Регулиране на променлива геометрия на 1,9 TDI 110HP

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 12:06


Потвърждавам за 970 - там някъде показваше и VAG-COM за премереното атмосферно. Или поне това ми се върти в главата.

Дали някой друг от форума ще има нещо против да направим същия тест и с неговата кола (същия мотор)? Нито е опасно, нито хора ядем. Даже може да му открием някой проблем, за който не знае (ама после да не ни бие нас) :)




Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 19 юни 2008 12:16


Аз давам моята кола за тестове :wink:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 19 юни 2008 12:16


По графиката която си дал става ясно че сте натегнали рейката на турбината.Другото ме притеснява - това пропадане (изтърване) на налягането.Ако направиш графика но на 5 предавка от 1500 об/мин до 3500 ще забележиш поне още една такава дупка.Като намалиш надува от рейката това пропадане пак ще го има но в по-малки граници.Виж си Н75.Трябваше и него да изкараш на графика.Но проблема ще е в него при условие че сега турбината ти е перфектно изчистена и няма задържане.Изкарай и ЕГР на графика ако не си го затапил вече.


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 12:22


Vladko, мерси за предложението. Имаш ЛС :)

andonov, ще имаме предвид написаното! ЕГР не е затапен, но досега не съм го взимал предвид. Ще погледнем и неговата графика и ще видим дали ще ни подскаже нещо.

Имате ли представа дали се регулира самия ход, т.е. спрямо това вакуума колко си мисли, че бута геометрията колко я бута наистина или регулировката е само ограничител на крайното положение и не влияе на междинните?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 19 юни 2008 12:25


gogothebee написа:Vladko, мерси за предложението. Имаш ЛС :)

andonov, ще имаме предвид написаното! ЕГР не е затапен, но досега не съм го взимал предвид. Ще погледнем и неговата графика и ще видим дали ще ни подскаже нещо.

Имате ли представа дали се регулира самия ход, т.е. спрямо това вакуума колко си мисли, че бута геометрията колко я бута наистина или регулировката е само ограничител на крайното положение и не влияе на междинните?


Обратна връзка (за бутането на геометрията) ти е МАП-а.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 19 юни 2008 13:11


Имах подобен проблем със същите пикове в налягането на турбината. Niks76 потвърди съмненията ми , че N75 се е...ва ! :( По негов съвет почистих и клапана на ЕГР-а. Не го почиствай с разредитили и компресори, нищо няма да направиш. Сед като го преебах с компресора, го разглобих и се оказа че съм спукал една мембрана (има тема във форума"почистване на n75 с компресор". За този беше късно , но колега от форума ми ПОДАРИ друг клапан. Отворих го и имаше същият проблем-стеблото на клапана е окислено и задържа в стената на бобината.


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Чет 19 юни 2008 14:38


Ето един лог файл от друг двигател, но пак с турбо с променлива геометрия. Нали искаше колегата...

Изображение


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 16:45


Мерси на всички до момента! Таблицата е много полезна. И като гледам по нея съвпадат очакваното с реалното налягане... Значи има проблем и то сериозен, защото при нас се разминава с много, а тук от 1900 оборота нагоре не само са почти еднакви, а няма и този пад, който го има при нас...

Не съм взимал предвид и EGR, но като се закачим пак ще гледам по тази таблица какви стойност за duty cycle-a на EGR да очаквам и ще го видя. От там ще разбира дали няма с него някаква неизправност!

Изобщо до момента има полезни съвети, които да взема предвид, както и Vladko, на когото ще се обадя другата седмица да измерим на неговата кола!!!

N75, каквото и да е (по-късно ще прочета, че нямам време сега) също ще го вземем предвид.


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Чет 19 юни 2008 16:55


По графиката която си дал става ясно че сте натегнали рейката на турбината.


Да попитам - колега andonov, тази рейка от там ли се настройва, от където писах по-рано? Металната част, която влиза в турбината и се управлява от един вакуум? Това ли се води рейката? Ако е това, работата може и да се окаже проста. Отделно ще проверим и другите неща де...


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Чет 19 юни 2008 18:54


:BBQ на събора ти е решението.

Последна промяна от ifidik на Чет 19 юни 2008 22:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 19 юни 2008 18:58


Колега, може и рейката да е пренатегната, но при мен от зацапан N75 в разхода на въздух се получаваше това : (по същият начин изглеждаше и графиката на наляганията)
http://picbg.net/pic.php?u=13833Bt3Jv&i=146806
жълто: Реален
Зелен:ECU
червен:обороти
син: скорост
Окриваш ли приликите ? :D


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пет 20 юни 2008 7:13


gogothebee написа:
По графиката която си дал става ясно че сте натегнали рейката на турбината.


Да попитам - колега andonov, тази рейка от там ли се настройва, от където писах по-рано? Металната част, която влиза в турбината и се управлява от един вакуум? Това ли се води рейката? Ако е това, работата може и да се окаже проста. Отделно ще проверим и другите неща де...


Tочно така.От там се регулира.
Но както виждаш графиката на колегата Добромирски случая е едентичен.Виждат се и двете пропадания както ти писах по-горе.
Така или иначе трябва да си промиеш Н75 а реглажа на турбината не е страшен. :wink:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Нед 22 юни 2008 1:05


все още ли влиза в сервизен режум. Нямаш ли поядисано място на което трябва д ае настроено лостчето. Винаги ги боядисват с жълто май беше.


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Съб 18 окт 2008 9:39


Здравейте всички,

Проблемът все-още не е решен. Досега се занимавахме с други работи - сваляше се глава, гарнитурата беше изпуснала, гълташе антифриз и т.н., но пак опряхме до настройка на турбото.

Карам по ред:

1. Пробвахме с чисто нов N75 и графиката е 1:1 с тази от преди:

ПРЕДИ:

Изображение

И след новия N75:

Изображение

Дори тук си личи как при втория тест (втората равна зелена линия) компютърът вече е изключил турбото, то е в авариен режим и не създава почти никакво налягане -> колата е адски спъната.

Както се вижда, проблемът не е в N75. След това се заехме да свалим клапана, който командва геометрията, за да видим да не е "забила" отново (сваля се много гадно), но си се движеше добре и явно смазването й със високотехнологичната смазка е дало резултат.

Последва връщане на клапана (говорим за вакуумния клапан, който се командва от N75 и дърпа лостчето на геометрията). Въртяхме болта на рейката напред/назад, правихме тестове, но честно казано положението не се промени особено. Не можем да видим дали е отбелязано със жълто поради следния проблем:

Клапанът е сменен!!! Когато приятелят ми взе колата, той беше със спукана мембранка и сложиха от друг Голф :(

Може би това е в крайна сметка проблемът - като за този (не знам кода на мотора - нещо като ALH ми се върти в главата) нямало на нормална цена и сложили от по-нов Голф (примерно 2002). Отвън изглеждал 1:1 със стария, ама от вътре няма гаранция дали е такъв. Дали може проблемът да е от това?

Тъпото е, че при частично натоварване налягането от трубото е по-малко, при газ до дупка скача на абсурдните 2500 mbar-а, вместо да стои на около 2000mbar-а.

Идеи имате ли, защото така с времето 100% нещо ще се прецака, а и компютърът нон-стоп изключва турбото и влиза в авариен режим и човекът практически не може да си разчита винаги на колата. Особено гадно е докато изпреварваш - изведнъж увисваш насред нищото и ако идва отсреща ТИР...

Като за край на поста, ето още една графика, която трябва да покаже колко е отчайващо положението:

Изображение

Идеи? Да се занимаваме ли и с EGR? Според мен обаче причината изобщо не е там в случая.

Дали можем да пробваме временно (от къде да намерим) друг клапан, командващ геометрията? Вече можем да го сменим за 15-на минути както си е на колата... Ако някой има да услужи за 2-3 часа...


Потребителски аватар
kalev23
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 07 окт 2008 22:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kalev23 » Съб 18 окт 2008 11:32


Колега аз имам таблиците с дадените стойности на управлението на vnt актуатора, трябва да се тества с една вакум помпичка, като при определен вакум рейката трябва да има определен ход, от там вече се регулира чрез въртене на гайката за да промениш хода, но също имам и много такива нови актуатори така че ако искаш може да пробваме с друг.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 51 госта