Водна помпа или термостат-решено/проблем в изпарител на АГУ/

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Водна помпа или термостат-решено/проблем в изпарител на АГУ/

Мнениеот Viso » Пон 14 ное 2005 16:56


Колеги, проблема е следния: Паля и тръгвам на газ. След 5 мин. колата взе да придърпва и гасне. Установих, че изпарителя е студен (заледен), горния маркуч на радиатора е горещ, а долния студен. От капачката на радиатора започна за изтича горещ антифриз. Не зная много за големия и малкия кръг на охладителната система, но считам че изпарителят трябва да е горещ, дори и да е отказал термостата. Може би водната помпа се е скапала и не върти течността. Ще бъда благодарен за съвети. Апропо, оставих колата в сервиз, надявам се че ще установят точно проблема.




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 14 ное 2005 19:03


А каква е колата?


Потребителски аватар
iceberg
Мнения: 142
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
Двигател: BMM 2009
Местоположение: София

Мнениеот iceberg » Пон 14 ное 2005 20:39


Антифриза на колко години е? Да не си слагал наскоро някоя добавка за запушване на течове? Питам те защото аз преди време си сложих някакъв антифриз ментак и прахообразна добавка за течове супер неизвестна марка и след време и при мен изпарителя взе да замръзва. Като погледнах казанчето :shock: малее такава мътилка не бях виждал. Като го източих на дъното беше останал 1 пръст кал! Наложи се 15 пъти да си промивам системата докато взе да излиза чиста вода. После нов антифриз, но читав! И нямам вече никакви проблеми.


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Пон 14 ное 2005 20:42


vasstop написа:А...?



фолце сигуррррр Mr Green Fun

кажи речи - термостата по лесно се проверява, пък новия антифриз е задължителен


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 14 ное 2005 21:03


почти съм сигурен че е запушен маркуча на преливника


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 14 ное 2005 21:37


Водната помпа не можи да спре ако не е скъсан ремъка.Според мен имаш въздух в системата.При мен се получи същото когато смених антифриза.Аз го оправих така:на запален мотор се откача единия от маркучите които влиза в изпарителя и се остава отворен докато потече антифриз,следва леко изфорсиране и проблема е решен.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Вто 15 ное 2005 8:21


Колега , как да ти кажа "ползвай търсачката" .
Скоро писах в една друга тема за Голф как се разпробива отвор на входа на маркуча за обезвъздушаване.
А ти е замръзнал изпарителя и по друга причина ... предполагам няма да ти е голям разход да палиш на бензин :idea:

Айде да те улесня: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=9832


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 15 ное 2005 8:40


Achim Lauritzen написа:Водната помпа не можи да спре ако не е скъсан ремъка.Според мен имаш въздух в системата.При мен се получи същото когато смених антифриза.Аз го оправих така:на запален мотор се откача единия от маркучите които влиза в изпарителя и се остава отворен докато потече антифриз,следва леко изфорсиране и проблема е решен.

Колега,помпата ти може да неработи дори,ако на външен вид всичко ти е изправно.На Пассата се получи така,че изпарителя започна да замръзва и мотора си повиши работната температура на 110гр(нормални 90-93).Оказа се,че турбинката на помпата беше превъртяла на оста.Външно всичко се върти,но реално вътре антифриза не циркулира.А при теб има ли парно когато изпарителя е заледен?


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Viso » Вто 15 ное 2005 8:42


Благодаря за отговорите! Колата е Jetta 1, двигател 1,5 - 70 к. с. Охладителната система няма отделелно разширително казанче, а на самия радиатор отстрани има разширение, отгоре с капачка, което служи за разширителен съд. Радиатора и капачката са нови - сменени преди 2 седмици. Антифриза също е нов - руски, готов за употреба. Още след като смених радиатора, започна да изкарва част от антифриза през капачката, дори при студен двигател. Дали пък не е скапан новия радиатор или има проблем с гарнитурата? А не паля на бензин не заради икономия, а защото е задръстен резервоара. Ще видим какво ще кажат от сервиза. Поръчал съм да изчистят и резервоара, въпреки че миналата зима карах само на газ - палеше от раз и при - 16 градуса.


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Viso » Вто 22 ное 2005 14:22


Да приключим темата, като докладвам резултата: Целият проблем се оказа в изпарителя. Поради постоянно палене и каране на газ, мембраните са се скапали, в охладителната система са навлизали газове от изпарителя. В резултат на това се получава по-високо налягане, въздужен "джоб", замръзване на изпарителя и пр.
Ако някой има загуби на охладителна течност и кара на газ, може да търси проблема в изпарителя. Мисля че се установява по наличието на мехури и миризмата на газ в разширителния съд.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта