dobrinb написа:Информационно обслужване също предлагат, при това на много добри цени.
За електронен подпис
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Dessi
- русият голф
- Мнения: 662
- Регистриран на: Пет 08 юни 2007 21:39
- Автомобил: VW Golf 2002
- Двигател: 1.9 TDI ASZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Последна промяна от Dessi на Пон 21 ное 2011 15:23, променено общо 1 път.
- Dessi
- русият голф
- Мнения: 662
- Регистриран на: Пет 08 юни 2007 21:39
- Автомобил: VW Golf 2002
- Двигател: 1.9 TDI ASZ
- Местоположение: София
- Контакти:
sick_fuck написа:Roberta написа:За НОИ още не става!
Айди беИначе е голямо улеснение
Да НОИ работи през булстат а в личен сертификат влиза само ЕГН...до колкото разбрах повечето имате персонални...и ако решите да подавате данни на фирма например нямя да стане за НОИ
Ако някой има и не му е ясно може да ме пита за каквото и да било.
Последна промяна от Dessi на Пон 21 ное 2011 12:48, променено общо 1 път.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
- Dessi
- русият голф
- Мнения: 662
- Регистриран на: Пет 08 юни 2007 21:39
- Автомобил: VW Golf 2002
- Двигател: 1.9 TDI ASZ
- Местоположение: София
- Контакти:
mladvampirTDI написа:Dessi написа:
Да НОИ работи през булстат а в личен сертификат влиза само ЕГН...
Да те питам, защо ЕГН-то трябва да ми е в сертификата, респективно в публичните регистри на доставчика? Питал съм и КРС, ама греда, никой не казва.
Задължително са впесва в сертификата ЕГН...независимо дали е персонален или фирмен.Но има възможност данните да се скрият и нещото ,което се вижда са трите имена сериен номер на сертификата и неговата валидност.
... можеш и сам да видиш едни ограничени данни и не ограничени
http://www.stampit.org/search_ngl.php?
избери си произволно име и ще видиш някои примери.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
mladvampirTDI написа:Dessi написа: ... можеш и сам да видиш едни ограничени данни и не ограничени
Дали? А като се сваля, отворя, получа сертификата?
Това е бъг на Бг законодателството в тази област, така, че нищо не може да се направо, ам е дразнещо да ми знаят всички ЕГН-то.....
при самото подписване на договора за е-подпис трябва изрично да заявиш (ако те предупредят или си чел закона), че не искаш личните ти данни да бъдат публично достъпни. В закона много през пръсти е написано какво и как да бъде публично представено за удостоверяване на валидност, и позволява доста свободно тълкуване от страна на издателя. Вече той преценява кое как да направи, за да защити интереса на клиента, ако изобщо го съобрази. А най-лесното е това което се случва и с подписите и с тъговския регистър: лична информация, данни, телефони, месторабота, е-поща под път и над път в интернет и по разни страници. Добре, че поне гуугъл не рови чак там.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
Ок, аз ще заявя че не искам публично да са ми достъпни данните, ще ме чарджат с некви левчета. Това Ок, ама в сертификата, в DN-а в някой от OU-тата пак ще ми има ЕГН-то, адреса, телефона.... Това ме дразни в цялата схема.
Иначе няма добри, по-добри, най-добри. Сертификатите са им еднакви, дори и алгоритмите който ползват са еднакви, с мааалко отклонение в Инфонотари
.
Иначе няма добри, по-добри, най-добри. Сертификатите са им еднакви, дори и алгоритмите който ползват са еднакви, с мааалко отклонение в Инфонотари
- Dessi
- русият голф
- Мнения: 662
- Регистриран на: Пет 08 юни 2007 21:39
- Автомобил: VW Golf 2002
- Двигател: 1.9 TDI ASZ
- Местоположение: София
- Контакти:
VWGT написа:при самото подписване на договора за е-подпис трябва изрично да заявиш (ако те предупредят или си чел закона), че не искаш личните ти данни да бъдат публично достъпни. В закона много през пръсти е написано какво и как да бъде публично представено за удостоверяване на валидност, и позволява доста свободно тълкуване от страна на издателя. Вече той преценява кое как да направи, за да защити интереса на клиента, ако изобщо го съобрази. А най-лесното е това което се случва и с подписите и с тъговския регистър: лична информация, данни, телефони, месторабота, е-поща под път и над път в интернет и по разни страници. Добре, че поне гуугъл не рови чак там.
Напротив написано е савсем ясно и четливо лицето само преценява иска или не
Не е нужно да си чел зада питаш... винаги тази клауза се коментира с клиента...Някои дори не гледат,какво подписват
http://www.stampit.org/document/788
Последна промяна от Dessi на Пон 21 ное 2011 12:11, променено общо 1 път.
- mladvampirTDI
- Мнения: 1398
- Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sale, UK
- Casamia
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: За електронен подпис
Имам и го ползвам. Заявленията в търговския регистър, осигуровките плащам с него през ЦКБ, а след това и поддавам в НАП декларациите за осигуряването.
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re:
Dessi написа:dobrinb написа:Информационно обслужване също предлагат, при това на много добри цени.
Най-ДОБРИТЕ СМЕ
като сте мн. добри защо не покривате:
http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 51157.aspx
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20374
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За електронен подпис
Аз имам.
Ползвам ги за подаване на документи към НАП, НОИ и т.н., както и за онлайн банкиране. Спестява ми часове нерви и чакане по какви ли не опашки.
До колкото знам по закон всяка фирма с над 35 служителя е задължена да подава документи по електронен път.
Ползвам ги за подаване на документи към НАП, НОИ и т.н., както и за онлайн банкиране. Спестява ми часове нерви и чакане по какви ли не опашки.
До колкото знам по закон всяка фирма с над 35 служителя е задължена да подава документи по електронен път.
- Dessi
- русият голф
- Мнения: 662
- Регистриран на: Пет 08 юни 2007 21:39
- Автомобил: VW Golf 2002
- Двигател: 1.9 TDI ASZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За електронен подпис
Искам да актуализирам малко темата, за тези които се интересуват.
От 01.07.2011 г. влизат в сила изменения и допълнения в Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП), приети със Закона да изменение и допълнение на ЗЕДЕП (обн. ДВ, бр.100/ 2010 г.).
Във тази връзка Ви информирам за следното:
От 01.07.2011 г. удостоверенията за универсален електронен подпис/УУЕП/ ще се наричат удостоверения за квалифициран електронен подпис/УКЕП/.
Основната разлика между удостоверенията за универсален и квалифициран електронен подпис касае вписването в него на персонален идентификатор - ЕГН, БУЛСТАТ, ЕИК, личен номер на чужденеца /ЛНЧ/. Тази информация задължително се вписваше в удостоверението за Универсален електронен подпис. Така доставчиците на различните електронни услуги /НАП и др./ можеха да знаят кой електронен подпис от кое лице се ползва. Съответно и регистрацията за ползване е без ходене на място.
От 01 юли 2011 г. въвеждането на персонален идентификатор в удостоверението за Квалифициран електронен подпис е възможно, но вече не е задължително.
Има две възможности:
- Да НЕ се впише персонален идентификатор:
В този случай получателите на подписаните с квалифициран електронен подпис документи няма да се вижда персонален идентификатор - ЕГН, ЛНЧ, БУЛСТАТ/ЕИК.
Но ще трябва да се удостовери пред съответния доставчик на електронни услуги /НАП например/, че именно Вие или Вашата организация с помощта на конкретния електронен подпис ще ползвате конкретната електронна услуга, т.е. това вече няма да може да става автоматично, както с универсалния електронен подпис.
- Да се впише персонален идентификатор:
Получателите на подписани с квалифициран електронен подпис документи ще виждат персонален идентификатор - ЕГН, ЛНЧ, БУЛСТАТ/ЕИК.
Регистрацията за ползване на е-услуги става автоматично, както беше и при универсалния електронен подпис, без да ходите до институцията, предлагаща конкретната е-услуга.
Вписването или невписването на персонален идентификатор се прави единствено при издаването на електронния подпис. Информацията, която се заявява за вписване в издадения електронен подпис, не може да бъде променяна.

От 01.07.2011 г. влизат в сила изменения и допълнения в Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП), приети със Закона да изменение и допълнение на ЗЕДЕП (обн. ДВ, бр.100/ 2010 г.).
Във тази връзка Ви информирам за следното:
От 01.07.2011 г. удостоверенията за универсален електронен подпис/УУЕП/ ще се наричат удостоверения за квалифициран електронен подпис/УКЕП/.
Основната разлика между удостоверенията за универсален и квалифициран електронен подпис касае вписването в него на персонален идентификатор - ЕГН, БУЛСТАТ, ЕИК, личен номер на чужденеца /ЛНЧ/. Тази информация задължително се вписваше в удостоверението за Универсален електронен подпис. Така доставчиците на различните електронни услуги /НАП и др./ можеха да знаят кой електронен подпис от кое лице се ползва. Съответно и регистрацията за ползване е без ходене на място.
От 01 юли 2011 г. въвеждането на персонален идентификатор в удостоверението за Квалифициран електронен подпис е възможно, но вече не е задължително.
Има две възможности:
- Да НЕ се впише персонален идентификатор:
В този случай получателите на подписаните с квалифициран електронен подпис документи няма да се вижда персонален идентификатор - ЕГН, ЛНЧ, БУЛСТАТ/ЕИК.
Но ще трябва да се удостовери пред съответния доставчик на електронни услуги /НАП например/, че именно Вие или Вашата организация с помощта на конкретния електронен подпис ще ползвате конкретната електронна услуга, т.е. това вече няма да може да става автоматично, както с универсалния електронен подпис.
- Да се впише персонален идентификатор:
Получателите на подписани с квалифициран електронен подпис документи ще виждат персонален идентификатор - ЕГН, ЛНЧ, БУЛСТАТ/ЕИК.
Регистрацията за ползване на е-услуги става автоматично, както беше и при универсалния електронен подпис, без да ходите до институцията, предлагаща конкретната е-услуга.
Вписването или невписването на персонален идентификатор се прави единствено при издаването на електронния подпис. Информацията, която се заявява за вписване в издадения електронен подпис, не може да бъде променяна.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта