Знаете ли си правата като клиенти-потребители ?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Знаете ли си правата като клиенти-потребители ?

Мнениеот One » Пет 05 дек 2008 17:12


Знаете ли си правата като клиенти-потребители ?

Колко често Ви се е случвало да си купите нова стока от магазина и след време тя да даде дефект, и когато се обърнете към магазина да почнат да Ви препращат по сервизи и прочие разправии
затова прочетете добре ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61

Много интересен е и безкрайно полезен е да се знае

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.

Пример : Купувате си кафе-машина или телевизор от магазин Х
проявява се дефект - вземате дефектиралич уред и с него в магазина откъдето е закупен

Имате право да кажете:

а) сменете ми го с друг- нов
б) ремонтирайте го (давате го в магазина, а не обикаляте Вие сервизите)
За предпочитане е да искате да Ви го заменят незабавно с нов или да доплатите за друг по-скъп (тогава нещата стават по-лесно и бързо )
Варианта с връщането на парите може да се предяви ако неколкократно уреда е влизал в сервиз или е простоял повече от 30 дни в него без да е отремонтиран по реда на чл. 113 и 114

Много често ще Ви погледнат изумено от претенциите Ви, за това настоявайте и искайте да говорите с управителя
Ако и това не помогне една жалба на посочения сайт ще задейсвта и финализира във Ваша полза нещата
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewc& ... =lastthree


Знайте и отстоявайте правата си
и Винаги вземайте касова бележка и попълнена и подпечатана гаранционна карта и ги пазете поне 2 години иначе горите :)

Последна промяна от One на Съб 06 дек 2008 19:11, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 05 дек 2008 17:25


Да колега мерси! По принцип повечето хора знаят за тия неща но има добри съвети :)


Валентин
Мнения: 30
Регистриран на: Пет 06 юли 2007 21:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Валентин » Пет 05 дек 2008 17:27


Привет!

Приятелката ми ползваше приблизително година телефон Самсунг, закупен от 2be, но с програма на Глобул(съответно за сервиз се ползва Germanos).

Телефона започна да се саморестартира, занесохме го в 2be Пловдив2(на центъра) и ни беше обещано да го поправят.
Така вече 8ми път(какви ли ремонти на са изписани, че са му правили... смяна на платки, смяна софтуер и констатации в сервиза, че телефона е ОК)само дето отивам да си взема телефона и пред продавачите се вижда как телефона продължава да прави проблеми.
Жалба в КЗП беше пусната преди 2 месеца, преди 10тина дни отидохме да видим какво се случва(нали до 30дена трябва да имаме отговор) и се оказа, че Предсатвителят от магазина не се е явил. КЗП завеждащият в Пловдив ни каза, че може това да се проточи с месеци и няма какво да направим...

От 2бе казват, че нищо не могат да направят(само може да си го приемат за ремонт докато свят светува..), а Германос не искат да го заменят или да възвърнат парите(пускал съм жалба в писмен вид), а сега накъде?

Помощ :roll:


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Пет 05 дек 2008 17:48


Валентин написа:Привет!

Приятелката ми ползваше приблизително година телефон Самсунг, закупен от 2be, но с програма на Глобул(съответно за сервиз се ползва Germanos).

Телефона започна да се саморестартира, занесохме го в 2be Пловдив2(на центъра) и ни беше обещано да го поправят.
Така вече 8ми път(какви ли ремонти на са изписани, че са му правили... смяна на платки, смяна софтуер и констатации в сервиза, че телефона е ОК)само дето отивам да си взема телефона и пред продавачите се вижда как телефона продължава да прави проблеми.
Жалба в КЗП беше пусната преди 2 месеца, преди 10тина дни отидохме да видим какво се случва(нали до 30дена трябва да имаме отговор) и се оказа, че Предсатвителят от магазина не се е явил. КЗП завеждащият в Пловдив ни каза, че може това да се проточи с месеци и няма какво да направим...

От 2бе казват, че нищо не могат да направят(само може да си го приемат за ремонт докато свят светува..), а Германос не искат да го заменят или да възвърнат парите(пускал съм жалба в писмен вид), а сега накъде?

Помощ :roll:


Понякога се учудвам на търпението на някои хора :shock
След като си го купил от 2be НЯМА какво да се занимаваш с германос и други подобни измишльотини. Даваш им на тях телефона и им казваш, че си знаеш правата, ако трябва им занеси копие от закона и им го наври в муцуната. Настоявай за връщане на парите, с които си купи нокиа (самсунг са боклуци) от някой друг магазин.


Като допълнение към хубавата тема искам да кажа, че
Когато носите стока за ремонт в магазина им припомнете, че имат срок от 30 календарни дни да ви я върнат. Също така настоявайте да впишат случая в книгата за рекламациите с днешна дата.


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Пет 05 дек 2008 17:53


ЛюбоБГ да дое да разясни ситуацията mhihi mhihi


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Мнениеот jijibs » Пет 05 дек 2008 17:57


Закон има, права имаме, но има и Комисия за защита на потребителите, разправиите с която се явявят Втора част на първия пост. Аз ходих 3 или 4 пъти при гореспоменатата държавна институция и си направих следния най-важен извод: гледайте и внимавайте какво си купувате (при случаите с претенции веднага след покупката - разопаковане задължително при получаване на стоката!). Оказа се, че след предявяване на рекламация към търговеца, той има срок 30 дни да задесйтва проблема. Едва след този срок може да се обърнем към защита на потребителите, които вече се задействат. Не дай си Боже да си купите неизправен бойлер - 30 дни най-малко без къпане.
Търговеца е длъжен да поеме разходите по разкарването на стоката по сервизите!!!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Знаете ли си правата като клиенти-потребители ?

Мнениеот parno » Пет 05 дек 2008 18:00


One написа:Имате право да кажете:

а) сменете ми го с друг- нов
б) върмете ми парите

на теория звучи много добре :) но на практика ще си останеш само с нервите


Потребителски аватар
eos
Мнения: 1670
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Знаете ли си правата като клиенти-потребители ?

Мнениеот eos » Пет 05 дек 2008 18:01


One написа:Купувате си кафе-машина или телевизор от магазин Х
проявява се дефект

А ако този дефект си го причинил ти-какво правиме тогава?На купонче си излял половин бира в телевизора или баба ти го бърше с мокрия парцал по работещия екран и после на екрана-лек обрив mhihi . Или зверска буря и ти гърмят бушоните в телевизора..
Тогава от магазина вадят гаранционната карта и ти казват да прочетеш внимателно какво пише,после ти ходи не при дебилите от ЗЗП,ами при Арменския поп,ако искаш-ти си си виновен :wink:
Не винаги продавача те е излъгал или ти е продал боклук и трябва да гори в ада цял живот mhihi


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 05 дек 2008 18:06


santo_trafficante написа:ЛюбоБГ да дое да разясни ситуацията mhihi mhihi

КЗП решава всичко. :D


Валентин
Мнения: 30
Регистриран на: Пет 06 юли 2007 21:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Валентин » Пет 05 дек 2008 18:47


ISRalien написа:Понякога се учудвам на търпението на някои хора :shock
След като си го купил от 2be НЯМА какво да се занимаваш с германос и други подобни измишльотини. Даваш им на тях телефона и им казваш, че си знаеш правата, ако трябва им занеси копие от закона и им го наври в муцуната. Настоявай за връщане на парите, с които си купи нокиа (самсунг са боклуци) от някой друг магазин.




Аз пряко с Германос не съм се занимавал, просто от 2бе се оправдават с тях.
Законите звучат добре, ама не става винаги толкова лесно.
2бе не искат да ми върнат парите или да ми заменят телефона(не е мой, аз ползвам Нокиа ;) ) приемат го само за ремонт и това е!

А сега де, на 11ти стават 31 календарни дни откакто го дадох на ремонт, дано стане чудо!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Знаете ли си правата като клиенти-потребители ?

Мнениеот myrshavija » Пет 05 дек 2008 18:53


eos написа:А ако този дефект си го причинил ти-какво правиме тогава?На купонче си излял половин бира в телевизора или баба ти го бърше с мокрия парцал по работещия екран и после на екрана-лек обрив mhihi . Или зверска буря и ти гърмят бушоните в телевизора..
Тогава от магазина вадят гаранционната карта и ти казват да прочетеш внимателно какво пише,после ти ходи не при дебилите от ЗЗП,ами при Арменския поп,ако искаш-ти си си виновен :wink:
Не винаги продавача те е излъгал или ти е продал боклук и трябва да гори в ада цял живот mhihi

Ти каза ли нещо :?:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пет 05 дек 2008 22:41


santo_trafficante написа:ЛюбоБГ да дое да разясни ситуацията mhihi mhihi


Тая тема как не съм я видял mhihi
Мерси за темата колега, радвам се че има и такива като мен :)
Иначе ето малко опит от мен с КЗП

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1333336
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=76903
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1275021


И малко чужд опит на друг колега :)
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1063981


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 05 дек 2008 22:44


lyubobg написа:
santo_trafficante написа:ЛюбоБГ да дое да разясни ситуацията mhihi mhihi


Тая тема как не съм я видял mhihi
Мерси за темата колега, радвам се че има и такива като мен :)
Иначе ето малко опит от мен с КЗП

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1333336
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=76903
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1275021


И малко чужд опит на друг колега :)
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=1063981

Надали има друг човек в България използвал услугите на КЗП колкото Любо.Трябва да го направят рекламно лице :D.Извинявам се за отклонението.


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пет 05 дек 2008 23:03


тя темата е пусната по друг ,действителен случай.Подробности като вземем парата :lol:


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Пет 05 дек 2008 23:07


Според закона, как ще разберат как е дефектирал уреда ?

Ако залееш уреда с вода, какво става тогава ?



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта