Идеи за MAF сензор.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
asen0v
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Варна
Идеи за MAF сензор.
Здравейте на всички. Дойде и моето време да сменям MAF датчик. Не разбирам много от автомобили, но пък от жички и електроника горе-долу поназнайвам
Цената на въпросния датчик за моя автомобил е над 500лв. Елемента който се "износва" е един обикновен терморезистор. Е може и да не е много обикновен, но реалната му цена е не повече от 20 стотинки във всеки магазин за радио електроника. Та сега да мина направо към въпроса. Някой има ли си на представа как точно да замеря оригиналния термистор, за да търся из магазините точно такъв? Никога не съм се занимавал с термо полупроводници и не съм наясно дори в какво се различават техните характеристики. Предполагам, че някои променят съпротивлението обратно пропорционално със температурата, а други правопропорционално. Вероятно има и разлика в стойностите на съпротивление, както и в линейността с която се променя то. Идеята ми беше ако има някакъв начин, който се надявам задружно да открием, да успеем да остановим точно от какъв вид и с какви характеристики е използвания в оригиналния hitachi MAF sensor терморезистор. След това ще си закупя същия от магазините за радио елементи(ако го намеря), ще го запоя на мястото на износения оригинален и ако тръгне, много, ама много ще се радвам
Естественно ако всичко мине добре и издържи достатъчно време, ще опиша модела и всички подробности, за да можем всички ние когато ни поискат 500лв за датчик да им покажем един голям, мазен среден пръст. Има опция при закупуването на нов датчик, да върнеш твоя и те да ти го заменят с рециклиран такъв след стабилно доплащане разбира се. Процедурата по рециклирането е точно гореописаната от мен. Само дето аз не знам какъв точно термистор да сложа там
Ако някой е по-запознат с термисторите, моля да даде малко светлина, как можем точно да определим стойностите на оригиналния. Благодаря предварително 
- K_Power
- Мнения: 750
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
АДИ, това трябва да е 2.0 8 клапан? Нали така!?
Купуваш си един втора ръка за 60-70лв и го слагаш! На теб дебитомера ти се е преебал! Цялото това нещо ти се казва VAF - Volume Air Flow, което включва следните сензори: IAT - Inlet Air Temperature, MAF - Mass Air Flow! ИАТ ти мери температурата на входящия въздух, при различна температура си променя съпротивлението, маф трябва да ти е клапанен тип, които при определено засмукване клапата се мести, откъдето си променя съпротивлението и подава сигнал в ЕКУ-то/като ИАТ и всички други сензори за мотора/, където от аналогови сигнали се преобразуват в цифрови, от там при определената стойност, която е подал маф-а, заедно с ламбда сондата, ИАТ сензора, температурния сензор, в епрома е записано колко гориво трябва да пусне и кога!
Крисо!
Купуваш си един втора ръка за 60-70лв и го слагаш! На теб дебитомера ти се е преебал! Цялото това нещо ти се казва VAF - Volume Air Flow, което включва следните сензори: IAT - Inlet Air Temperature, MAF - Mass Air Flow! ИАТ ти мери температурата на входящия въздух, при различна температура си променя съпротивлението, маф трябва да ти е клапанен тип, които при определено засмукване клапата се мести, откъдето си променя съпротивлението и подава сигнал в ЕКУ-то/като ИАТ и всички други сензори за мотора/, където от аналогови сигнали се преобразуват в цифрови, от там при определената стойност, която е подал маф-а, заедно с ламбда сондата, ИАТ сензора, температурния сензор, в епрома е записано колко гориво трябва да пусне и кога!
Крисо!
-
asen0v
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Варна
Ами не е еклапанен тип. И информацията която подава на екуто е честотна. Не е като при някои други, просто диапазон от 0 до 5 волта, а тук е с честота в килохерци. Мисля, че моят IAT е отделно от маф-а .
Сензора е ето това
А иначе в краен случай и аз ще си купя от моргата, но най-удачния вариант е да се "рециклира" собственоръчно. Операцията не е сложна
Лошото е че незнам стойностите на оригиналния терморезистор.
Сензора е ето това
А иначе в краен случай и аз ще си купя от моргата, но най-удачния вариант е да се "рециклира" собственоръчно. Операцията не е сложна
-
asen0v
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Варна
Вече намерих нужната информация. Първо търсих в аутодата, но не пишеше нищо за стойностите на термистора. Обаче във vivid workshop ги пише. 10Kohm при 0 градуса по целзий и 100ohm при 100 градуса. Можело и да е обратното в зависимост от пропорционалността на използвания елемент. Утре ще установя моя дали е с позитивна или негативна пропорционалност. В близките дни ще се запася с един датчик на заем от моргата, че ако нещо се оцапа с моя да имам резервен. Тогава ще пробвам идеята си и ще пиша отново когато имам резултати. Благодаря на K_Power за отговора. Още предложения, но конкретно по темата са добре дошли 
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Изтрито.....
Последна промяна от designer1 на Пет 27 май 2011 12:53, променено общо 1 път.
Re: Идеи за MAF сензор.
Колеги имам питане за МАФ сензора на АВФ мотор пасат ПД 131. След като купих колата имам проблем с вървенето. За да тръгне трябва да задържа педала на газта около 2000 об. и после се изстрелва, ако натисна нормално забива и не върви. Та ми направи впечатление, че МАФ е развиван и е недобре завит. След като смених въздушния филтър и развих МАФ ми направи впечатление, че от едната страна има 2 метални пинчета и е нарисувано на пластмасата синвол на резистор, но резистора го няма (терморезистор). Това нормално ли е ? Защото снимки на други МАФ сензори имат запоен терморезистор там. Тоест моя да не е счупен ?
-
alarma_bg11
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 10 сеп 2014 11:50
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Идеи за MAF сензор.
20 градуса: 2250-3000 ома
30 градуса: 1500-2000 ома
40 градуса: 1000-1500 ома
60 градуса: 550-675 ома
80 градуса: 275-375 ома
30 градуса: 1500-2000 ома
40 градуса: 1000-1500 ома
60 градуса: 550-675 ома
80 градуса: 275-375 ома
- Vasseto
- Мнения: 2716
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Идеи за MAF сензор.
Здраей колега,
и аз сеоглеждах за същата операция и най-накрая си купих нов сензор. Ето ти нещо за четене.
Поздрави!
и аз сеоглеждах за същата операция и най-накрая си купих нов сензор. Ето ти нещо за четене.
Поздрави!
- Прикачени файлове
-
- Luchtmassameter_storing.rar
- (220.13 KиБ) Свален 227 пъти
-
- Pierburg-SI0081-Air Mass Sensor Test Cable Info.pdf
- (132.63 KиБ) Свален 450 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта