Колко често Ви се е случвало да си купите нова стока от магазина и след време тя да даде дефект, и когато се обърнете към магазина да почнат да Ви препращат по сервизи и прочие разправии
затова прочетете добре ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=61
Много интересен е и безкрайно полезен е да се знае
Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
Пример : Купувате си кафе-машина или телевизор от магазин Х
проявява се дефект - вземате дефектиралич уред и с него в магазина откъдето е закупен
Имате право да кажете:
а) сменете ми го с друг- нов
б) ремонтирайте го (давате го в магазина, а не обикаляте Вие сервизите)
За предпочитане е да искате да Ви го заменят незабавно с нов или да доплатите за друг по-скъп (тогава нещата стават по-лесно и бързо )
Варианта с връщането на парите може да се предяви ако неколкократно уреда е влизал в сервиз или е простоял повече от 30 дни в него без да е отремонтиран по реда на чл. 113 и 114
Много често ще Ви погледнат изумено от претенциите Ви, за това настоявайте и искайте да говорите с управителя
Ако и това не помогне една жалба на посочения сайт ще задейсвта и финализира във Ваша полза нещата
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewc& ... =lastthree
Знайте и отстоявайте правата си
и Винаги вземайте касова бележка и попълнена и подпечатана гаранционна карта и ги пазете поне 2 години иначе горите
