1Z-почистване на дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
masterbench
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

1Z-почистване на дебитомер

Мнениеот masterbench » Нед 23 мар 2008 21:30


Пускам темата, за да могат всички колеги, които имат подобни проблеми да се "самообслужат" без да обикалят по сервизи и майстори! Та след зачестилите "астматични" пристъпи на моето голфе,а именно:трудно набиране,до 120 що годе прилично,и от там с много мъка до 140мах, по обороти от 1000-2000 много зле, от 2000 на горе с помоща на турбото нещо се случва,но крайно не задоволително.Първо-запуших ЕГР-а(в колекторите никакви сажди (браво на Rabbit_tdi за изчерпателната тема) колата е на 180000 и до момента по мотора нищо не е правено) и турбото почна да се чува доста ясно ,но във вървенето никаква промяна!Извадих буксата на дебитомера и никаква промяна ,мотора си работи както преди.Свалих дебитомера да го изчистя,защото никога не съм го правил.Чистил съм на доста бензинови коли и ефект винаги е имало(пада разхода и се подобрява работата на мотора)И срам-не срам ,ще покажа в, какво състояние се намираше :oops: Дупките на мрежата бяха почти запушени и незнам как е влизал въздух в мотора.Разлепих тая от към страната на филтъра и го изчистих с кореселин, вътре имаше 1мм налепи(а тоя дебитомер е само на 90000),после залепих мрежичката обратно с поялник.Разликата във вървенето след изчистването беше потресаваща,до 160 си набираше без да се замисли :D На първата снимка е от дясно,то си личи,а с другия карах преди година. Размазаното по мрежичката е нарочно ,някой да не си помисли че е бил толкова запушен!!! ИзображениеИзображениеИзображение




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Нед 23 мар 2008 22:22


Ако се кара с хубави филтри и се сменят на 10к не би се стигнало до тук.(мое лично мнение) :wink:


Потребителски аватар
masterbench
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот masterbench » Нед 23 мар 2008 22:42


andonov написа:Ако се кара с хубави филтри и се сменят на 10к не би се стигнало до тук.(мое лично мнение) :wink:
Ако е Филтрон го сменям на 5000 ,MAN на 7-8000 и през 2-3000 ги духам с въздух.Дебитомера е на 140000км допуснал съм грешка :oops:


Потребителски аватар
pasho
Мнения: 173
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pasho » Нед 23 мар 2008 22:46


благодарение на Ventoman и моя е чист :D


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Нед 23 мар 2008 22:49


Аз не обвинявам теб колега а тези които са я карали преди това.Моята я наблюдавам от 40к и за сега не забелязвам зацапване.Колата е като жената - колкото я караш по-добре и става но иска поддръжка. :lol:


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Bundy » Пон 24 мар 2008 0:03


един тъп въпрос..... Къде се намира дебитомера.... ама обяснете така че да го намеря.... Не чаткам много от коли но ми е мерак да се понауча...

П.П. Със същият двигател съм 1Z....
Аз с моята вдигам 160-170 обаче на ниските обороти на 3 или 4 като изпреварвам ми се струва че бавно набира.... Пак ли с дебитомер е свързано или просто ми се струва?


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Bundy » Пон 24 мар 2008 18:34


някой?????


Потребителски аватар
masterbench
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот masterbench » Пон 24 мар 2008 22:26


Bundy написа:един тъп въпрос..... Къде се намира дебитомера.... ама обяснете така че да го намеря.... Не чаткам много от коли но ми е мерак да се понауча...

П.П. Със същият двигател съм 1Z....
Аз с моята вдигам 160-170 обаче на ниските обороти на 3 или 4 като изпреварвам ми се струва че бавно набира.... Пак ли с дебитомер е свързано или просто ми се струва?
Хванат е за кутията на въздушния филтър с две 6мм болтчета.Под 2000об ,ако набираш не очаквай чудеса :wink:


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

няма ми я мрежата на дебитомера

Мнениеот gicho76 » Нед 30 мар 2008 19:57


от една седмица съм с 1,9TDI - XI.1994г. - 90к.с.
и след обслужването /ремъци, масла и филтри/ взех да преглеждам и други неща, на които може да се направи някаква профилактика и стигнах до дебитомера. След като го свалих видях че въпросната мрежичка, която се сваля за почистване я няма.
1.Мога ли да изрежа от някакъв материал друга мрежа и да я залепя с поялника или поксипол?
2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: няма ми я мрежата на дебитомера

Мнениеот Brezel » Нед 30 мар 2008 20:30


gicho76 написа:от една седмица съм с 1,9TDI - XI.1994г. - 90к.с.
и след обслужването /ремъци, масла и филтри/ взех да преглеждам и други неща, на които може да се направи някаква профилактика и стигнах до дебитомера. След като го свалих видях че въпросната мрежичка, която се сваля за почистване я няма.
1.Мога ли да изрежа от някакъв материал друга мрежа и да я залепя с поялника или поксипол?
2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?


щом разлиак нема значи не работи. Ако го смениш колата ше литне .


Потребителски аватар
BeckoTDI
Мнения: 1486
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
Двигател: BPE-ABK-AAZ
Местоположение: София

Мнениеот BeckoTDI » Нед 30 мар 2008 21:03


А колко струва ориентировъчно, че и моя май е за смяна :roll:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Нед 30 мар 2008 21:19


Sw!zz3r0 написа:А колко струва ориентировъчно, че и моя май е за смяна :roll:


твоя BOSCH ли е или Pierburg ?


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: няма ми я мрежата на дебитомера

Мнениеот gicho76 » Нед 30 мар 2008 21:21


Brezel написа:
gicho76 написа:2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?


щом разлика нема значи не работи. Ако го смениш колата ше литне .

Преди да се ръсна 300лв. може ли да ми отговорите на още нещо:
1.Каква трябва да е разликата при включен/изключен куплунг на дебитомера?
2.В движение или на място се пробва? И как по-точно се разбира крайния резултат - повреден или здрав ?


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: няма ми я мрежата на дебитомера

Мнениеот Ventoman » Нед 30 мар 2008 23:16


gicho76 написа:
Brezel написа:
gicho76 написа:2.Как да разбера дали изобщо дебитомера работи, защото като му махна буксата няма никаква разлика?


щом разлика нема значи не работи. Ако го смениш колата ше литне .

Преди да се ръсна 300лв. може ли да ми отговорите на още нещо:
1.Каква трябва да е разликата при включен/изключен куплунг на дебитомера?
2.В движение или на място се пробва? И как по-точно се разбира крайния резултат - повреден или здрав ?


Като е включен , а е тотално заминал дава стоиност 33 .
Ако изкараш буксата , компютъра си задава стойност около 500 и нещо си , за да може да да да дава гориво да се прибереш .
Перфекната стойност на място е тази която иска компютъра , ако не , или има повреда или механично затапване на ЕГР'а , или дабитомера е тръгнал да се сбогува с колата .
В движение трабва при максимално нтоварване да покрива стоността която иска компютъра , но за всяка кола е идивидуално . Ако не покрива , или е тръгнал да си заминава или...................................... ай да не учим майсторите :D


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: няма ми я мрежата на дебитомера

Мнениеот Stivi » Пон 31 мар 2008 0:13


gicho76 написа:1.Каква трябва да е разликата при включен/изключен куплунг на дебитомера?


Ако караш кола с изправен дебитомер и махнеш буксата все едно изведнъж колата от 90кс /например/ става 45кс. Така че има голяма вероятност като отстраниш проблема да си помислиш че си се качил на ракета :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта