Водна помпа или термостат-решено/проблем в изпарител на АГУ/
Водна помпа или термостат-решено/проблем в изпарител на АГУ/
Колеги, проблема е следния: Паля и тръгвам на газ. След 5 мин. колата взе да придърпва и гасне. Установих, че изпарителя е студен (заледен), горния маркуч на радиатора е горещ, а долния студен. От капачката на радиатора започна за изтича горещ антифриз. Не зная много за големия и малкия кръг на охладителната система, но считам че изпарителят трябва да е горещ, дори и да е отказал термостата. Може би водната помпа се е скапала и не върти течността. Ще бъда благодарен за съвети. Апропо, оставих колата в сервиз, надявам се че ще установят точно проблема.
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
Антифриза на колко години е? Да не си слагал наскоро някоя добавка за запушване на течове? Питам те защото аз преди време си сложих някакъв антифриз ментак и прахообразна добавка за течове супер неизвестна марка и след време и при мен изпарителя взе да замръзва. Като погледнах казанчето
: малее такава мътилка не бях виждал. Като го източих на дъното беше останал 1 пръст кал! Наложи се 15 пъти да си промивам системата докато взе да излиза чиста вода. После нов антифриз, но читав! И нямам вече никакви проблеми.

- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Водната помпа не можи да спре ако не е скъсан ремъка.Според мен имаш въздух в системата.При мен се получи същото когато смених антифриза.Аз го оправих така:на запален мотор се откача единия от маркучите които влиза в изпарителя и се остава отворен докато потече антифриз,следва леко изфорсиране и проблема е решен.
- madmen
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Колега , как да ти кажа "ползвай търсачката" .
Скоро писах в една друга тема за Голф как се разпробива отвор на входа на маркуча за обезвъздушаване.
А ти е замръзнал изпарителя и по друга причина ... предполагам няма да ти е голям разход да палиш на бензин
Айде да те улесня: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=9832
Скоро писах в една друга тема за Голф как се разпробива отвор на входа на маркуча за обезвъздушаване.
А ти е замръзнал изпарителя и по друга причина ... предполагам няма да ти е голям разход да палиш на бензин

Айде да те улесня: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=9832
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Achim Lauritzen написа:Водната помпа не можи да спре ако не е скъсан ремъка.Според мен имаш въздух в системата.При мен се получи същото когато смених антифриза.Аз го оправих така:на запален мотор се откача единия от маркучите които влиза в изпарителя и се остава отворен докато потече антифриз,следва леко изфорсиране и проблема е решен.
Колега,помпата ти може да неработи дори,ако на външен вид всичко ти е изправно.На Пассата се получи така,че изпарителя започна да замръзва и мотора си повиши работната температура на 110гр(нормални 90-93).Оказа се,че турбинката на помпата беше превъртяла на оста.Външно всичко се върти,но реално вътре антифриза не циркулира.А при теб има ли парно когато изпарителя е заледен?
Благодаря за отговорите! Колата е Jetta 1, двигател 1,5 - 70 к. с. Охладителната система няма отделелно разширително казанче, а на самия радиатор отстрани има разширение, отгоре с капачка, което служи за разширителен съд. Радиатора и капачката са нови - сменени преди 2 седмици. Антифриза също е нов - руски, готов за употреба. Още след като смених радиатора, започна да изкарва част от антифриза през капачката, дори при студен двигател. Дали пък не е скапан новия радиатор или има проблем с гарнитурата? А не паля на бензин не заради икономия, а защото е задръстен резервоара. Ще видим какво ще кажат от сервиза. Поръчал съм да изчистят и резервоара, въпреки че миналата зима карах само на газ - палеше от раз и при - 16 градуса.
Да приключим темата, като докладвам резултата: Целият проблем се оказа в изпарителя. Поради постоянно палене и каране на газ, мембраните са се скапали, в охладителната система са навлизали газове от изпарителя. В резултат на това се получава по-високо налягане, въздужен "джоб", замръзване на изпарителя и пр.
Ако някой има загуби на охладителна течност и кара на газ, може да търси проблема в изпарителя. Мисля че се установява по наличието на мехури и миризмата на газ в разширителния съд.
Ако някой има загуби на охладителна течност и кара на газ, може да търси проблема в изпарителя. Мисля че се установява по наличието на мехури и миризмата на газ в разширителния съд.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта