подгревен горивен филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 19 фев 2008 19:59


хубавото при тези филтри е че самия филтърен елемент може да се подменя отделно - като част от целия филтър и струва доста евтино. Отделно май съществува механизъм за дрениране на филтрираната вода. Предполагам няма да се намери никой с такъв/подобен филтър че да даде малко впечатления за стартирането през зимата и обслужването на филтъра.




Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 19 фев 2008 21:26


MAHLE/KNECHT
Diesel Fuel Filters

"In order to prevent paraffin separation and clogging of the filter at low ambient temperatures, pre-warming with electric heating elements is used in our fuel filters"

изглежда MAHLE вече са помислили за вграждане на електрически подгревни елементи във филтрите си за дизелови двигатели (чрез които се избягва сепарирането на парафина при по-ниски температури на околоната среда, водещи до запушване на филтъра). От чисто любопитство поисках от MAHLE Австрия информация дали се произвеждат такива за Passat B5 (3B) и евентуално да ми дадат някакъв модел/номер.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Вто 19 фев 2008 21:42


Аз ползвам такъв филтър. Фабрично е вграден. Има нагревател ( дебела букса на корпуса) и термодатчик (по-тънки кабели). Този нагревател работи само когато датчика отчете температура под -6 градуса във филтъра. До сега нафтата не ми е замръзвала отпред. Замръзва един път на изхода на резервара.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 20 фев 2008 10:13


MamaMy написа:Аз ползвам такъв филтър. Фабрично е вграден. Има нагревател ( дебела букса на корпуса) и термодатчик (по-тънки кабели). Този нагревател работи само когато датчика отчете температура под -6 градуса във филтъра. До сега нафтата не ми е замръзвала отпред. Замръзва един път на изхода на резервара.


Но това е за Опел.
А дали имаше и фабрично къде да му ръгнеш кабелите за подгряване ? Аз лично нямам идея на Глоф да има такова нещо.


Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Мнениеот Svetlix » Сря 20 фев 2008 11:01


Adnan написа:
MamaMy написа:Аз ползвам такъв филтър. Фабрично е вграден. Има нагревател ( дебела букса на корпуса) и термодатчик (по-тънки кабели). Този нагревател работи само когато датчика отчете температура под -6 градуса във филтъра. До сега нафтата не ми е замръзвала отпред. Замръзва един път на изхода на резервара.


Но това е за Опел.


Isuzu :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 20 фев 2008 13:20


fichtenweg написа:сподели някои по-подходящи средства срещу желирането. Също няма да е лошо ако посъветваш дали има такива, които трябва да се избягват. Винаги съм искал да ползвам такива, но същевременно съм се опасявал от някакви последващи отрицателни ефекти (и последващи ремонти). С други думи какви е наи-безопасно да се ползват.

Откакто карам дизелов автомобил (скоро ще станат 3 години) ползвам на Liqui Moly - Diesel Fleiss Fit. Препоръчвам да е специализирана добавката за предотвратяване на желирането, и да не е от световно неизвестна марка. По съвети на стари дизелджии се слага (в краен случай) бензин, или газ за горене, но аз не бих рискувал. Особеността е, че добавката се слага преди нафтата да се е желирала - след това няма ефект. Последно когато си я купувах продавача ми обърна внимание (и тогава прочетох) че и самата добавка трябва да се държи на топло (в смисъл да не замръзва), но вече трета зима си я возя в багажника, и нямам проблеми.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Сря 20 фев 2008 14:33


DIESEL fließ-fit

Verhindert das Wachstum von Paraffinkristallen im Diesel, die im Winterbetrieb zum Versulzen des Dieselkraftstoffs führen und Filter sowie Kraftstoffleitungen verstopfen. Diesel fließ-fit macht den Dieselkraftstoff wintersicher bis -- 31 °C. Für hohe Wirtschaftlichkeit und Betriebssicherheit.
Einsatz: Für alle Dieselkraftstoff-Qualitäten zum sicheren kältebedingten Winterbetrieb. 150 ml ausreichend für 40 bis 75 l Dieselkraftstoff. Die Zugabe ist nur wirksam, wenn es vor dem Versulzen des Dieselkraftstoffes (um 0 °C) zugegeben wird.

Изображение
Изображение

Звучи много добре,
ето как се препоръчва ползването му: 150 мл. на 40 до 75 литра гориво. Предотвратява растежа на кристалите парафин по цялата горивна магистрала, които са явно причината за желирането на горивото през зимата . Защита до -31 градуса °C.

(тук в указанията също не пише нищо препаратите да се държат на топло)

DIESEL fließ-fit k (това е всъщност първата картинка (без мерилната приставка))
за този продукт дават разреждане 1:1000


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 20 фев 2008 15:53


Svetlix написа:
Adnan написа:
MamaMy написа:...


Но това е за Опел.


Isuzu :)


И последно имаше ли къде да се включат кабелите за подгряване или се нагаждаше нещо.
Ако може да споделите и цена на този филтър за догодина преди зимата много сериозно мисля да си закупя.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 20 фев 2008 16:25


Аз нещо обаче не му схващам идеята на тоя филтър.Ква ти е далаверата в филтъра нафтата да е течна ,като по горивопроводите и резервоара замръзне.Ще запалиш ще изкараш 3-4 километра и ще загаснеш със суха помпа.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Сря 20 фев 2008 17:42


ами нали по-горе бях писал:

чрез електрическите подгревни елементи във филтрите за дизелови двигатели се избягва сепарирането на парафина при по-ниски температури на околоната среда, водещи до запушване на филтъра


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 20 фев 2008 18:03


Rabbit_TDI написа:Аз нещо обаче не му схващам идеята на тоя филтър.Ква ти е далаверата в филтъра нафтата да е течна ,като по горивопроводите и резервоара замръзне.Ще запалиш ще изкараш 3-4 километра и ще загаснеш със суха помпа.


Затова при студен климат задължително се ползват антижелиращи добавки. По принцип рафинериите трябва да добавят такива химии към горивото, но за да сме 100% застраховани срещу желиране е добре да слагаме и ние подобни добавки. Относно електрическото затопляне на филтъра, това е просто още една застраховка, която си струва парите, мисля.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Сря 20 фев 2008 19:28


Kalin72 написа:Относно електрическото затопляне на филтъра, това е просто още една застраховка, която си струва парите, мисля.


Абсолютно!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 20 фев 2008 20:15


Само да добавя, че съм ползвал разфасовка от 1 литър, и разреждане 1:1000.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 20 фев 2008 20:29


fichtenweg написа:
Kalin72 написа:Относно електрическото затопляне на филтъра, това е просто още една застраховка, която си струва парите, мисля.


Абсолютно!

Според мен не си заслужава усилията за да предпазва само евентуално запушване на филтъра :?


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Сря 20 фев 2008 21:17


Според наблюдения на Пасата на колегата, при него замръзва редовно и само във филтъра. Явно това е слабо звено. Той припалва само за 5-10 секунди сутрин и гасне. Гледа въздуха в тръбите и тича за шишета с топла вода. При мен е фабрично монтиран подгряващия филтър. Аз не съм пипал нищо. Проверявам всяка есен дали е здрав нагревателя и толкова. Може би по моргите може да се намерят такива тела и едва ли са много скъпи като ги гледам.

PP Ето и схемата. Оказа се, че датчика е прост термо ключ който управлява едно реле. Гледайте в дясно U12 :
Изображение



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rmk и 19 госта