два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Вто 15 яну 2008 20:09


свещите имат отношение само към подготовката на двигателя за запалване.след стартирането му те не изпълняват никаква функция,те просто повишават малко температурата на средата преди първоначалното запалване и НЕ работят след като двигателя се стартира.




Потребителски аватар
pinsi
Мнения: 245
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 23:47
Автомобил: Polo 1.9D
Двигател: AEF 99
Местоположение: Габрово

Мнениеот pinsi » Вто 15 яну 2008 20:20


cosmo написа:свещите имат отношение само към подготовката на двигателя за запалване.след стартирането му те не изпълняват никаква функция,те просто повишават малко температурата на средата преди първоначалното запалване и НЕ работят след като двигателя се стартира.

Моите работят още 1 мин. :D


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Пет 18 яну 2008 19:50


нека и аз да попитам! :) колегата ми се фука че неговия Голф3 1997гTDI 1Z sinhro подгрява при отваряне на вратата на водача, и като седне направо пали! потърсих доста ,но ненамерих нищо!? възможно ли е това и ако" да "как става ? апък ако има и някаква схема -направо супер!!


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пет 18 яну 2008 20:19


а ако влизам...примерно да взема нещо от жабката?на всяко отваряне ли ще грее?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Пет 18 яну 2008 21:13


леле, СВЕТНА МЕ! :oops: :oops:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 18 яну 2008 22:15


ifidik написа:а ако влизам...примерно да взема нещо от жабката?на всяко отваряне ли ще грее?
Жабката ти е от дясно бе, ... ше влизаш от страната на пасажера - по-удобно е за достъп до жабката някак си.
:lol:
сори за spam-a бате, ама не се сдържах
иначе :ahoy respect - помогнал си на много хора тук


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 19 яну 2008 7:59


сега съвсем сериозно. Тума неверните които не мислят, че свещите продължават да подгряват и след запалването да вържат една лампа към кабела и да видят за какво иде реч. Колко време работят след запалването, зависи от това кога двигателят ще достигне минималната температура , зададена за да изключат. (т.е колко в бил изстинал). Приблизително времената са от 20 секунди при 15'С до 4мин. при -20'С и това при условие, че клопа на място ! За тези чада които ще спамят "хахахха мойта подгрява само при под 5'С" нека господ не просветлява душата им.
До тук със спама.Ето нещо любопитно което може би отново не всички знаят .


За да подгрее бързо свеща трябва да е с голяма мощност (нискоомна). В същото време при продължителна работа би прегряла и изгоряла. Дилемата се решила през лето господне 2003-то, когато механичното реле било заменено с електронно работещо по следният начин:
Първоначалното стартиране на свеща е с 12V , като след 4-тата секунда чрез ШИМ напрежението спада на 70% .Така свеща загрява бързо, без да прегрява!....... и те заживяли дълго и щастливо..... :wink:
Хитро нали :roll:
ps: преди да пиша гледах "Отец Нафарфорий" :lol:

Последна промяна от Dobromirski на Съб 15 дек 2012 6:57, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 19 яну 2008 8:25


cosmo написа: ..... Иначе за двойното подгряване съм съгласен , двойно, тройно петорно, при TDI е все тая :)......

Е тук отново грешиш. Като човек който е карал ТДИ без подгряване обеснявам как седят нещата:
Навън -20'С контакт и палиш. Същото можеш да го направиш и ти. Максимум 2 оборота и си запалил. Е малко ги реди в първата секунда, но това ако се вслушаш. Проблема идва после. Облаци дим отзад, трака като беларус, и имаш чувството, че ако дадеш газ, после буталата и за пепелници няма да стават.
Поправих си подгряването и ооооо чудото стана, двигателят замърка като котенце, а и вече не "пърдеше" отзад с таз лютива вуня :)


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Съб 19 яну 2008 8:30


[quote="Dobromirski"]Това с вратата беше направо върхът :lol:
сега съвсем сериозно. Тума неверните които не мислят, че свещите продължават да подгряват и след запалването да вържат една лампа към кабела и да видят за какво иде реч. Колко време работят след запалването, зависи от това кога двигателят ще достигне минималната температура , зададена за да изключат. (т.е колко в бил изстинал). Приблизително времената са от 20 секунди при 15'С до 4мин. при -20'С и това при условие, че клопа на място ! За тези чада които ще спамят "хахахха мойта подгрява само при под 5'С" нека господ не просветлява душата им.
До тук със спама.Ето нещо любопитно което може би отново не всички знаят .


За да подгрее бързо свеща трябва да е с голяма мощност (нискоомна). В същото време при продължителна работа би прегряла и изгоряла. Дилемата се решила през лето господне 2003-то, когато механичното реле било заменено с електронно работещо по следният начин:
Първоначалното стартиране на свеща е с 12V , като след 4-тата секунда чрез ШИМ напрежението спада с 70% .Така свеща загрява бързо, без да прегрява!....... и те заживяли дълго и щастливо..... :wink:
Хитро нали :roll:
ps: преди да пиша гледах "Отец Нафарфорий" :lol: [/quote
Този виц за вратата е на автоджамбазите.Чувал съм го на автопазара в Димитровград и още небивалици,като екстри за модела!!!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 19 яну 2008 11:03


Dobromirski написа:Е тук отново грешиш. Като човек който е карал ТДИ без подгряване обеснявам как седят нещата:
Навън -20'С контакт и палиш. Същото можеш да го направиш и ти. Максимум 2 оборота и си запалил. Е малко ги реди в първата секунда, но това ако се вслушаш. Проблема идва после. Облаци дим отзад, трака като беларус, и имаш чувството, че ако дадеш газ, после буталата и за пепелници няма да стават.
Поправих си подгряването и ооооо чудото стана, двигателят замърка като котенце, а и вече не "пърдеше" отзад с таз лютива вуня :)

Хайде и аз да споделя (за пореден път) за каране на TDI без подгряване. Пояснявам - палеше си (е, до -20*С не издържах, смених свещите докато беше -5*С); вярно, малко повече въртеше стартера (примерно преди (и сега) ако е палела от 2-3 оборота, трябваха 4-5 оборота). Но облаци дим от моята кола никога не съм виждал да излизат, тракането винаги си е било едно и също. Миризмата винаги си е била една и съща. Бяха изгорели и четирите подгревни свещи.
Не мисля че има кой-знае каква разлика между двигател ARL (предполагам за него казваш) и AHU.
За "реденето" в първите секунди съм съгласен - но съгласи се, че го има винаги при температури под -10*С.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Съб 19 яну 2008 12:18


Джамбазите(много голямата част) действително са хипер прости, но правилно са подочули, че някой подгряват като се отвори вратата, цитирам(преписвам, че не мога да го копна, а ме мързи да го сканирам и преобразувам в текст):

Дополнительнй фукнции у турбодизеля мощностью 55 квт:

Управляющий прибор автоматического времени накливания регулирует кроме етого некоторьйе допълнителньйе функции:
Управление предварителньйм накливанием через контактньй включатель в двери; после посадки в автмобиль при закрьйваний водительской двери на етом двигателе уже начинается зависящий от температураьй процес НАКЛИВАНИЯ....демек сещате се
интересно а :)

......игра с дверью не работает, когда двигатель уже работает или когда дверь несколько раз подряд открьйвается и закрьйвается.

Таа, има, мисля че се отнася само при AAZ, а и потвърждавам щото на вентото ми преди като влезех в колата , след малко се чуваше реле да щраква без дори нищо да правя вътре.

Та това е:) "хохооххохохо" ама тоя път джамбазите ви пипнаха :)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 20 яну 2008 7:55


gr_kanev написа:......Хайде и аз да споделя (за пореден път) за каране на TDI без подгряване. ....... Но облаци дим от моята кола никога не съм виждал да излизат, тракането винаги си е било едно и също. Миризмата винаги си е била една и съща....реденето го има винаги при -10.

"Реденето" го няма дори и при -20 (стига да не палиш преди да е угаснала лампата на таблото)!!!!
Относно тракането и димът, направи следният опит ей така за спорта. Навън -10. Махаш релето за подгряването и палиш. Боцни го както работи колата. Повярвай ми, не е нужно да се вслушваш :)
Ако искаш я остави да работи 10-15 секунди беаз реле, и отиди отзад в "газовата камера" :) Не само че видимо пуши сиво-бяло (не е конденз) ами и люти :twisted: . Боцни релето и ще усетиш как миризмата изчезва и остава само конденза който изчезва на няколко педи от ауспуха.


tokata_87
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Средец

Мнениеот tokata_87 » Сря 23 яну 2008 17:38


колеги да жи питам не6то,на4и махнал сам буксата на температурния да4ик,и така сфе6тите ми греят дори и като е тола колата,поне ми светва диода ватре и свети по далко време дори и като е топла това проблем ли е


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 26 яну 2008 7:39


А сигурен ли си, че все още греят ?
според мен вече са :bishop


didryanovski
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Айтос

Мнениеот didryanovski » Вто 12 фев 2008 20:52


напълно съм съгласен с колегата от плевен там е истината



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта