Май нищо не обясних , но дано сте ме разбрали.....
АЕХ 97 .... Проблем обороти
АЕХ 97 .... Проблем обороти
Та колеги относно този проблем съм писал преди. Става въпрос за - когато колата ми е достигнала работната температура на двигателя, в момента, когато се включва и изключва перката на радиатора(да охлади двг) , оборотите ми за 1 секунда падат на 500 и стават отново нормални. Така е и при изключване. Падат до 400-500 оборота после до 1100-1200 и после на 900 оборота. В момента на включване на перката колата работа по различен начин докато не се изключи.
Май нищо не обясних , но дано сте ме разбрали.....

Май нищо не обясних , но дано сте ме разбрали.....
- McLarena1976
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
McLarena1976 написа:Аз съм с АЕР 1.0 ама май имам същия проблем на един светофар преди няколко дена чак ми изгасна колата![]()
![]()
![]()
![]()
Никакъв проблем няма върви си скоро и правих пълна профилактика масла филтри ремъци и т.н.
Моля ако някой е от Варна и има идея къде има свестен токаджия да я провери
Колега по двг., играта на оборотите може и да не е от ел проблем. - имам го и аз. Важното е кога го прави. При мен е при загрял двг. на празен ход само. След диагностикете се оказа че всички датчици са ОК, вкл. и зарядния ток. Компютъра отчете временни обеднявание на горивната смес, при играта на оборотите. Възможните причини са 2 вида - температурния интервал /съответно темп. датчик - изправен, МАП сензор в комбинация с ленива Ламбда сонда - не съм изключил тази възможност, защото сондата ми е ленива според диагностиката, гориван филтър - също не съм го изключил, защото все ми казват, че не е за смяна, защото се чувало как се пълни/ Вторият вид причина - оборотния интервал, в който се получава играенето /насочил съм се да игнорирам влиянието на вакуума в/у клапата - струва ми се че остатъчния ми вакуум е малко, след като угася колата - педала на спирачката веднага става твърд. И накрая остават най - лошите вероятности - износени писти на стъпковото моторче и не дай боже, но само за мен щото се оказа че част от инсталацията ми преди комутатора на бобината е подменяна и вероятно се е палила, което може да е шашнало компа, когато се е случило/ Един съвет - изключвай тези вероятности една по една и то по възможност без да сменяш нищо, освен в краен случай, ако не можеш да продължиш нататък в диагноктиката, без да смениш част /и то почни от най - евтината/ Успех!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
maslinkov написа:след като угася колата - педала на спирачката веднага става твърд.
п.п. Тази работа с чуването на филтъра дето се пълни с бензин е бисер
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Anbuch написа:maslinkov написа:след като угася колата - педала на спирачката веднага става твърд.
От решаването на този проблем бих тръгнал аз. При всички положения, проблеми с вакума биха се отразили на МАП сензора. Все пак той мери вакума и го преобразува в ел.сигнал за да "каже на компа какво е действителното натоварване на двигателят. Една сонда започне ли да отчита твърде бавно - бедна/богата смес значи или нещо по захранването и не е наред или тя самата. Просто невиждам какво би могло да и повлияе да е по-ленива освен тя самата.
п.п. Тази работа с чуването на филтъра дето се пълни с бензин е бисер. Не вярвам някой да успе да чуе един цилиндър с натъпкан "картон" в него ,който освен това си е и напоен с гориво ,как се пълни. То там няма място мравка да пръдне.....
Просто не описах цялата ситуация - реших да сменям горивния филтър, приятеля ми даже го разкачи, но после се оказа, че съм взел филтър със скоби, а не със щипки и понеже си го бях изписал по Интернет направо му го оставих, а той отново ми закачи стария и тогава го чул как се пълни без да угасне колата, та затова сметна, че не е за смяна. По въпроса за МАП сензора - мислиш ли, че ако защипя /ама докрай, а не както сега - частично/ вакуум мъркучето към дроселната клапа играенето на оборотите ще престане? /това смятам да направя днес/
колега изчисти си дроселовата клапа свали я и зачисти добре от сякаде, отвори механизма с моторчето онова отстрани със забчатките и смажи оста на моторчето с масло за шевни машини и го раздвижи добре.След това оплатни гърлото на дросела с изолирбанд понеже уплатнението между филтара и дросела се е скапал вече предполагам и дърпа въздух от там и смени сички маркучи за вакум с нови макар и да изглеждат здрави. След това извади мап сензора в дясно на всмукателния колектор и го почисти с короселин и продухай добре, след това и онова горе клапанчето на във ваздушния филтар горе го промий и него с короселин и продухай след това си провери клапана на десния калник онзи горе на ботуша компенсационния клапан за парите дали бачка и преди цялата операция свали плюсовата клема от акомулатора допри я до миноса и дай на контак за малко да се зачистят грешките в компа и го остави разкачен 20 мин. след почистването запали мотора без да подаваш гас нищо не пипаш поне 15 мин да работи на место сам да си сабере информация компа, след това ако имаш климатик го запали и него на место на първа степен на затворен кръг да работи ше чуваш едно цъкане и промяна на оборотите кат включва компресора запали фаровете на дълги и ги загаси наблюдавай компа дали си изравнява оборотите сам след подаден консуматор и най накрая мрадни малко делкото в нужната посока ако му разбираш естествено,бележи преди да вартиш. Можеш да го мръднеш 1мм към купето и нема ти играят толкос оборотите и да са високи и слагай само 95 бензин от една и съща бензиностанция ако ти е правена центровка на 98 бензин нормално е да ти работи кофти мотора при включен консуматор и сега да си минал на по слаб-моята заради кофти аванс беше намацала сичко в кал и сажди смукателния ми колектор беше мазен кат картер вътре от гадната смес заради зацапани датчици в следствие от кофти аванс и грешно инфо кам еко и си4кото това в един голям кръг балвоч направи това което ти казах и кажи как е. Командния блок за климатика и парното прави доста магарий на оборотите често срештано при 999куб. моторите Също погледни като вариант и именно като ти включи перката осещаш осезаемо оборотите.След тази операция колата ти трябва да вади бяла пара от аспуха първите 1-2 дни докато сабира инфо и гори правилно
- McLarena1976
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Не знам какви стъпки виждаш горе, щото аз освен миене, духане и бинтоване друго не прочетох. Щом си сменил всички филтри, масла и свещи, ако ти се случи нещо необяснимо с оборотите, отиваш при свестен майстор на комп. диагностика и виждате какво не му харесва на компа - ако няма грешки и отклонениня в показанията на сензорите и зарядния ток - значи 99.99% стъпково моторче и плаче за нов дросел. Всичко друго като дай сега да чистим, продухваме и сменяме части една по една си е чиста загуба на време и набутвация.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Някой да му се намира стара, излишна такава клапа:
SIEMENS VDO
408-237-130-004Z, OE 030 133 064 Е от шаси 6NZWY216 164
но свалена не от AER? Идеятя е, че пистите на стъпковото моторче, ще бъдат износени на друго място, поради разлика в оборотите на празен ход - дори е желателно да бъде сеняна точно по повод игра на оборотите на загрял двг. на празен ход, при включване на консуматор. Ако идеята се окаже работеща, просто ще разменяме клапите си като почнат да играят. Моите нормално са 650- 700. Приемам предложения и от срамежливи колеги , които се страхуват да не станат смешни, ако опитът се провали, на лични. За ефекта ще бъдете информирани всички, независимо от резултата. Аз от утре ще изтараша автоморгите на същия принцип - кой бяга от една резервна клапа да си има в колата? Вие сте на ход...Ако го направите в друг град, пишете и вие за резултата.
SIEMENS VDO
408-237-130-004Z, OE 030 133 064 Е от шаси 6NZWY216 164
но свалена не от AER? Идеятя е, че пистите на стъпковото моторче, ще бъдат износени на друго място, поради разлика в оборотите на празен ход - дори е желателно да бъде сеняна точно по повод игра на оборотите на загрял двг. на празен ход, при включване на консуматор. Ако идеята се окаже работеща, просто ще разменяме клапите си като почнат да играят. Моите нормално са 650- 700. Приемам предложения и от срамежливи колеги , които се страхуват да не станат смешни, ако опитът се провали, на лични. За ефекта ще бъдете информирани всички, независимо от резултата. Аз от утре ще изтараша автоморгите на същия принцип - кой бяга от една резервна клапа да си има в колата? Вие сте на ход...Ако го направите в друг град, пишете и вие за резултата.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта