Струва ми се, че ремъка е хлабав и ме интересува дали след определен пробег след смяната се до обтяга.
Ремъка е сменен преди три месеца или 1200 км.
Като го натисна ми се струва хлабав но се извива до 90 градуса.
Не съм обърнал внимание как го е оставил маистора след смяната.
Хлабав ангренажен ремък
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- SBobi
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp
не би трябвало да е хлабав! като го натиснеш не трябва да поддава повече от 1 см! Най - добре се консултирай с истински майстор а не този дето ти го е слагал ако наистина положението е такова каквото казваш! По добре побързай защото е рисковано да караш със толко хлабав ремък да не стане беля (целувки клапани - бутала)!!
- SBobi
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp
radotom написа:Хлабината на ангренажния ремък се определя само със завъртане.
Хващаш го на най-дългата му свободна част и го завърташ на усукване. Трябва да се завърти до максимум 90*.
Ако е повече - хлабав е!
Ако е по-малко - пренатегнат! Бързо ще разбие лагери, втулки и най-вече обтяжната ролка.
Значи съм се объркал с другия ремък (пистовия) за проверката му дали е хлабав(с натискане) Съжалявам ако съм объркал колегата! Иначе съм съгласен с твойта проверка

-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пон 08 окт 2007 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
SBobi написа:radotom написа:Хлабината на ангренажния ремък се определя само със завъртане.
Хващаш го на най-дългата му свободна част и го завърташ на усукване. Трябва да се завърти до максимум 90*.
Ако е повече - хлабав е!
Ако е по-малко - пренатегнат! Бързо ще разбие лагери, втулки и най-вече обтяжната ролка.
Значи съм се объркал с другия ремък (пистовия) за проверката му дали е хлабав(с натискане) Съжалявам ако съм объркал колегата! Иначе съм съгласен с твойта проверка
Той се натяга сам от пружината на алтернатора.....
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
baibradar написа:Нормално ли е на студен двигател ангренажния ремък да е леко хлабав а когато загрее двигателя е доста по стегнат от студеното положение. Моят ремък е така но майсторите ми казват, че е нормално и да не се притеснявам. Да не ми се случи някоя кофти случка на студен двигател?
Хлабината се определя при студен ремък...а от термосвиваемите нишки ремъкът допълнително сам се донатяга при високи температури...когато ремъкът е некачествен или принатегнат повече от необходимото дрънчи като ангренажна верига..особено при загряване
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
joker написа: от термосвиваемите нишки ремъкът допълнително сам се донатяга при високи температури...
цигу-мигу
жокер-стегни се!
термосвиваеми глупости пишеш. термосвиваемото нещо после не е терморазширяемо пак нал'тъй?
търсете тема на georgipass за ангренажа в технически на пасат-там бях обяснявал-сега не ми се пише пак...

- stancorotax
- Мнения: 159
- Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
това,което аз съм чел за ангренажния ремък е ,че в него има термосвиваеми нишки(естествено е ,че този процес може да е обратим и при спадане на температурата нишките да се удължават-има доста такива материали в съвременната промишленост)които при загряване намаляват размера си и обтягат ремъка....това съм го наблюдавал и лично.....ремъкът се обтяга не след затоплянето на главата ,а след като самия той загрее от придадената му от ДВГ температура.....
Ако във въпросната статия лъжат(съжалявам но беше на ксерокопия и не мога точно да цитирам автора) значи и аз лъжа.....Съжалявам
Ако във въпросната статия лъжат(съжалявам но беше на ксерокопия и не мога точно да цитирам автора) значи и аз лъжа.....Съжалявам

- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Хлабав ангренажен ремък
Колеги,преди 8 дни ми сменяха ангренажния ремък.Днес случайно го погледнах и при допир видях,че е много хлабав.Та въпроса ми е от какво може да се е разхлабил? При смяната (слагането му) беше точно натегнат,тогава го проверих.Мотора е 2Е Голф 3.От смяната му съм изминал около 100км.Проверих го,че е много хлабав при студен двигател,но пак ми се стува много хлабав и за студен мотор.Разбира се сменена е и обтяжната ролка.И вторият ми въпрос е как се натяга-чрез изпъване на обтяжната ролка и затягането и в това положение ли или има и друг начин?
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re:
joker написа:това,което аз съм чел за ангренажния ремък е ,че в него има термосвиваеми нишки(естествено е ,че този процес може да е обратим и при спадане на температурата нишките да се удължават-има доста такива материали в съвременната промишленост)които при загряване намаляват размера си и обтягат ремъка....това съм го наблюдавал и лично.....ремъкът се обтяга не след затоплянето на главата ,а след като самия той загрее от придадената му от ДВГ температура.....
Ако във въпросната статия лъжат(съжалявам но беше на ксерокопия и не мога точно да цитирам автора) значи и аз лъжа.....Съжалявам
Колега, грешиш

Второ, ако си прав за термосвиваемите нишки, а няма разширение на метала, защо ремъка се регулира с хлабина при студен мотор?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 110 госта