10:53


stan_golf3 написа:За съжаление, май не е съвсем решен проблемът. Вчера, при съвсем изстинал мотор пак ми направи същият номер. Обадих се на човека и пак ще ходя. Той и предният път искаше съвсем студена кола за теста, ама пусто време - като не стига ! :(
Май го урочасах горкото...

Не ти трябва студено време и бягай от този майстор...закачи колата на декодер и той ще прочете грешките...намирисва ми на износен ТПС или повредено стъпково моторче.....и двата неща декодерът ще ги хване....цялата манипулация струва от 30 до 35 лв .....


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 08 яну 2008 11:13


такам,аз като минал през тези мъки и вече оправен(пу-пу-пу) ти казвам че вариантите са 3

1.Температурния датчик(Ефтин е , смени най-напред него)

2. Плочката на ТПС (както ти е писал Жокер-а) цена до 50 лв. 2-а употреба ,но е хубаво да знаеш кой цвят е( цветовете са червен и зелен)

3. Моторчето за празен ход ( 90 -110лв БОШ)

Но искренно ти препоръчвам най-напред смени температурния датчик :wink:


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

а

Мнениеот emmko » Вто 08 яну 2008 11:45


На датчика му се мери съпротивлението ,майстора трябва да е наясно с това стойностите ги има във ваг-ком-а!По принцип наистина може да създаватакива проблеми!Ако прави магарии само като е студена може наистина да е той,ако прави и загряла тогава може да е моторчето за празенход!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 08 яну 2008 11:48


LILO&STICH написа:такам,аз като минал през тези мъки и вече оправен(пу-пу-пу) ти казвам че вариантите са 3

1.Температурния датчик(Ефтин е , смени най-напред него)

2. Плочката на ТПС (както ти е писал Жокер-а) цена до 50 лв. 2-а употреба ,но е хубаво да знаеш кой цвят е( цветовете са червен и зелен)

3. Моторчето за празен ход ( 90 -110лв БОШ)

Но искренно ти препоръчвам най-напред смени температурния датчик :wink:

Смяната на ТПС е нещо много фино и капризно(по-точно регулирането му).....затова без декодер за да се локализира причината мисля,че
няма да се мине..Ако купувяш ТПС(нови не се продават!) освен цвета виж и пистите....да не са изтъркани(е то без малки следи от четките не може,ама да няма износване до голо-особено в крайната позиция)
а моторче за празен ход(стъпково моторче) може да се намери втора ръка за 30-40лв.....лесно се проверява дали работи...


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 08 яну 2008 12:01


joker :wink: в София има магазин в който се продава нова плочка за TPS, но да се надяваме че виновника за главоболието на stan_golf е нещо по-незначително.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 08 яну 2008 12:02


и в пловдив има до колкото знам тротъл позишъм сензор отделно....


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 08 яну 2008 12:14


Dpop написа:joker :wink: в София има магазин в който се продава нова плочка за TPS, но да се надяваме че виновника за главоболието на stan_golf е нещо по-незначително.

Всички мои познати ми казват,че ТПС се продава само ан блок с инжекциона...не знам :oops: :oops: :oops:
и колко струва нов?.....защото за 40 лв си взех втора ръка и то много запазен...


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 08 яну 2008 12:24


joker написа:
Dpop написа:joker :wink: в София има магазин в който се продава нова плочка за TPS, но да се надяваме че виновника за главоболието на stan_golf е нещо по-незначително.

Всички мои познати ми казват,че ТПС се продава само ан блок с инжекциона...не знам :oops: :oops: :oops:
и колко струва нов?.....защото за 40 лв си взех втора ръка и то много запазен...
4.0 ЛВ. бош и гаранцията важи само ако се сменя в сервиз на бош :shock


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 08 яну 2008 13:04


LILO&STICH написа:
joker написа:
Dpop написа:joker :wink: в София има магазин в който се продава нова плочка за TPS, но да се надяваме че виновника за главоболието на stan_golf е нещо по-незначително.

Всички мои познати ми казват,че ТПС се продава само ан блок с инжекциона...не знам :oops: :oops: :oops:
и колко струва нов?.....защото за 40 лв си взех втора ръка и то много запазен...
4.0 ЛВ. бош и гаранцията важи само ако се сменя в сервиз на бош :shock


:shocked E тук му е мястото на това, което е на аватара ти брат. :009:
Ще проверя в най-скоро време каква е цената само на плочката в магазина, за който споменах.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта