Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Вто 11 окт 2016 11:14


Здравейте, от няколко дена имам проблеми със колата VW Polo 6n2 2001г. 1.0 л. бензин. Колата пали без проблеми, но като тръгна започва да придърпва/накъсва, трудно набира скорост, по изнагорнище давам газ до край но не набира, а оборотите и скороста падат. Тествах със VAG COM и резултатът беше:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00--

Потърсих инфо в нета и всички коментари който намерих бяха за бобината, кабелите или свещите. Купих нова бубина и кабели, смених ги но промяна няма. Да имате идея къде може да се крие проблемът, между другото тествах и новите кабелите да видя дали токът преминава през тях и всичко беше наред искри имаше като на светлинно шоу.

Това са кабелите, бобината и джижавките със който тествах кабелите:
Изображение
Изображение
Изображение




moto_maniaka
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 13 авг 2016 12:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001 прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот moto_maniaka » Вто 11 окт 2016 19:27


колега същата работа е и с моето незнам вече какво да правя идва ми да го нарежа с шлайфа.Много смотана работа честно .


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001 прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Вто 11 окт 2016 22:08


По принцип има ли значение кой кабел на коя свещ се слага, чудя се да не съм объркал кабелите като съм ги слагал и затова да дава проблемите с тока.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001 прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот freelancer » Вто 11 окт 2016 22:09


Налягане на горивото мерено ли е?
Грешката означава, че компа не може да разбере от кой цилиндър идва прекъсването, аз имах такова прекъсване, когато ми дърпаше въздух. Може и да не и стига горивото.
Дросела чистен ли е? Адаптира ли се?

Много ясно, че има значение, къде слагаш кабелите. :biggrin
На бобината имаш букви а,б,ц,д, цилиндрите се броят от ремъка надясно, 1,2,3,4 свързваш буквите по реда на номерата. а-1, б-2, ц-3, д-4.

На празен ход прекъсва ли, клати ли се двигателя, тресе?


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001 прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Вто 11 окт 2016 22:35


Колега freelancer прочетох темата която си пуснал по-рано
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=395603

може ли да споделиш дали си сменял бензиновата помпа, иначе сега се сещам че когато натисна газта се чува едно шумолене сякаш от тръбичка излиза бързо въздух, та започвам да се чудя да не би проблемът да е в подаването на горивото, този шум се чува само когато натисна газта.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001 прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот freelancer » Сря 12 окт 2016 7:35


Сменял съм помпата, но не ми беше проблема в нея, дърпаше ми въздух от PCV клапанчето, преди дросел клапата. Това съскане, което чуваш при рязко натискане на педала на газта е от дросел клапата, но си провери всички вакууми, включително и този към сервоусилвателя на спирачките, има един маркуч от пластмаса, който се цепи.
Щом ти прави такива номера огледай на рейката по средата е регулатора за налягането на горивото, към него има една вакуум тръбичка от всмукателния колектор, виж за спукан, сцепен маркуч някъде и измери налягането на горивото.
За да ти дава грешка на всички цилиндри, обща грешка, явно смуче отнякъде и не може да направи хубава искра, всичко трябва да е напълно уплътнено, не трябва да има никакви пропуски на въздух.
Ако трака много има вариант и да ти е износен разпределителения вал, чел съм и за подобен случай на намалена мощност.
Намалена мощност може да имаш от липса на гориво и много въздух, малко гориво. С ваг-ком пусни адаптация на дросела и преди това го изчисти, ако не е чистен скоро.
8 клапана ли е или 16? Код на двигателя?
Лампа да ти е светила на таблото? EPC ли CHECK engine?
Би трябвало да светне, ако пада налягането във всмукателния колектор под допустимото, дава грешка и за МАП сензора и за ламбда сондата.
С газова уредба ли си или не?


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Чет 13 окт 2016 12:05


Колега благодаря за отделеното време и отговорите, вчера прегледах кабелите за свещите и се оказа че 2 и 3-ти са разменени, местата по старата бобина са:

C(3) <-> A(1)
B(2) <-> D(4)

оправих ги и понатъпках вакумните маркучи отново, след това имах малко работа на 40 км. от вкъщи като покарах 15-20км. промяна сякаш нямаше, а после колата започна да си набира нормално, но на връщане на няколко пъти оборотите пак падаха но като цяло колата работеше по добре от последните 3-4 дена.
Вчера опитах да пусна адаптация на дросел клапата на VAG-COM но програмата ми е в триал версия и ми иска регистрация и пари за тази опция :( , иначе лампата на двигателя ми светва от 6-7 месеца но загасва след няколко минути, тествах със vagcom и резултата беше проблем със ламбда сондата, сондата е смених преди около два месец но vagcom пак ми дава грешка със сондата на всеки 400-450 километра. В момента лампата мига като тръгна и след 5-6 киломента започва да свети постоянно, но vagcom ми дава само една грешка:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00--
нямам газова уредба.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот freelancer » Чет 13 окт 2016 13:36


Като светне ЕРС то я изрежи над 3000 оборота и ще изгасне, това означава, че смуче въздух отнякъде, остава да намериш откъде.
Ако свети ЕРС имаш грешка за МАП сензора освен за ламбдата, не го сменяй, това е нормално и означава, че работи.
На празен ход падат оборотите от време на време, гасне при първо палене, студен двигател.
Грешката за ламбдата е нормална, няма страшно и аз се набутах с една ламбда. :biggrin
И бобина, и кабели и свещи и бензинова помпа и още много други неща. :mhihi
Първото нещо е да си намериш читав софтуер, след, като имаш кабел, какво ти пише на кабела? намери си софт за този кабел иначе ще се скапе кабела.
Трябва първо да адаптираш дросела, за да го провериш дали работи и дали проблема не е в него, ако си дава АД ОК, значи не базикай дросела, под него има О пръстен, после провери вакуумите към дросела до сепаратора, с едно клапанче преди него, вакуума към сервоусилвателя на спирачките и смени О пръстените на всмукателния колектор. Отнякъде ти влиза въздух, за това ламбдата ти дава грешка!
Когато датчиците ти дават грешки, това не означава винаги, че проблема е в тях, те просто отчитат стойностите, които са грешни вследствие на нещо друго, а компа няма как да разбере дали имаш изваден вакуум или сондата е заминала и за това пише, че проблема е в сондата.
Провери вакуумите от сепаратора до дросела, от резервоара, от канистър клапанчето до дросела, виж и маркуча на капака на клапаните, който отива във въздушния филтър, всичко трябва да е здраво!
Не е зле да си измериш и налягането на горивото, за да изключиш ниско налягане на горивото поради някакъв друг проблем.
На празен ход влез в 033 блок и кажи какво дава? Колко са процентите?
Свали МАП сензора, отляво на всмукателя е държи се на две рапидки, може и да е задънен с масло.
Ваг-ком, колко ти дава да е налягането?
Колко лампи имаш? ЕРС и? Имаш ли ЧЕК ЕНДЖИН? :biggrin
Двигателите са същите, но има малки разлики, пък и се налага да я оправяме онлайн, за това те питам.


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Чет 13 окт 2016 14:24


Кабелът ми е KKL VAG-COM for 409.1 CE, ще се пробвам да намеря читав софтуер за него и тогава ще направя тестовете и адаптацията на дросел клапата, скоро ще дам и отговор и на останалите ти въпроси.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот freelancer » Чет 13 окт 2016 15:05


Качва ли ти масло във въздушния филтър, трака ли много? За тракането може да са повдигачи или кофти масло, да ти е светила лампата за маслото?


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Чет 13 окт 2016 17:44


Така от къде да започна, първо намерих програмата със екстрите, малко объркващо беше но е подкарах. След сканирането ми даде и още една грешка, явно триал версията е показвала само първата, а след като адаптацията на дросел клапата не тръгна/стана и ми даде и трета грешка.

Address 01: Engine
Controller: 030 906 032 CE
Component: ME7.5.10 3541
Coding: 00021
Shop #: WSC 00788
3 Faults Found:
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started P1579 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 35-00 - -
Readiness: 1110 0101

Проблемът на вторият цилиндър се оказа свеща, като е извадих беше много обгоряла и мръсна(сменях свещите преди 5-6 месеца) почистих е и е сложих на мястото на първата, след ново сканиране ми даде грешка със първият цилиндър, утре ще отида да си купя нови свещи.
Не можах да направя адаптация на дроселовата клапа, не знам дали кода на който е търсих беше грешен или има проблем със клапата. По тубата гледах един клип в който адаптацията е правиха на 98 група/канал, но там нищо не показа, на друг клип е правиха на 60-ти, ако знаеш на кой канал се прави адаптацията можеш ли да ми кажеш и да е тествам.
Резултата от теста е:
1.jpeg
Снимка


Вчера сменях въздушните филтри, бяха мръсни но нямаше следи от масло по тях. Двигателя не трака, като изключим проблемите със падането на оборотите е добре, утре като сменя свещите ще пиша за резултатите.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот freelancer » Чет 13 окт 2016 19:05


Engine->Measuring settings->Block 060->Basic settings, започва адаптация, след, като даде ADP OK, изчакваш задължително 2 минути, защото се донаглася, нямам идея, защо, но го прави, Done OK и тва е!
Преди това отиваш в Engine и изчистваш грешките, Fault codes мисля, че беше, двигателя трябва да е загрял, над 5 градуса, най-добре на работна температура, да не работи, само на контакт се прави адаптацията.

Според мен проблема ти е решен, почнах да сънувам полота. :mhihi
Направи адаптацията, както съм ти я описал по-горе, но според мен клапата е капут.
След сканиране триеш грешките, нали? Clear DTC codes.
Пробвай още веднъж да адаптираш клапата и ако не се оправи почистване на пътечките и профилактика, ако не стане, друга клапа, с колко тръбички е твоята, имам работеща клапа, пиши ми на лични, ако решиш.
Не се хаби, ако клапата не се адаптира, там ти е проблема на 100%, за всеки случай си провери кабелите и буксата, но мисля, че щеше да даде грешка за прекъснат кабел.
Ламбдата ти показва голямо напрежение, имаш много богата смес, за това цапа свещите, виж и колко ти показва температурния датчик за всеки случай, но за мен проблема е изцяло в клапата, явно не се отваря достатъчно. :c020
Чистил ли си клапата?


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Нед 16 окт 2016 23:37


Колега freelancer докъде стигнах, в Петък свалих и почистих дросел клапата,беше ужасно мръсна.

3.jpeg
кола 3

5.jpeg
кола 5

6.jpeg
кола 6


После направих адаптиране на дросел клапата (трябва да се прави на изключен двигател, в противен случай дава грешка), после покарах колата и усетих разликата, колата набираше по-добре от както е купих даже, на свободна оборотите заковаваха на 750 и не мърдаха, а двигателя почти не се чуваше когато колата работеше на място.
За съжаляние се появиха други проблеми, след чистене на грешките чек лампичката ми светва след около 70-80 км., а грешките който показва са:
7.jpeg
седем


Първата грешка е стара и заради нея смених двете ламбда сонди, но не се оправя, когато беше само тя лампата ми светваше на 400-500 км. и изгасваше след няколко минути. Втората грешка е нова и се появи едва сега. Направих няколко теста на ламбда сондата, по-долните снимки да ти говорят нещо

8.jpeg
осем


llyubo
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2015 17:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот llyubo » Нед 16 окт 2016 23:44


9.jpeg
девет

10.jpeg
десет

11.jpeg
единадесет



Освен новата грешка ми се появи и един кофти звук като хър-хър-хър, в предната част на колата, появява се рядко и само гогато съм на скорост, изчезва веднага щом натисна съединителя леко, звучи сякаш се нещо се търка леко, мисля че е нещо което не съм захванал хубаво, но се чудя защо изчезва веднага щом натисна съединителя и после не се появява, но като цяло колата върви перфектно.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2001г. 1.0 л. - Прекъсва на ход, трудно набира скорост на изнагорнище оборотите падат

Мнениеот freelancer » Вто 18 окт 2016 7:30


Виж си кабелите на регулиращата ламбда сонда, подгрева явно не работи, може проблема да е в самата ламбда сонда. Имаш четири кабела - сив, черен и два бели, белите са ти подгрева.
Във ваг-ком на 030 блок имаш три единици, като запалиш трябва да имаш 111, гледаш дали първата единица я има и след време започва да се сменя, за малко става на нула и после пак единица.
Махаш буксата на сондата и гледаш на подгрева какво напрежение имаш, моето беше около 14,3 волта след запалване. На кабелите на сондата, двата бели трябва да имаш около 10 ома съпротивление.
Купи си мултицет, ако нямаш.
Другата грешка за ЕВАП клапана, канистъра просто я изтрий, тя по някой път се получава, когато превключваш каналите на ваг-ком. За сега не я гледай, първо си виж подгрева.
Другият шум за, който говориш, според мен може да е от аксиалния лагер, щом, като натиснеш съединителя и шума спира и няма връзка с грешките в двигателя.
След, като си разкачал ламбда сондата ще ти набие грешки, изтрий ги, задължително след пробата.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта