Аз преди голфа имах пежо 205 и шкода фелиция. Продадох шкодата, и си търсех нова кола. По принцип съм голям фен на БМВ. Почти купих една Е30 323, обаче нещо не беше съвсем наред с документите и се отказах. После - за малко една Е30 325ix, много хубава, но това чудовище харчи 15/100... Тъй като обичам да пътувам много, замислих се - дали да си купя мощна кола, която да ми доставя удоволствие, или икономична, дизел, която пък да скъсвам от каране из България. Второто надделя. Почнах да търся дизел. Като фен на БМВ търсех Е30 324ТД, обаче не можах да намеря читаво. Поразрових се из руските форуми, и там не бяха много очаровани точно от този двигател, защото кривял и пукал глави, бил капризен и т.н. За 325ТДС нямах пари, така че се ориентирах към нещо друго. Пак по форумите много хвалеха VW Golf 2 дизелите, особено ТД. И така, в крайна сметка реших да е Голф 2 ТД СБ мотор, с интеркулер. Поръчах на един познат да ми намери такава в Германия. Там бяха по-скъпи от италианските, но за сметка на това - по-поддържани и запазени. Той обаче не можа дори и там да ми намери читава със СБ мотор, и накрая ми докара една много запазена, като от магазина Г2 ТД 1V двигател. Беше на 260000км, гола като пушка, но като излязла от завода. Сложих й интеркулер, малко пипнах двигателя, и завървя като СБ мотор
Сега на този двигател вече съм навъртял 50000км, и е в кабриото, върви даже още повече.
