Дали някой друг от форума ще има нещо против да направим същия тест и с неговата кола (същия мотор)? Нито е опасно, нито хора ядем. Даже може да му открием някой проблем, за който не знае (ама после да не ни бие нас)
Регулиране на променлива геометрия на 1,9 TDI 110HP
-
gogothebee
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Потвърждавам за 970 - там някъде показваше и VAG-COM за премереното атмосферно. Или поне това ми се върти в главата.
Дали някой друг от форума ще има нещо против да направим същия тест и с неговата кола (същия мотор)? Нито е опасно, нито хора ядем. Даже може да му открием някой проблем, за който не знае (ама после да не ни бие нас)
Дали някой друг от форума ще има нещо против да направим същия тест и с неговата кола (същия мотор)? Нито е опасно, нито хора ядем. Даже може да му открием някой проблем, за който не знае (ама после да не ни бие нас)
- Andonov
- Мнения: 3929
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
По графиката която си дал става ясно че сте натегнали рейката на турбината.Другото ме притеснява - това пропадане (изтърване) на налягането.Ако направиш графика но на 5 предавка от 1500 об/мин до 3500 ще забележиш поне още една такава дупка.Като намалиш надува от рейката това пропадане пак ще го има но в по-малки граници.Виж си Н75.Трябваше и него да изкараш на графика.Но проблема ще е в него при условие че сега турбината ти е перфектно изчистена и няма задържане.Изкарай и ЕГР на графика ако не си го затапил вече.
-
gogothebee
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Vladko, мерси за предложението. Имаш ЛС
andonov, ще имаме предвид написаното! ЕГР не е затапен, но досега не съм го взимал предвид. Ще погледнем и неговата графика и ще видим дали ще ни подскаже нещо.
Имате ли представа дали се регулира самия ход, т.е. спрямо това вакуума колко си мисли, че бута геометрията колко я бута наистина или регулировката е само ограничител на крайното положение и не влияе на междинните?
andonov, ще имаме предвид написаното! ЕГР не е затапен, но досега не съм го взимал предвид. Ще погледнем и неговата графика и ще видим дали ще ни подскаже нещо.
Имате ли представа дали се регулира самия ход, т.е. спрямо това вакуума колко си мисли, че бута геометрията колко я бута наистина или регулировката е само ограничител на крайното положение и не влияе на междинните?
- Andonov
- Мнения: 3929
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
gogothebee написа:Vladko, мерси за предложението. Имаш ЛС
andonov, ще имаме предвид написаното! ЕГР не е затапен, но досега не съм го взимал предвид. Ще погледнем и неговата графика и ще видим дали ще ни подскаже нещо.
Имате ли представа дали се регулира самия ход, т.е. спрямо това вакуума колко си мисли, че бута геометрията колко я бута наистина или регулировката е само ограничител на крайното положение и не влияе на междинните?
Обратна връзка (за бутането на геометрията) ти е МАП-а.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Имах подобен проблем със същите пикове в налягането на турбината. Niks76 потвърди съмненията ми , че N75 се е...ва !
По негов съвет почистих и клапана на ЕГР-а. Не го почиствай с разредитили и компресори, нищо няма да направиш. Сед като го преебах с компресора, го разглобих и се оказа че съм спукал една мембрана (има тема във форума"почистване на n75 с компресор". За този беше късно , но колега от форума ми ПОДАРИ друг клапан. Отворих го и имаше същият проблем-стеблото на клапана е окислено и задържа в стената на бобината.
-
gogothebee
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мерси на всички до момента! Таблицата е много полезна. И като гледам по нея съвпадат очакваното с реалното налягане... Значи има проблем и то сериозен, защото при нас се разминава с много, а тук от 1900 оборота нагоре не само са почти еднакви, а няма и този пад, който го има при нас...
Не съм взимал предвид и EGR, но като се закачим пак ще гледам по тази таблица какви стойност за duty cycle-a на EGR да очаквам и ще го видя. От там ще разбира дали няма с него някаква неизправност!
Изобщо до момента има полезни съвети, които да взема предвид, както и Vladko, на когото ще се обадя другата седмица да измерим на неговата кола!!!
N75, каквото и да е (по-късно ще прочета, че нямам време сега) също ще го вземем предвид.
Не съм взимал предвид и EGR, но като се закачим пак ще гледам по тази таблица какви стойност за duty cycle-a на EGR да очаквам и ще го видя. От там ще разбира дали няма с него някаква неизправност!
Изобщо до момента има полезни съвети, които да взема предвид, както и Vladko, на когото ще се обадя другата седмица да измерим на неговата кола!!!
N75, каквото и да е (по-късно ще прочета, че нямам време сега) също ще го вземем предвид.
-
gogothebee
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
По графиката която си дал става ясно че сте натегнали рейката на турбината.
Да попитам - колега andonov, тази рейка от там ли се настройва, от където писах по-рано? Металната част, която влиза в турбината и се управлява от един вакуум? Това ли се води рейката? Ако е това, работата може и да се окаже проста. Отделно ще проверим и другите неща де...
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
на събора ти е решението.
Последна промяна от ifidik на Чет 19 юни 2008 22:13, променено общо 1 път.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Колега, може и рейката да е пренатегната, но при мен от зацапан N75 в разхода на въздух се получаваше това : (по същият начин изглеждаше и графиката на наляганията)
http://picbg.net/pic.php?u=13833Bt3Jv&i=146806
жълто: Реален
Зелен:ECU
червен:обороти
син: скорост
Окриваш ли приликите ?
http://picbg.net/pic.php?u=13833Bt3Jv&i=146806
жълто: Реален
Зелен:ECU
червен:обороти
син: скорост
Окриваш ли приликите ?
- Andonov
- Мнения: 3929
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
gogothebee написа:По графиката която си дал става ясно че сте натегнали рейката на турбината.
Да попитам - колега andonov, тази рейка от там ли се настройва, от където писах по-рано? Металната част, която влиза в турбината и се управлява от един вакуум? Това ли се води рейката? Ако е това, работата може и да се окаже проста. Отделно ще проверим и другите неща де...
Tочно така.От там се регулира.
Но както виждаш графиката на колегата Добромирски случая е едентичен.Виждат се и двете пропадания както ти писах по-горе.
Така или иначе трябва да си промиеш Н75 а реглажа на турбината не е страшен.
-
gogothebee
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравейте всички,
Проблемът все-още не е решен. Досега се занимавахме с други работи - сваляше се глава, гарнитурата беше изпуснала, гълташе антифриз и т.н., но пак опряхме до настройка на турбото.
Карам по ред:
1. Пробвахме с чисто нов N75 и графиката е 1:1 с тази от преди:
ПРЕДИ:
И след новия N75:
Дори тук си личи как при втория тест (втората равна зелена линия) компютърът вече е изключил турбото, то е в авариен режим и не създава почти никакво налягане -> колата е адски спъната.
Както се вижда, проблемът не е в N75. След това се заехме да свалим клапана, който командва геометрията, за да видим да не е "забила" отново (сваля се много гадно), но си се движеше добре и явно смазването й със високотехнологичната смазка е дало резултат.
Последва връщане на клапана (говорим за вакуумния клапан, който се командва от N75 и дърпа лостчето на геометрията). Въртяхме болта на рейката напред/назад, правихме тестове, но честно казано положението не се промени особено. Не можем да видим дали е отбелязано със жълто поради следния проблем:
Клапанът е сменен!!! Когато приятелят ми взе колата, той беше със спукана мембранка и сложиха от друг Голф
Може би това е в крайна сметка проблемът - като за този (не знам кода на мотора - нещо като ALH ми се върти в главата) нямало на нормална цена и сложили от по-нов Голф (примерно 2002). Отвън изглеждал 1:1 със стария, ама от вътре няма гаранция дали е такъв. Дали може проблемът да е от това?
Тъпото е, че при частично натоварване налягането от трубото е по-малко, при газ до дупка скача на абсурдните 2500 mbar-а, вместо да стои на около 2000mbar-а.
Идеи имате ли, защото така с времето 100% нещо ще се прецака, а и компютърът нон-стоп изключва турбото и влиза в авариен режим и човекът практически не може да си разчита винаги на колата. Особено гадно е докато изпреварваш - изведнъж увисваш насред нищото и ако идва отсреща ТИР...
Като за край на поста, ето още една графика, която трябва да покаже колко е отчайващо положението:
Идеи? Да се занимаваме ли и с EGR? Според мен обаче причината изобщо не е там в случая.
Дали можем да пробваме временно (от къде да намерим) друг клапан, командващ геометрията? Вече можем да го сменим за 15-на минути както си е на колата... Ако някой има да услужи за 2-3 часа...
Проблемът все-още не е решен. Досега се занимавахме с други работи - сваляше се глава, гарнитурата беше изпуснала, гълташе антифриз и т.н., но пак опряхме до настройка на турбото.
Карам по ред:
1. Пробвахме с чисто нов N75 и графиката е 1:1 с тази от преди:
ПРЕДИ:
И след новия N75:
Дори тук си личи как при втория тест (втората равна зелена линия) компютърът вече е изключил турбото, то е в авариен режим и не създава почти никакво налягане -> колата е адски спъната.
Както се вижда, проблемът не е в N75. След това се заехме да свалим клапана, който командва геометрията, за да видим да не е "забила" отново (сваля се много гадно), но си се движеше добре и явно смазването й със високотехнологичната смазка е дало резултат.
Последва връщане на клапана (говорим за вакуумния клапан, който се командва от N75 и дърпа лостчето на геометрията). Въртяхме болта на рейката напред/назад, правихме тестове, но честно казано положението не се промени особено. Не можем да видим дали е отбелязано със жълто поради следния проблем:
Клапанът е сменен!!! Когато приятелят ми взе колата, той беше със спукана мембранка и сложиха от друг Голф
Може би това е в крайна сметка проблемът - като за този (не знам кода на мотора - нещо като ALH ми се върти в главата) нямало на нормална цена и сложили от по-нов Голф (примерно 2002). Отвън изглеждал 1:1 със стария, ама от вътре няма гаранция дали е такъв. Дали може проблемът да е от това?
Тъпото е, че при частично натоварване налягането от трубото е по-малко, при газ до дупка скача на абсурдните 2500 mbar-а, вместо да стои на около 2000mbar-а.
Идеи имате ли, защото така с времето 100% нещо ще се прецака, а и компютърът нон-стоп изключва турбото и влиза в авариен режим и човекът практически не може да си разчита винаги на колата. Особено гадно е докато изпреварваш - изведнъж увисваш насред нищото и ако идва отсреща ТИР...
Като за край на поста, ето още една графика, която трябва да покаже колко е отчайващо положението:
Идеи? Да се занимаваме ли и с EGR? Според мен обаче причината изобщо не е там в случая.
Дали можем да пробваме временно (от къде да намерим) друг клапан, командващ геометрията? Вече можем да го сменим за 15-на минути както си е на колата... Ако някой има да услужи за 2-3 часа...
Колега аз имам таблиците с дадените стойности на управлението на vnt актуатора, трябва да се тества с една вакум помпичка, като при определен вакум рейката трябва да има определен ход, от там вече се регулира чрез въртене на гайката за да промениш хода, но също имам и много такива нови актуатори така че ако искаш може да пробваме с друг.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov, s7151kv и 80 госта
