Електрическа "ПЕЧКА"

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Електрическа "ПЕЧКА"

Мнениеот Dobromirski » Сря 02 яну 2008 10:57


Скова студът, а вчера се качих на Мондеото, което от години вече е притежание на баща ми и се сетих за една много полезна придобивка която му бях вградил. Електрически нагревател вграден в централният въздоховод. Доста полезна екстра , В този сняг така и така няма какво да правя, май ще взема да направя и на Сеата една, че докато той загрее аз изтивам :evil:
Обеснявам с две думи , после ще постна снимки кат се захвана.
правоъгална рамка с размерите на въздуховода: хоризонталите от ламарина вертикалите от гетенакс. Ламарината надучена и между дупките се опъват награватели от кантал. После през едно реле + към едната - към другата. Един терморезистор с един ОУ настроен на 60'С управлява релето и едно бутонче с тригер на шмит за включ изключ. Цялата печка дърпа кололо 40-60А (колкото си я направиш), което е много и трябва да се внимава. Много важен момент е термозащитата, която ще я изключи ако не сте пуснали вентилатора, затворили сте плафона, или просто загрее двигателят. Термозащитата трябва да се подсигури и с една би-метална пластина която да е свързана във веригата на управлението на релето , за да не я гасите с пожарогасителт ако електронната нещо откаже ! Релето да е стартерно за моторетка (над 80А).
Ако някой има опит да сподели . Две глави са повече от една :)




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 02 яну 2008 14:29


Идеята е добра, а видял ли си готовите печки с вентилатор и реотан за около 20лв., заслужава ли си твоята система, колко средства и време отнема или да си купим, включим към запалката и тва е :roll: ... :wink:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Сря 02 яну 2008 15:15


Да гледах ги , само, че те не са по 60 ампера и е тъпо да ти се мандахерцат в колата :(


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Съб 05 яну 2008 2:17


Има някаква идея в такава печка само че трябва да имаш 100 Ампера алтернатор (поне) за да лапаш 60 Ампера на празен ход и ниски обороти.


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Съб 12 яну 2008 17:31


grizzly написа:Има някаква идея в такава печка само че трябва да имаш 100 Ампера алтернатор (поне) за да лапаш 60 Ампера на празен ход и ниски обороти.

Не не - слагаш едно агрегатче в багажника.Вадиш му аспуха навън и към него включваш духалка делонги - гаранция 10 зими без повреди!
Ааа,може и изправител за паднал акумулатор....
Усмивка колеги!


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Пон 14 яну 2008 9:27


добра идея, но има по-добър вариант и при това използван в някои коли и сега. идеята е следната:
- използват се подгревни свещи от дизел, монтирани в метално тяло на маркуча за охл. течност преди отоплителното радиаторче
- трябва да имате и да ви работи системата от 2-та тройника с термостатчето на тръбите за парното на голф 2 (идеята е да работят, за да не пускат вода към парното когато не е загряла колата, за да не се подгрява двигателя, а само парното в купето :wink: )
- някаква система от яко реле, управлявано с копче в купето, работещо само когато си на контакт, и термодвойка/биметална пластина да изключва като загрее до определена темп
има го оригинално за пежо 307 и за някои по-стари модели като екстра


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Пон 14 яну 2008 17:09


Има и друг вариант, но предполага гараж или възможност за включване в ел. мрежата. Имах преди години един дизел, внасян от Норвегия. Имаше монтиран реотан 220 В на една от тапите на блока. Включвах си го през ноща и сутринта колата си е топла. Много яко го използвах зимата и бачкаше идеално.


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Пон 14 яну 2008 23:10


Начи все пак - печките са актуални.
Едно време имаше бензинови печки за ЗАЗ,такава съм виждал слагана на Костенурка,щото ретрото си беше много зле за топлото.Има също и нафтови.Тях ги ползват тираджиите масово.Човекът си спи в камиона,а печицата го топли.Има съвремени бензинови монтирани на специализирани бусове VW,дето си е оригинално изпълнение.Така че - нищо ново,който се наема,взема готовата печка и си я монтира.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта