Хлабав ангренажен ремък

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Хлабав ангренажен ремък

Мнениеот kristinobal » Пон 14 яну 2008 10:14


Струва ми се, че ремъка е хлабав и ме интересува дали след определен пробег след смяната се до обтяга.
Ремъка е сменен преди три месеца или 1200 км.
Като го натисна ми се струва хлабав но се извива до 90 градуса.
Не съм обърнал внимание как го е оставил маистора след смяната.




Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Пон 14 яну 2008 11:09


не би трябвало да е хлабав! като го натиснеш не трябва да поддава повече от 1 см! Най - добре се консултирай с истински майстор а не този дето ти го е слагал ако наистина положението е такова каквото казваш! По добре побързай защото е рисковано да караш със толко хлабав ремък да не стане беля (целувки клапани - бутала)!!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 14 яну 2008 11:21


Хлабината на ангренажния ремък се определя само със завъртане.
Хващаш го на най-дългата му свободна част и го завърташ на усукване. Трябва да се завърти до максимум 90*.
Ако е повече - хлабав е!
Ако е по-малко - пренатегнат! Бързо ще разбие лагери, втулки и най-вече обтяжната ролка.


Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Пон 14 яну 2008 12:03


radotom написа:Хлабината на ангренажния ремък се определя само със завъртане.
Хващаш го на най-дългата му свободна част и го завърташ на усукване. Трябва да се завърти до максимум 90*.
Ако е повече - хлабав е!
Ако е по-малко - пренатегнат! Бързо ще разбие лагери, втулки и най-вече обтяжната ролка.


Значи съм се объркал с другия ремък (пистовия) за проверката му дали е хлабав(с натискане) Съжалявам ако съм объркал колегата! Иначе съм съгласен с твойта проверка :wink:


stan_golf3
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 окт 2007 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот stan_golf3 » Пон 14 яну 2008 12:04


С какъв инструмент/усилие трябва да се завърти ?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 14 яну 2008 12:08


SBobi написа:
radotom написа:Хлабината на ангренажния ремък се определя само със завъртане.
Хващаш го на най-дългата му свободна част и го завърташ на усукване. Трябва да се завърти до максимум 90*.
Ако е повече - хлабав е!
Ако е по-малко - пренатегнат! Бързо ще разбие лагери, втулки и най-вече обтяжната ролка.


Значи съм се объркал с другия ремък (пистовия) за проверката му дали е хлабав(с натискане) Съжалявам ако съм объркал колегата! Иначе съм съгласен с твойта проверка :wink:

Той се натяга сам от пружината на алтернатора.....


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 14 яну 2008 15:23


stan_golf3 написа:С какъв инструмент/усилие трябва да се завърти ?


палец/преди да ти спре кръвообращението може да е на 90 градуса...

сериозно-да не е съвсем без зор но и да не е с яко напъване-средна хубост...
е а който може да обясни точно усет да ми се обади... :twisted:


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Пон 14 яну 2008 17:56


Нормално ли е на студен двигател ангренажния ремък да е леко хлабав а когато загрее двигателя е доста по стегнат от студеното положение. Моят ремък е така но майсторите ми казват, че е нормално и да не се притеснявам. Да не ми се случи някоя кофти случка на студен двигател?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 15 яну 2008 10:09


baibradar написа:Нормално ли е на студен двигател ангренажния ремък да е леко хлабав а когато загрее двигателя е доста по стегнат от студеното положение. Моят ремък е така но майсторите ми казват, че е нормално и да не се притеснявам. Да не ми се случи някоя кофти случка на студен двигател?

Хлабината се определя при студен ремък...а от термосвиваемите нишки ремъкът допълнително сам се донатяга при високи температури...когато ремъкът е некачествен или принатегнат повече от необходимото дрънчи като ангренажна верига..особено при загряване


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 15 яну 2008 10:17


joker написа: от термосвиваемите нишки ремъкът допълнително сам се донатяга при високи температури...


цигу-мигу
жокер-стегни се!
термосвиваеми глупости пишеш. термосвиваемото нещо после не е терморазширяемо пак нал'тъй?
търсете тема на georgipass за ангренажа в технически на пасат-там бях обяснявал-сега не ми се пише пак... :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 15 яну 2008 11:25


Добре де.....нали ангренажния ремък при затопляне се свива и се натяга???


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Вто 15 яну 2008 12:11


не, от затопляне се разширява метала на блока и главата и оттам се опъва ремака при горещ двг


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 16 яну 2008 8:41


това,което аз съм чел за ангренажния ремък е ,че в него има термосвиваеми нишки(естествено е ,че този процес може да е обратим и при спадане на температурата нишките да се удължават-има доста такива материали в съвременната промишленост)които при загряване намаляват размера си и обтягат ремъка....това съм го наблюдавал и лично.....ремъкът се обтяга не след затоплянето на главата ,а след като самия той загрее от придадената му от ДВГ температура.....
Ако във въпросната статия лъжат(съжалявам но беше на ксерокопия и не мога точно да цитирам автора) значи и аз лъжа.....Съжалявам :oops:


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Хлабав ангренажен ремък

Мнениеот tisho_psg » Нед 23 май 2010 17:23


Колеги,преди 8 дни ми сменяха ангренажния ремък.Днес случайно го погледнах и при допир видях,че е много хлабав.Та въпроса ми е от какво може да се е разхлабил? При смяната (слагането му) беше точно натегнат,тогава го проверих.Мотора е 2Е Голф 3.От смяната му съм изминал около 100км.Проверих го,че е много хлабав при студен двигател,но пак ми се стува много хлабав и за студен мотор.Разбира се сменена е и обтяжната ролка.И вторият ми въпрос е как се натяга-чрез изпъване на обтяжната ролка и затягането и в това положение ли или има и друг начин?
Благодаря предварително.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re:

Мнениеот Петър Петров » Нед 23 май 2010 17:36


joker написа:това,което аз съм чел за ангренажния ремък е ,че в него има термосвиваеми нишки(естествено е ,че този процес може да е обратим и при спадане на температурата нишките да се удължават-има доста такива материали в съвременната промишленост)които при загряване намаляват размера си и обтягат ремъка....това съм го наблюдавал и лично.....ремъкът се обтяга не след затоплянето на главата ,а след като самия той загрее от придадената му от ДВГ температура.....
Ако във въпросната статия лъжат(съжалявам но беше на ксерокопия и не мога точно да цитирам автора) значи и аз лъжа.....Съжалявам :oops:

Колега, грешиш :) Нишките са донякъде термоустойчиви, не свиваеми! Замисли ли се, че за да предаде ДВГ топлина на ремъка, първо той се загрява и се загрява повече от ремъка.
Второ, ако си прав за термосвиваемите нишки, а няма разширение на метала, защо ремъка се регулира с хлабина при студен мотор?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 49 госта