Ще си правя спортен колектор 4-1 искам съвети....

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Ще си правя спортен колектор 4-1 искам съвети....

Мнениеот driver » Съб 19 яну 2008 19:51


Има ли някой готова схема /чертеж/ на такъв колектор. Може и на 4-2-1, просто ми трябва да видя ъглите на тръбите и подредбата на всяка една.

Добре ли ще е дебилината на тръбите да е 38мм. или трябва да е 40-42 мм.

Дали ще е проблем ако ги направя от тръби 45 мм. ???

Ще съм благодарен на всякакво инфо.




Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Съб 19 яну 2008 20:58


Колега ,защо си решил да си правиш ами не си купиш един готов.Ако си мислиш че ще излезе по ефтино се лъжеш да знаеш!Ако го прайш читаво с колена и хубави материали под 600лв трудно ще ти стъпи да знаеш, а в нета има за по 200евро доста приятни и спестяваш доста време ,нерви та даже и пари!Мой съвет ,но ти си знаеш.Можеш да се обърнеш към килъргти за инфото което те интересува ей това е негово произведение и даде на диното 14кс някаде на сток мотор само с филтър ,даже след колектора с две гърнета....
http://img.data.bg/i.php?show=767050#img


Потребителски аватар
oHua
Мнения: 476
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот oHua » Съб 19 яну 2008 22:27


Golf 3 1.8 написа:.Можеш да се обърнеш към килъргти за инфото което те интересува ей това е негово произведение и даде на диното 14кс някаде на сток мотор само с филтър ,даже след колектора с две гърнета....

Стига ве.Аз от дросели и валове 6 коня ли съм качил. :D :wink:

П.П.Тоя колектор на снимката ся ми е на колата и още докат беше стоковица,ритника от него беше адския.


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Съб 19 яну 2008 23:16


oHua написа:
Golf 3 1.8 написа:.Можеш да се обърнеш към килъргти за инфото което те интересува ей това е негово произведение и даде на диното 14кс някаде на сток мотор само с филтър ,даже след колектора с две гърнета....

Стига ве.Аз от дросели и валове 6 коня ли съм качил. :D :wink:

П.П.Тоя колектор на снимката ся ми е на колата и още докат беше стоковица,ритника от него беше адския.

Еми колега явно толко само или имаш мнооооого големи загуби докат стигнат до гумите конете.Един пич в чужд форум му беше дало разлика към 30кс от меки гуми на диното :idea: :!: Ама колата ти върви зверски кво искаш :lol: 130 на гумите са 170 на вала


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Съб 19 яну 2008 23:28


Ето какво мернах аз с шублерчето преди монтажа Изображение :wink:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Ще си правя спортен колектор 4-1 искам съвети....

Мнениеот rusiq_24 » Съб 19 яну 2008 23:53


driver написа:Има ли някой готова схема /чертеж/ на такъв колектор. Може и на 4-2-1, просто ми трябва да видя ъглите на тръбите и подредбата на всяка една.

Добре ли ще е дебилината на тръбите да е 38мм. или трябва да е 40-42 мм.

Дали ще е проблем ако ги направя от тръби 45 мм. ???

Ще съм благодарен на всякакво инфо.
Изходите на главата са ф38 Мисля че трябва да се придържаш към ф40 вътрешен диаметър на първичните рънъри но повече от ф40 вътрешно според мен няма да е добре :wink:


Потребителски аватар
gogata66
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogata66 » Съб 19 яну 2008 23:54


за да не пускам нова тема има ли смисъл от такъв колетор на 2Е


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Съб 19 яну 2008 23:56


gogata66 написа:за да не пускам нова тема има ли смисъл от такъв колетор на 2Е
При теб пък положението е отчайващо :roll: Стоковия колектор на 2Е е меко казано отвратителен и при теб разликата ще се усети повече от колкото при АБФа понеже на АБФ стоковия все пак е тръбен а твоя чугунен :wink:


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Нед 20 яну 2008 0:48


Golf 3 1.8 написа:Колега ,защо си решил да си правиш ами не си купиш един готов.Ако си мислиш че ще излезе по ефтино се лъжеш да знаеш!Ако го прайш читаво с колена и хубави материали под 600лв трудно ще ти стъпи да знаеш, а в нета има за по 200евро доста приятни и спестяваш доста време ,нерви та даже и пари!Мой съвет ,но ти си знаеш.Можеш да се обърнеш към килъргти за инфото което те интересува ей това е негово произведение и даде на диното 14кс някаде на сток мотор само с филтър ,даже след колектора с две гърнета....
http://img.data.bg/i.php?show=767050#img


Готов е към 450 - 500 лв.-НОВ. Този който ще си правя ще ми излезе почти наполовина. Тръбите ще ми ги огънат на машина и няма да се налага да се заваряват колена и т.н. Заварките ще са единствено на фланеца чрез който се монтира на главата и долу където се събират тръбите.

Проблема е, че машината на хората може да извива тръби 38мм. 45, 50 мм. Аз си мислех за 42, но май ще го направя целия от 38 мм. :?


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Нед 20 яну 2008 1:07


Колега с извиване на тръби от сега ти казвам че е ПЪЛЕН ама пълен ташак, ти кат я свиеш ,после чакай газовете да се отвеждат по бързо.Мани не се занимавай с глупости.Земи един нов и готово щот после пак ще си купиш ,ама вече ще си се набутал и за тоя!


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Нед 20 яну 2008 1:10


Golf 3 1.8 написа:Колега с извиване на тръби от сега ти казвам че е ПЪЛЕН ама пълен ташак, ти кат я свиеш ,после чакай газовете да се отвеждат по бързо.Мани не се занимавай с глупости.Земи един нов и готово щот после пак ще си купиш ,ама вече ще си се набутал и за тоя!


Не става въпрос изобщо за свиване на тръбата. Диаметъра и се запазва същия на коляното.


Потребителски аватар
neiki4a
Мнения: 552
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 18:14
Автомобил: polo 6n1
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: стара загора
Контакти:

Мнениеот neiki4a » Нед 20 яну 2008 11:31


driver написа:
Golf 3 1.8 написа:Колега с извиване на тръби от сега ти казвам че е ПЪЛЕН ама пълен ташак, ти кат я свиеш ,после чакай газовете да се отвеждат по бързо.Мани не се занимавай с глупости.Земи един нов и готово щот после пак ще си купиш ,ама вече ще си се набутал и за тоя!


Не става въпрос изобщо за свиване на тръбата. Диаметъра и се запазва същия на коляното.


точно така на тръбата не се получава пречупване след като се свие на машина


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Нед 20 яну 2008 11:42


Точно тази машина за свиване я ползват в по големите сервизи за ауспуси и съм бил свидетел как тръбата не се пречупва наистина но минусът е че се разпъва там където е коляното едно че изтънявав и диаметъра точно в коляното се свива и след него пак си е същият. Това стеснение пречи на газовете.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 20 яну 2008 11:59


driver написа:
Golf 3 1.8 написа:Колега ,защо си решил да си правиш ами не си купиш един готов.Ако си мислиш че ще излезе по ефтино се лъжеш да знаеш!Ако го прайш читаво с колена и хубави материали под 600лв трудно ще ти стъпи да знаеш, а в нета има за по 200евро доста приятни и спестяваш доста време ,нерви та даже и пари!Мой съвет ,но ти си знаеш.Можеш да се обърнеш към килъргти за инфото което те интересува ей това е негово произведение и даде на диното 14кс някаде на сток мотор само с филтър ,даже след колектора с две гърнета....
http://img.data.bg/i.php?show=767050#img


Готов е към 450 - 500 лв.-НОВ. Този който ще си правя ще ми излезе почти наполовина. Тръбите ще ми ги огънат на машина и няма да се налага да се заваряват колена и т.н. Заварките ще са единствено на фланеца чрез който се монтира на главата и долу където се събират тръбите.

Проблема е, че машината на хората може да извива тръби 38мм. 45, 50 мм. Аз си мислех за 42, но май ще го направя целия от 38 мм. :?
Иво тези размери които казваш вътрешен диаметър ли е или външен?Ако е външен и тръбите са ти по дебелостенни например 2мм 45 си заспива и тогава вътрешен ще е 41мм което е перфектно но ако говориш за вътрешно 38 ще е малко а 45 прекалено много :? Ако машината е добра и тръбите се пълнят с пясък когато се огъват няма да се получи свиване никъде :wink:


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Нед 20 яну 2008 13:54


Диаметъра на тръбата за която говоря е външен. Тръбата е около 1,5 - 2мм. дебилина. /това ще го проверя с точност колко е./

Тръбите ще ми ги огънат в един голям сервиз за ауспуси на професионална машина. Наистина може и да изтънява тръбата точно на коляното, но в случая няма да има никъде толкова остри ъгли за извиване, че да даде толкова голямо отклонение от първоначалната дебилина на материала.

Според мен ще е доста подобре да се извиват тръбите от колкото да се заварят колена и т.н.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта