два пъти подгряване на свещи?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
сега съвсем сериозно. Тума неверните които не мислят, че свещите продължават да подгряват и след запалването да вържат една лампа към кабела и да видят за какво иде реч. Колко време работят след запалването, зависи от това кога двигателят ще достигне минималната температура , зададена за да изключат. (т.е колко в бил изстинал). Приблизително времената са от 20 секунди при 15'С до 4мин. при -20'С и това при условие, че клопа на място ! За тези чада които ще спамят "хахахха мойта подгрява само при под 5'С" нека господ не просветлява душата им.
До тук със спама.Ето нещо любопитно което може би отново не всички знаят .
За да подгрее бързо свеща трябва да е с голяма мощност (нискоомна). В същото време при продължителна работа би прегряла и изгоряла. Дилемата се решила през лето господне 2003-то, когато механичното реле било заменено с електронно работещо по следният начин:
Първоначалното стартиране на свеща е с 12V , като след 4-тата секунда чрез ШИМ напрежението спада на 70% .Така свеща загрява бързо, без да прегрява!....... и те заживяли дълго и щастливо.....
Хитро нали
ps: преди да пиша гледах "Отец Нафарфорий"
До тук със спама.Ето нещо любопитно което може би отново не всички знаят .
За да подгрее бързо свеща трябва да е с голяма мощност (нискоомна). В същото време при продължителна работа би прегряла и изгоряла. Дилемата се решила през лето господне 2003-то, когато механичното реле било заменено с електронно работещо по следният начин:
Първоначалното стартиране на свеща е с 12V , като след 4-тата секунда чрез ШИМ напрежението спада на 70% .Така свеща загрява бързо, без да прегрява!....... и те заживяли дълго и щастливо.....

Хитро нали

ps: преди да пиша гледах "Отец Нафарфорий"

Последна промяна от Dobromirski на Съб 15 дек 2012 6:57, променено общо 2 пъти.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
cosmo написа: ..... Иначе за двойното подгряване съм съгласен , двойно, тройно петорно, при TDI е все тая......
Е тук отново грешиш. Като човек който е карал ТДИ без подгряване обеснявам как седят нещата:
Навън -20'С контакт и палиш. Същото можеш да го направиш и ти. Максимум 2 оборота и си запалил. Е малко ги реди в първата секунда, но това ако се вслушаш. Проблема идва после. Облаци дим отзад, трака като беларус, и имаш чувството, че ако дадеш газ, после буталата и за пепелници няма да стават.
Поправих си подгряването и ооооо чудото стана, двигателят замърка като котенце, а и вече не "пърдеше" отзад с таз лютива вуня

-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
[quote="Dobromirski"]Това с вратата беше направо върхът
сега съвсем сериозно. Тума неверните които не мислят, че свещите продължават да подгряват и след запалването да вържат една лампа към кабела и да видят за какво иде реч. Колко време работят след запалването, зависи от това кога двигателят ще достигне минималната температура , зададена за да изключат. (т.е колко в бил изстинал). Приблизително времената са от 20 секунди при 15'С до 4мин. при -20'С и това при условие, че клопа на място ! За тези чада които ще спамят "хахахха мойта подгрява само при под 5'С" нека господ не просветлява душата им.
До тук със спама.Ето нещо любопитно което може би отново не всички знаят .
За да подгрее бързо свеща трябва да е с голяма мощност (нискоомна). В същото време при продължителна работа би прегряла и изгоряла. Дилемата се решила през лето господне 2003-то, когато механичното реле било заменено с електронно работещо по следният начин:
Първоначалното стартиране на свеща е с 12V , като след 4-тата секунда чрез ШИМ напрежението спада с 70% .Така свеща загрява бързо, без да прегрява!....... и те заживяли дълго и щастливо.....
Хитро нали
ps: преди да пиша гледах "Отец Нафарфорий"
[/quote
Този виц за вратата е на автоджамбазите.Чувал съм го на автопазара в Димитровград и още небивалици,като екстри за модела!!!

сега съвсем сериозно. Тума неверните които не мислят, че свещите продължават да подгряват и след запалването да вържат една лампа към кабела и да видят за какво иде реч. Колко време работят след запалването, зависи от това кога двигателят ще достигне минималната температура , зададена за да изключат. (т.е колко в бил изстинал). Приблизително времената са от 20 секунди при 15'С до 4мин. при -20'С и това при условие, че клопа на място ! За тези чада които ще спамят "хахахха мойта подгрява само при под 5'С" нека господ не просветлява душата им.
До тук със спама.Ето нещо любопитно което може би отново не всички знаят .
За да подгрее бързо свеща трябва да е с голяма мощност (нискоомна). В същото време при продължителна работа би прегряла и изгоряла. Дилемата се решила през лето господне 2003-то, когато механичното реле било заменено с електронно работещо по следният начин:
Първоначалното стартиране на свеща е с 12V , като след 4-тата секунда чрез ШИМ напрежението спада с 70% .Така свеща загрява бързо, без да прегрява!....... и те заживяли дълго и щастливо.....

Хитро нали

ps: преди да пиша гледах "Отец Нафарфорий"

Този виц за вратата е на автоджамбазите.Чувал съм го на автопазара в Димитровград и още небивалици,като екстри за модела!!!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Dobromirski написа:Е тук отново грешиш. Като човек който е карал ТДИ без подгряване обеснявам как седят нещата:
Навън -20'С контакт и палиш. Същото можеш да го направиш и ти. Максимум 2 оборота и си запалил. Е малко ги реди в първата секунда, но това ако се вслушаш. Проблема идва после. Облаци дим отзад, трака като беларус, и имаш чувството, че ако дадеш газ, после буталата и за пепелници няма да стават.
Поправих си подгряването и ооооо чудото стана, двигателят замърка като котенце, а и вече не "пърдеше" отзад с таз лютива вуня
Хайде и аз да споделя (за пореден път) за каране на TDI без подгряване. Пояснявам - палеше си (е, до -20*С не издържах, смених свещите докато беше -5*С); вярно, малко повече въртеше стартера (примерно преди (и сега) ако е палела от 2-3 оборота, трябваха 4-5 оборота). Но облаци дим от моята кола никога не съм виждал да излизат, тракането винаги си е било едно и също. Миризмата винаги си е била една и съща. Бяха изгорели и четирите подгревни свещи.
Не мисля че има кой-знае каква разлика между двигател ARL (предполагам за него казваш) и AHU.
За "реденето" в първите секунди съм съгласен - но съгласи се, че го има винаги при температури под -10*С.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Джамбазите(много голямата част) действително са хипер прости, но правилно са подочули, че някой подгряват като се отвори вратата, цитирам(преписвам, че не мога да го копна, а ме мързи да го сканирам и преобразувам в текст):
Дополнительнй фукнции у турбодизеля мощностью 55 квт:
Управляющий прибор автоматического времени накливания регулирует кроме етого некоторьйе допълнителньйе функции:
Управление предварителньйм накливанием через контактньй включатель в двери; после посадки в автмобиль при закрьйваний водительской двери на етом двигателе уже начинается зависящий от температураьй процес НАКЛИВАНИЯ....демек сещате се
интересно а
......игра с дверью не работает, когда двигатель уже работает или когда дверь несколько раз подряд открьйвается и закрьйвается.
Таа, има, мисля че се отнася само при AAZ, а и потвърждавам щото на вентото ми преди като влезех в колата , след малко се чуваше реле да щраква без дори нищо да правя вътре.
Та това е:) "хохооххохохо" ама тоя път джамбазите ви пипнаха
Дополнительнй фукнции у турбодизеля мощностью 55 квт:
Управляющий прибор автоматического времени накливания регулирует кроме етого некоторьйе допълнителньйе функции:
Управление предварителньйм накливанием через контактньй включатель в двери; после посадки в автмобиль при закрьйваний водительской двери на етом двигателе уже начинается зависящий от температураьй процес НАКЛИВАНИЯ....демек сещате се
интересно а

......игра с дверью не работает, когда двигатель уже работает или когда дверь несколько раз подряд открьйвается и закрьйвается.
Таа, има, мисля че се отнася само при AAZ, а и потвърждавам щото на вентото ми преди като влезех в колата , след малко се чуваше реле да щраква без дори нищо да правя вътре.
Та това е:) "хохооххохохо" ама тоя път джамбазите ви пипнаха

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
gr_kanev написа:......Хайде и аз да споделя (за пореден път) за каране на TDI без подгряване. ....... Но облаци дим от моята кола никога не съм виждал да излизат, тракането винаги си е било едно и също. Миризмата винаги си е била една и съща....реденето го има винаги при -10.
"Реденето" го няма дори и при -20 (стига да не палиш преди да е угаснала лампата на таблото)!!!!
Относно тракането и димът, направи следният опит ей така за спорта. Навън -10. Махаш релето за подгряването и палиш. Боцни го както работи колата. Повярвай ми, не е нужно да се вслушваш

Ако искаш я остави да работи 10-15 секунди беаз реле, и отиди отзад в "газовата камера"


- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 12 фев 2008 19:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта