Тестер за искра от молив.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 17 яну 2008 13:26


"В крайна сметка излиза че молива показва наличие или отсъствие на напрежение в кабела но не и повреда в свеща. "

Не, молива показва наличие както на напрежение така и на ТОК, и гарантира че всичко до свеща е наред и донякъде със самата свещ.
Иначе напрежение може да има, но искрата в крайна сметка да прескача другаде, например през пукнатина на кабел, по скапан палец към вала и т.н. или пък да е много слаба поради повреда. В такъв случай глимлампата ще си светва. Освен това молива дава информация и за качеството на работата на системата, поради факта че за да прескочи стабилна, хубава искра през прореза в графита, трябва всичко да е наред със запалителната система.


"да се сложи свещ към маса на кабела" -

може, но така свеща работи в "облекчени" ословия - при ниско налягане е доста по-лесно да прескочи искра. А и по правило никой няма време да я връзва стабилно към маса - разчита се с ръка да се притиска и т.н. :-)



"Именно, тя и въпросната градска легенда датира от тогава. "

Факта си е факт. Без значение откога е. Моливите в космоса са точно толкова опасни колкото и на земята. :-)



"Т.е. да разбирам че всеки съветски молив е оборудван с микровентилационна система и филтър 450nm",

Ако беше американски, щеше да е така, за да може да се печели сочно от самия молив и постоянната нужда от поддръжка, ремонт или замяна. Но не е. :-)
Самия космически кораб си има вентилация и филтрация на въздуха. Колко nm им са филтрите не знам, и не е толкова важно. Но е предвиден факта че и там ще има прах от всякакво естество - все пак хора живеят, замисляш ли се колко прах отделя един човек от косата и кожата си (мъртви клетки) всеки ден? Всичко това в космоса трябва да се улавя, и се улавя. А че щяло да има и някакви нищожни количвества графитен прах покрай другото - голям праз.


"Някой по-горе бе казал има къде по надеждни и също толкова достъпни методи"

Молива струва стотинки. По-достъпно от това - съмнявам се да има.
По-надеждно? Няма по-надежден метод от това да видиш истинската искра. Всички други методи са косвени, оттам и с по-ниска надеждност.




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 17 яну 2008 13:37


и донякъде със самата свещ.

Хайде обясни пак как ще покаже за свеща. При повредена свещ молива ще си светка без проблеми. Досега не знам свещ да се е повредила и да е станала на идеален изолатор та да прескача някъде другаде но не и в повредения участък(пробив) който си е в самата свещ. Говорим за изправност на свещите все пак. Според мен има два варианта:
1 работи нормално
2 има пробив- частичен или пълен
И при двата молива ще святка
Ако има друг вариант бих искал да знам.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 17 яну 2008 13:43


Аз знам слединият метод:
Трябва ви малко кабел с монтиран в средата един бутон , който в свободно състояние прекъсва веригата ,а щом се натисне да я вклучва. Вадите 4-те свещи, свързвате ги към кабелите си и ги нареждате една до друга (е не чак толко близо ,че да се упират една в друга). Закачате единият край на кабела към акумулатора ,а дръгият към стартера (с нужните накрайници на кабела става за секунди). Натискате бутончето и гледате искрите и на 4-те свещи като лесно можете да ги сравните. Така няма да ви бие ток и не вие нужен дръг човек. Ако пък има такъв може и без кабела с бутона ,а той да върти ключа

Диагностиката е супер видях я от един арменец :twisted:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 17 яну 2008 14:04


"Хайде обясни пак как ще покаже за свеща."

Ами аз пък съм виждал, даже 2 такива свещи. :-)

На едната й се беше отчупил масовия електрод. :-)

Имаше и друг случай, свеща беше много замърсена, и с голяма хлабина (изядена) и ефекта беше подобен. Искрата прескачаше понякога в самата свещ, понякога другаде - чуваше се как прицъква.

Не казвам че може така на 100% да се диагностицира свеща, но поне частично може.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Чет 17 яну 2008 14:22


Имаше и друг случай, свеща беше много замърсена, и с голяма хлабина (изядена) и ефекта беше подобен. Искрата прескачаше понякога в самата свещ, понякога другаде - чуваше се как прицъква.


Колега, където и да прецъква ще цъка и в молива няма начин. При тези напрежения тока си намира от къде да мине. Ако ще и да махнеш електрода пак се получава разстояние което е без проблем да мине тока.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 18 яну 2008 14:57


"Колега, където и да прецъква ще цъка и в молива няма начин"

Във въпросните случаи тествах по подобен начин но с доближаване на кабела до свеща за да гледам искрата, т.е. същата идея като молива, и нямаше искра в единия случай изобщо, в другия - от дъжд на вятър. И в двата при приближаване на кабела към истинска маса искрата беше идеална.


"Ако ще и да махнеш електрода пак се получава разстояние което е без проблем да мине тока."

Не само разстоянието е важно. Налягането в цилиндъра променя нещата доста.


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Съб 19 яну 2008 0:46


Може би ще е най-удобно да се ползва по молив на всеки цилиндър. Тогава ще може да се сравняват искрите на различните цилиндри едновременно.

Ако някоя свещ е пробила или зацапана едва ли ще проличи. Но пък увеличената въздушна междина в графита повишава напрежението при което свещите се самопочистват.

А метода ще помогне при прекъснала свещ. Случвало ми се е да видя свещи с прекъснал централен електрод. Измерено с мултицет нищо не дава. Такава свещ работи на топло но на студено прави магарии.


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Съб 19 яну 2008 3:58


garfi написа:Ако не ти даде искара на молива то свещта не работи! Принципа е като последователно свързани крушки, една ако изгори веригата се прекъсва и другите не светят!

Баце,преосмисли го това :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 19 яну 2008 11:08


grizzly написа:Но пък увеличената въздушна междина в графита повишава напрежението при което свещите се самопочистват.

Това не го разбрах - би ли го пояснил, моля ?


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Съб 19 яну 2008 16:17


Ами преди карах Лада и ми цапаше свещ на 3ти цил. Омасляваше и свещта спираше да бачка от време на време. Работеше но лошо. Като я извадиш - черна.

Та я лекувах като на работещ двигател поизвадя накрайника на кабела от свещта на няколко милиметра. Започва да се чува искрата и след малко (2-3 секунди) свещта се почистваше и двигателя се стабилизираше. Набиваш обратно кабела и газ... Не те бие ток защото го вадиш малко и искрата си минава през свещта.

Не ме питай защо се получва но действа. Чел съм го по книги някакви.


Потребителски аватар
garfi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Мнениеот garfi » Нед 20 яну 2008 0:35


kav4o написа:
garfi написа:Ако не ти даде искара на молива то свещта не работи! Принципа е като последователно свързани крушки, една ако изгори веригата се прекъсва и другите не светят!

Баце,преосмисли го това :wink:

Аз пък баценето не видях твоята теория!


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Нед 20 яну 2008 13:38


garfi написа:
kav4o написа:
garfi написа:Ако не ти даде искара на молива то свещта не работи! Принципа е като последователно свързани крушки, една ако изгори веригата се прекъсва и другите не светят!

Баце,преосмисли го това :wink:

Аз пък баценето не видях твоята теория!

Ето я мойта :D
dandan написа:
Ако не ти даде искара на молива то свещта не работи! Принципа е като последователно свързани крушки, една ако изгори веригата се прекъсва и другите не светят!

Колега тук не става въпрос за изгорели лампи. Свеща не е лампа че да изгори. Обикновено окъсява някъде, най- вече при вътрешния изолатор който е на електрода или самите електроди, но това е най- вече при много сажди които пък се получават при неправилно изгаряне(по-малко вероятно). При нашите автомобили по-вероятните причини май са от пробив поради остаряване в свещи , кабели,капачка или направо в бобината.
и искрата прескача вътре в свеща

...и нали ако прескача вътре може и да не е между електродите, а пък ако е между електродите значи ДВГ-то ще си работи нормално. Затова казвам че по-добре е да се извади и да се провери дали има напрежение с външна свещ. В крайна сметка излиза че молива показва наличие или отсъствие на напрежение в кабела но не и повреда в свеща.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта